Gode nyheter!!


Snuppen min ringte fra jobb nå. Som jeg allerede har forklart i tidligere innlegg var vi fire sammen i et selskap hvor det viste seg at en var smittet. I dette selskapet var vi 4 stk, 3 «fullvaksinerte» og meg. Vedkommende med smitte havnet selvklart i karantene, som meg. De to andre har nå tatt to tester hver, og snuppen min fortalte nå at alle testene var negative. So yes, det var jo gode nyheter, jeg ønsker ikke at noen skal være smitta.

Så var det meg da, jeg må sitte i karantene ut tirsdag. Så da blir det snuppen min og meg på balkongen i helga.

Jeg la ut et innlegg tidligere i dag om situasjonen og at jeg er i karantene mens snuppen min kan gå på jobb uten å ha fått svar på prøve. Det førte til følgende kommentar fra bloggeren Kjerringtanker: «Jeg tror deg selvsagt på ditt ord. Men lurer på om det er gitt noen begrunnelse for hvorfor fullvaksinerte helsearbeidere ikke må i karantene mens de venter på testresultat».

Når noen først skriver at de «tror meg selvsagt på mitt ord» så får jeg med en gang følelsen av at det ikke er tilfelle, særlig når vedkommende tidligere har skrevet om meg og uttalt at hun ikke tror meg på mine ord, hun begrunnet det med mine valg av nyhetskilder. Yupp, jeg leser alternative media i tillegg til statsstøttet media. Så danner jeg meg oppfatninger og meninger ut fra de vinklinger og perspektiv jeg får i den enkelte sak.

Anyways, i hennes neste kommentar ytret hun at det er urovekkende at helsepersonell som har vært i nærkontakt med smittede personer kan gå på jobb uten å ha fått klarert at de ikke er smittet. Dette er jeg enig med henne i, jeg synes det er helt uhørt egentlig, galskap, særlig når det nå er slik at det er vsksinerte personer som sprer smitte. Men nå har jeg altså skrevet med en fagperson, og svaret jeg fikk var som følgende: «Hvis du går inn på FHI sine sider vil du finne at ordningen er slik at en uvaksinert eller en som har fått første dose må i karantene, fullvaksinerte slipper, og kan teste seg etter få dager».

Der var det ordet igjen, «fullvaksinert».

Uansett, jeg har ikke selv gått inn på FHI sine sider og lest dette, men som sagt dette er fra fagperson, og det samsvarer med hva smittesporingsteamet sa i går, og akutten på sykehuset. Så da er det slik det er, er det noen som trenger bekreftelse på at det er slik det er så er det bare å klikke seg inn på FHI sine sider altså.

Videre har jeg ikke så mye å si. Nå er jeg på slutten av fjerde døgn karantene. Seks døgn igjen. Ironien er at dette skjer etter 18 måneder og ingen i vår sirkel av omgangspersoner har blitt smittet, nå når folk rundt oss har fått to doser, da skjer det. Attpåtil helsepersonell, som jeg nå har lært at kan gå på jobb selv om de har vært i nærkontakt med smittede og vet om det og ikke vet om de selv er smitta. Så i framtiden så får jeg holde meg unna «fullvaksinerte» som jobber i helsesektoren. Bare litt kinkig at det liksom er hovedparten av nærkontakter og at jeg bor sammen med en sådan, hahahaha..

Men de gode nyhetene var altså at de to andre er klarert, de fikk negative prøvesvar og jeg slipper å bekymre meg for snuppen min og venn/inna vår. Vedkommende som var/er smitta er hjemme i karantene, uten symptomer og alt er bra!

Riktig god kveld alle sammen ❤️


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #vaksine #smitte #injiseringer #fhi#helsearbeidere #vaksinefanatikere #valgkamp #karantene #pandemi #benthøie #ernasolberg #ferdigvaksinert #politiskstand #konserter #fullvaksinert #symptomer #stand #festivaler #eksperter #tivoli #munnbind #myndigheter #smittesporing #norge #bunnytrash

8 kommentarer
      1. Jeg kan testes på 7. dagen, det faller på en lørdag. Da er vår teststasjon stengt og jeg må bruke en annen. Det innebærer to busser hver vei, masse folk og i det hele tatt. Er jeg smitta tar jeg ikke det løpet for å smitte andre. Så derfor blir det ti dager karantene, og da slipper jeg testing. Om jeg hadde testa meg etter 7 dager for å slippe alle dagene i karantene så hadde jeg fått svar på niende dagen og da sluppet 1 dag karantene. Alt er bare idiotisk slik jeg ser det. Bare idioter som har bestemt alle disse greiene.

        1. Ja, alle disse reglene har jeg aldri helt forstått meg på. Komplisert, og de har jo gått i fella både den ene og den andre. Så at vi vanlige dødelige skal henge med i svingen er jaggu ikke lett.

          1. Der har du helt rett, det var nesten med sjokk og vantro at vi fikk vite at fullvaksinerte helsearbeidere kan ha nærkontakt med påvist smittede og stille på jobb før testing er påvist negativ. Så det å henge med er en ting, en blir jo mentalt forstyrra av faktainformasjon som ikke henger på greip. En slik ordning, et slikt sjansespill, er jo for meg som russisk roulette å regne.

    1. Hei igjen 😊🌺☀️🇳🇴

      Eg venter no i spenning på at de «fullvaksinerte» ikke lenger er så beskyttet av vaksinen som de blei lovet,samtidig som delta og eg vet ikke navnet på alle de nye,får spre om seg,det ene viruset mer livsfarlig enn det andre og man vet jo allerede at dagens vaksiner ikke beskytter godt nok mot de utallige livsfarlige virusvarianter som blir tryllet frem som troll av eske ved behov for litt mer hjernevask og skremselspropaganda,samtidig som man også vet at vaksinering går tregere og tregere,gårsdagens prosedyrer klapper sammen på grunn av høyt trykk og høy smitte,samtidig som man er så godt som sikker på at de «fullvaksinerte» ikke får dose tre og fire og fem……fort nok ?
      Ja,dette kan jo bli interessant fremover….
      Ha en fin dag til i karantene 👍 Hilsen synskepeggy.

      1. Interessant ja, gjennom hele greia har man sett at tallene skal holdes på et nivå, det tillates ikke at de skal bli lave eller nulles ut.. den som ikke ser det nå. Fin dag i karantene, haha, dama har humor 😜😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg