Gulskogen Gård Dagen!

Fantastisk herlig helg dette, ja til livet folkens!! I går kveld var snuppen min og jeg på fest hos et par som vi ble kjent med 17. mai i fjor. Det var superhyggelig, virkelig flott gjeng som var samlet der, og jeg var vel siste som forlot åstedet i natt, haha..

Vanligvis, tradisjonen tro, så bruker jeg å holde sofaen hjemme på søndager, bare chille med bok, tv-serie eller musikk, eller alt det nevnte, om hverandre. Men i dag er Gulskogen Gårds Dagen. Jeg hadde jo bestemt meg for at dit skulle jeg i dag uansett F. Dere som har fulgt bloggen ei stund vet jo at jeg elsker den Gården.

Joda, så i tillegg til at det er søndag og dagen derpå så ligger temperaturmåleren på 28 grader. Det er knallhett, til sammenligning er det 29 grader i Alanya, Tyrkia. Med andre ord, det er sydentilstander her. Kroppen min er så heit at jeg har lyst å legge meg i fryseboksen. Jeg klager ikke, jeg elsker varme, så ikke misforstå, men det er godt å kjøle seg ned også. Dessverre er det ikke plass til meg i frysern, den er full.

Anyways, jeg klarte komme meg til Gulskogen Gård, og det var helt fantastisk der. Makan til flott arrangement. Masse folk var der, og der var boder hvor det ble solgt blomster, honning, hjemmelagede bamser og kaniner, masse typer stein, forskjellig typer kunst, der var hester, påfugler og kaniner. Barn gikk på stylter og hoppet i høyet. Helt fantastisk flott! Alle var så blide og hyggelige. Jeg spiste vafler og is og bare storkoste meg. Hellige kaninmåne jeg er så glad jeg ikke ombestemte meg for den turen.

Forrige turen min til gården så var det ikke så mye blomstring. Da var der i hovedsak hvite og mørk rosa rhododendroner som hadde blomstret, og det er de det er færrest av. De har begynt å visne nå, men til gjengjeld har de lys rosa og lys lilla rhododendronene blomstret for fullt nå, og det er de det er flest av. Hellige kaninmåne for et flott skue, helt amazing!!

Og vet dere hva. I dag er første gang jeg har vært INNE i boligen på Gulskogen Gård. Altså, gården er en del av Drammen museum og består av en hage, driftsbygninger og et våningshus. Våningshuset er en patrisierbolig med malerier av P.N. Arbo (1831-1892) og interiører slik de i hovedsak ble utformet tidlig på 1800-tallet. Jeg syntes dette var råstilig, da tenker jeg på interiøret, møblene. Dette likte jeg altså, så hvis dere har lyst å ta en titt selv, så klikk HER!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#gulskogengård #gulskogengårddagen #kunst #utstilling #drammenmuseum #museum #konnerudgata #drammen #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Åhhhh, så utrolig flott.👍 Der skulle jeg veeeldig gjerne ha vært. 💐
      Er det en mulighet for at du kan fortelle om slike begivenheter i forkant? Det hadde vært så hyggelig å være med på et slikt arrangement og også kaaaanskje få hilse på favoritt kaninen min.🤭🥰 Takk for all glede du sprer, Roger. God søndagskveld til deg og snuppen fra Birgitte

      1. Takk! Gulskogen Gård Dagen er i begynnelsen av juni hvert år. Skal prøve huske hinte om det neste år, men nå er det engang slik at jeg ofte har postet forvarsel til diverse arrangementer i Drammen på bloggen her. Til eksempel har jeg vært veldig på å oppmuntre folk til å stille på Union her i Drammen når det er Verdensdagen for psykisk helse. Da er det bruløp i byen her, og ruten er via Gulskogen Gård. Det er også utstillinger og diverse. Aldri har jeg sett noen fra bloggverdenen stille opp. Men yes, skal prøve huske å hinte om Gulskogen Gård Dagen neste år 😜👍🏾🐰

      1. Jeg har mine favorittsteder i byen her ja, og denne Gården er en av dem. Koselig å dra dit og ha seg en liten piknik. Artig er det også når en nyter stillheten så kommer Roger eller en av de andre fuglene luskende og plutselig jaller ut med påfuglskrikene sine. Det er ganske komisk. Atmosfæren der er upåklagelig 🥰🐰

    2. Så herlige bilder! og den vakre påfuglen! Dere har god temp nå og fin sommer Vakre de maleriene også! En fin dag å vandre rundt der 🙂

      1. De skulle hatt Gulskogen Gård Helg, eller Uke. Så kunne jeg ha tatt en tur eller to til. Er bare perfekte dager for tiden 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg