En liten titt (ute) på Drammen Museum.

I dag har jeg besøkt Drammen Museum. Dette er et museum for kunst- og kulturhistorie med historisk park- og hageanlegg. Museet har store samlinger med kunst, design, kunsthåndverk, sølv, glass og fajanse, folkekunst, kirkekunst, møbler og interiører, i tillegg til andre kulturhistoriske gjenstander.

I dette innlegget tar jeg for meg uteområdet ved Drammen museum i Konnerudgata 7 her i byen. Det er et veldig fint og flott uteområde, selv om der er litt hist og her jeg ville forandret på og eventuelt stelt bedre. Men det til side, i det nydelig varme været i dag med helt blå himmel og knallsol, så var det utrolig digg å tusle rundt på området.

Forresten ikke fornøyd med solbrillevalget mitt i dag, men men.. uansett, tilbake til området til Drammens museum. Som dere ser er her veldig fint, ikke så mye farger og blomster, men det var merket hva som vokser her og der, og ut fra hva jeg kunne se så har de valgt en del planter som vokser noe senere på sommeren.

Jeg har egentlig ikke vært særlig på Drammen museum. Jeg tror jeg har vært inne der kun én gang på alle de årene jeg har bodd i byen. Og to-tre ganger på uteområdet til museumet. Så jeg tenker at jeg skal besøke uteområdet senere i sommer og se hva som vokser rundt omkring, men betale meg inn på selve museet, det tenker jeg får bli en stund til, selv om jeg fikk gratis inngang i dag, fordi jeg er meg, haha..

Av disse historiske gårdene som tilhører Drammen museum så er det Gulskogen Gård (<— klikk link) jeg liker best, selv om området rundt selve museet her i Konnerudgata også er vakkert. Men siden Drammen museum praktisk talt ligger i sentrum så er jo dette en perfekt plass for en stille stund, ta med seg en baguett og en kald brus, sitte på en benk og nyte stillheten og sommerværet.

Som sagt så slapp jeg gratis inn i dag på museet, fordi jeg er meg, men vanlige dødelige må betale 120 kroner, lørdager er visst gratis.

Tidligere denne uken har jeg vært på andre turer her i Drammen, så hvis dere vil se hvor jeg har vært, så er det bare å klikke på linkene under:

«Ved enden av regnbuen» og «Toppen av Nordbykollen»

Og hvis dere har lyst å se litt hva som er inne på Drammens museum, så kan dere klikke på den store linken under, der har jeg lagt bildene jeg knipset inne på museet i dag👇🏽

«Inne på Drammen Museum»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drammenmuseum #museum #konnerudgata #drammen #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Takk for omvisninga 🙂.
      Med den “reklamen” du lagar for Drammen museum/Gulskogen gård, skulle det berre mangle om ikkje du skulle få koma inn gratis. Dei burde jo eigentleg betalt deg 😜.

      1. Back in the days så kunne bloggere gjøre slike avtaler, men i dag, haha.. men håper de ser innsatsen min likevel, Drammen har mange sider som ikke kommer så godt frem ellers 🥰🐰

    2. Spennende – jeg er jo en sånn museums-liker…. 🙂 fint ute der, ja! Mye spesielt inne, men jeg tenker at det er et sted jeg burde ta meg en tur en gang! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg