Gjengvoldtekten i Molde.

For noen dager siden postet jeg et innlegg om «Egypteren i Bergen som voldtok voksne menn». Straks etter jeg hadde delt innlegget på Facebook ble det satt restriksjoner på min konto. Ikke første gang, jeg ser sammenhengen. Jeg fikk ikke dele innlegg i grupper på FB, de drev og «faktasjekket» innlegget vil jeg anta. Faktisk.no er «faktasjekkerne», og de tilhører Amedia fra VG, NRK, TV2 og Dagbladet.

Nå har det løsnet igjen og jeg får dele, det tok noen dager. Dette er noe som forteller meg at media ikke ønsker at historier som dette skal få oppmerksomhet. Takket være delinger fra andre lesere, så nådde innlegget ut til noen stykker. Jeg vet, utfra kommentarfelt, at de fleste bare leser overskrifter og gjetter seg til resten. Men noen leser, og noen deler, og dét er veldig bra. Så får vi se i dag da, hvor langt jeg kommer før FB igjen blokkerer delefunksjonen min.

Dette innlegget er om ei 14 år gammel jente fra Molde. Det var ved Molde domkirke at ei jente ble voldtatt av fem gutter, etter at de først hadde gitt henne hasj og alkohol. Hennes egen dumhet vil sikkert mange påstå, men jeg mener at man må kunne gjøre dumme ting uten at det skal rettferdiggjøre overgrep og voldtekt. Uansett, enda verre var det at hendelsen ble filmet og spredt på sosiale medier, noe som skapte en ekstra belastning for den voldtatte jenta.

Gruppevoldtekten ble anmeldt, men ikke sjokkerende unngikk tre av guttene straff. De var for unge til å bli straffet. Men de to eldste, en 17-åring og en 18-åring ble tiltalt tidligere i år. De to siktede har navn som er mer enn vanlige i islamske land, så 17åringen er enten flyttet hit, eller barn av innvandrere. Den siktede 18-åringen er en asylsøker som nylig har ankommet Norge. Og selvfølgelig, den 14 år gamle jenta er etnisk norsk.

Mandag ble et avhør med jenta spilt av i retten. Og ifølge NRK skal jenta ha kommet i kontakt med noen av disse guttene helt tilfeldig på et kjøpesenter i Molde, og i tiltalen fra statsadvokaten i Møre og Romsdal står det at voldtekten er grov fordi den ble utført av flere personer i fellesskap og på en krenkende måte. Jeg undrer meg, er det noen «ikke-krenkede» måter å voldta noen?
To gutter har filmet og oppbevart video av gjengvoldtekten, også disse to er tiltalt iflg NRK.
Det var sist høst, altså høsten 2023 at både Kripos og det lokale politiet fikk tips fra flere steder i Norge om videoer fra det som skal ha skjedd på kirketrappa midt på høylys dag. Yupp, midt på dagen i Molde ble jenta voldtatt av 5 gutter med innvandrerbakgrunn, mens to andre stod og filmet. Hva gir dere meg?
Jenta har flyttet, eller flyktet, til en annen del av landet, og det heter seg at hun blir ivaretatt av barnevernet og kommer ikke til å møte opp selv i retten. Det er satt av 7 dager til denne rettsaken, så gjenstår det å se hva det vil medføre av straff og strafferabatter. Det er intet nytt at gjengvoldtekter som denne blir ungdommer og unge voksne gitt strafferabatt, ikke bare på grunn av ung alder, men bakgrunn, altså at de ikke er etnisk norske, men stort sett har bakgrunn fra mena-land.
I et kommentarfelt under det nevnte innlegget mitt om «egypteren i Bergen som serie-voldtok menn» var det en mann, ikke-etnisk norsk, som fremla en påstand om at hvert år begås 8000-12000 voldtekter, 80 prosent blir ikke anmeldt fordi voldtektene begås av noen offeret kjenner. «Man anmelder ikke om man kjenner gjerningspersonen», samme mannen påsto at disse voldtektene begås av i hovedsak nordmenn.
Jeg stilte meg undrende til påstanden. At voldtekter i hovedsak begås av nordmenn, og at gjerningsperson- og offer kjenner hverandre. Skremmende. Men hvordan kan noen vite dette uten at det blir anmeldt, når ingen forklaring blir gitt? Når ingen dokumentasjon eksisterer? Og samtidig, når alle overfallsvoldtekter som begås her til lands blir utført av innvandrere og personer med innvandrerbakgrunn, hovedsaklig fra mena-land er det da så naivt og tro at voldtektene skjer på grunn av voldskultur og holdninger disse overgriperne og voldtektspersonene tar med seg fra sitt miljø, at dette handler om voldskultur og holdninger de tar med seg hjemmefra?
Folkens, lær barna deres, jenter OG gutter, å ikke være naive, det er nok av godtroende naive nordmenn- og særlig kvinner, det må det bli slutt på, vær så snill!!
Og til Facebook.. Bunny gir seg IKKE!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#moldedomskirke #domsskirke #asylsøker #islam #overfall #voldtekt #molde #bunnytrash #bunny

17 kommentarer
    1. “Jeg stilte meg undrende til påstanden. At voldtekter i hovedsak begås av nordmenn, og at gjerningsperson- og offer kjenner hverandre. Skremmende. Men hvordan kan noen vite dette uten at det blir anmeldt, når ingen forklaring blir gitt? Når ingen dokumentasjon eksisterer? Og samtidig, når alle overfallsvoldtekter som begås her til lands blir utført av innvandrere og personer med innvandrerbakgrunn, hovedsaklig fra mena-land er det da så naivt og tro at voldtektene skjer på grunn av voldskultur og holdninger disse overgriperne og voldtektspersonene tar med seg fra sitt miljø, at dette handler om voldskultur og holdninger de tar med seg hjemmefra?”
      Jeg har hørt det samme. Jeg har også hørt at “det er en kjent sak at partnervoldtekter utføres oftest av nordmenn. Det har kanskje noe med kulturen å gjøre.” Og gjett hvor dette kom fra? Fra en norsk kvinnelig konvertitt. Jeg sjekket, og ekte statistikk viste da at nesten 90% av partnervoldtekter utføres av folk som….IKKE er nordmenn. Da jeg kopnfronterte henne med det i gruppa, og sa at hun løy for å pynte på statistikken for kulturen hun hadde konvertert til, OG la ut denne statistikken, var det to kvinner i gruppa, med norske navn, som blokkerte meg. Sannhet om de tilreisende ville de tydeligvis ikke ha noe av. Og hun selv? Vel, jeg har erfart at konvertitter er de mest islamistiske av de islamistiske. De følger absolutt ALLE påbud, for, unnskyld uttrykket, å logre med halen for sine nye trosfeller og vise at HER er det en som tar den nye rollen alvorlig. Den samme konvertitten benyttet hver eneste anledning som dukket opp i de gruppene der hun vanligvis holdt til, til å vri og vrenge på alt som kom opp av statistikker om disse tingene. Jeg fortalte henne at ifølge Europols statistikker for inneværende år hadde høyreekstremister ca 4 angrep, venstreekstreme 14 eller 15 og en viss kultur hun hadde meldt overflytting til hadde 28. Hun presterte å si i to kommentarer etter hverandre at “…4 angrep er jo ganske mye…” og “28 angrep er jo ikke så mye….”
      Det jeg prøver å si er at i min erfaring kommer alle slike merkverdige påstander jeg har hørt fra konvertitter og de ikke-konverterte vennene deres, og i forlengelse, folk som hører det fra dem igjen og gjentar alt de har hørt uten å gidde å sjekke at det stemmer, det kommer jo fra folk de kjenner, må vite….. og at det finnes utrolig mange som ikke ønsker å se sannheten, selv om de får den servert på sølvfat med en polka-dotted sløyfe på. Da blokkerer de heller kilden den samme sannheten kommer fra.

      1. Takk for kommentar og innspill. En annen ting omkring dette iht islamske land og de som følger islam her i Norge. Jeg tenker arrangerte ekteskap, tvangsekteskap, ikke kunne velge den man selv forelsker seg i, det å bli nektet å forelske seg, bli nektet kjærlighet, men da altså bli tvunget til å underkaste seg en mann, ofte en fetter, ha sex med og utføre handlinger etter denne mannens vilje – er ikke det voldtekter? Slik jeg ser det er dette de grusomste voldtekter av dem alle, et helt liv å ikke kunne ha følelser, elske, ha frihet og i det hele tatt. Disse kvinnene kan ikke være noe annet enn ødelagte og tomme. Jeg klarer ikke å forstå at noen forvarer det… 🐰

        1. Det ligger totalt over meg også. Jeg tror salig Per Fugelli har iallfall NOE av skylden for det. Han var for fansen den personifiserte snillhet, og han sa om barnebruder med mye eldre menn at vi må møte dem med forståelse og prøve å legge ting til rette slik at de kan leve sammen under loven. Hvordan sa han ikke, ganske enkelt fordi han ikke ante det, men alle disse som så til ham som en ny sannhesprofet…. det var nesten kvalmt å se hvor enige de var, totalt uten forbehold. Og det var MANGE av dem. Joda. Barnebruder med eldre menn var heeeeelt fint det, for det hadde nemlig Per Fugelli sagt.
          Dette er gjerne de samme som bor på et lite sted og ikke kan skjønne de som sier at islam kan være et problem. For de har ikke NOEN problemer med muslimer i bygda de bor i. Det jobber nemlig en trivelig muslim nede på Samvirkelaget, så at de kan være problematiske er nok baaaare noe tull som noen rasister har funnet på. Dette er folk som lever for anekdotiske bevis og aldri har sett noe annet.

          1. Dette du skriver her er som om det er jeg selv som har skrevet det, men nå har jeg jo skjønt at vi bor ikke så langt unna hverandre og ser sikkert mye av det samme 🐰

              1. Hehe.. folk kan si hva dem vil, men jeg elsker å bo her. Helt klart utfordringer og ting man kunne vært foruten, men bor jo også midt i alt DET ANDRE 😁🐰

                1. Sant. På en fin sommerdag kan man faktisk nesten SE at det var her Edens Hage lå….

                    1. Å ja. Har allerede tatt frem alle Hawaii-skjortene, og satser på et par iskalde i solveggen i dag når huset er tomt. Så får problemer bare være problemer en stund.

    2. Jeg har muligens nevnt det før, men det trenger absolutt ikke noen arrangerte ekteskap for dette. Jeg har en tysk venninne som hadde to døtre, et tvillingpar. Hyggelige, smilende jenter med mye godt humør. Begge ble kjent med hver sin muslimske gutt på høyskole, og ble forelsket. Dette var svært moderate og frigjorte muslimer, og det var aldri snakk om at de trengte å gå med hijab eller noe slikt. Neida. Begge giftet seg. Og SÅ var det plutselig familien som bestemte. Nå har ingen av dem gått ut uten hijab og kåpe på, jeg tror det må være fem, seks år. Ingen av dem smiler noen gang lenger, heller. Tragisk.

      1. Tragisk ja. Sett dette selv. Et eksempel er hun jenta som jobbet på en klesbutikk i byen her. Hun var spesiell, det merket man, men hun var blid og hyggelig, jobbet, var en del av samfunnet. Så traff hun en kar, giftet seg. Dermed ble det slutt med jobbing, et barn kom til verden, hijaben og kjolen er på, hun er helt grå i ansiktet, bokstavelig talt, smiler ikke, snakker ikke med noen. Vi tar noen ganger samme buss, men det er ikke kontakt å få lengre 🐰

    3. Jeg tror iallefall en bstor del av den der ‘nære relasjoner’ -greia har sin forklaring i at voldtektsbegrepet er blitt utvidet så inn i hampen at det fra å ha henvist til de tilfelle der fremmede menn overfaller- for så å tvinge seg på sitt offer- til å inkludere tilfeller der han ikke har klart å stoppe i det hun finner det for ghodt å su nei i det snoppen når frem til målet, for å si det sånn. – Og ett sted inniblant her, finner vi så de ulike gradene der det er blitt sagt ¨’nei’ innad i relasjoner/avsluttede relasjoner, -hvilke jeg vil tro det er særs mange av, både rettmessige- og de som rett og slett er falske anklager for å ramme motparten..
      Slik jeg ser det, har vi med dette her snarere ødelagt begrepet ved at det nå omfatter et så bhinsiodes bredt spekter innenfor seksuelle ufinheter til grove forbrytelser at en ikke har peoling på hva det dreier seg om når ordet voldtekt bringes på bane. Innføringen av flere forhold burde vitterlig heller ha blitt håndtert ved å innføre egne begrep.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg