Mann fra Egypt på voldtektsraid i Bergen!

Jeg hadde besøkt Bergen før, men august 2021 var jeg første gang ved Lille Lungegårdsvann og Festplassen i Bergen. Da sammen med en venninne derfra og vi gikk til denne vakre plassen som var så fantastisk flott med dette vannet, alle rhododendronene og blomstrene ellers rundt. Neste gang jeg var der var november 2022, det var i forbindelse med en markering og fakkeltog for å sette fokus på den grusomme sykdommen ALS. Et veldig fint arrangement å være med på, og sist sommer var min lille familie og jeg der og fikk fine minner fra dette stedet.

Så leste jeg for ikke så lenge siden om denne jenta som ble overfalt, slått ned ved Lille Lungegårdsvann av en fremmed mann. Hun fikk knyttneve rett i ansiktet og gikk i bakken. Hun fortalte hele greia selv på Facebook og saken ble delt og delt. Hun tør ikke gå dit mer. Historien er helt tragisk. Politiet kom, fikk forklaring, de fant gjerningsmannen snakket med han, men arresterte han ikke for grov vold. Men ba han forlate sentrum. Jenta som ble overfalt måtte bruke sine siste penger til taxi og legevakt for å få dokumentert skader og sådan. Jeg husker ikke om det var dagen derpå eller tre dager som gikk, så fikk jenta beskjed fra politiet om at saken var henlagt. Med kjent gjerningsperson ble ikke saken etterforsket engang. Det er skremmende..

Mer skremmende blir det, når en vet at politiet ikke etterforsker vold og overgrep som skjer ved Lille Lungegårdsvann. For når jeg i dag leser saken om en helt rabiat egyptisk muslim, så svinner nesten de gode minnene fra Festplassen hen..

Jeg leser om en egypter som tok kontakt med en nordmann som gikk over Festplassen en gang i 2019 hvor egypteren kom med et eksplisitt forslag om sex. Nordmannen valgte å overse egypteren og hans forespørsel og gikk videre. Da fulgte egypteren etter han. Nordmannen ble da redd, mannen som fulgte han var en hel del større, og det ville være vanskelig å forsvare seg. Nordmannen gjemte seg så i buskene, rhododendronene.

Dessverre hadde egypteren sett han og gikk med full kraft til angrep på nordmannen slik at han gikk i bakken og der ble han holdt fast mens egypteren antastet han og forsøkte penetrere han. Nordmannen gjorde kraftig motstand, ropte på hjelp, og alt i sin makt for å komme unna. Han greide det og løp så fra stedet, og anmeldte det hele.

Saken ble henlagt.

Det er skremmende lesning, jeg tenker dette området burde jo bli overvåket med kamera og patruljerende politi, det er jo et gjengangersted så det holder for overfall, vold og det som verre er. Ihvertfall utfra hva jeg leser om Festplassen og området der. Men så finner jeg ut at stedet er overvåket, så hvorfor blir sakene henlagt?

Nå skal det sies at denne egypteren ble faktisk tatt, på tross av at saken ble henlagt. Men da etter noe som skjedde et helt annet sted to-tre år etter, altså med en gang ramadan 2022 var ferdig. Da var nemlig hendelsesforløpet slik at en mann, også en nordmann, en som var i Bergen på jobb og hadde vært ute og drukket og mistet mobiltelefonen sin. Han fikk derfor ikke ringt overnattingstedet han skulle overnatte og husket ikke adresse eller noe. Da dukket egypteren opp, nordmannen forklarte situasjonen og egypteren tilbydde seg å hjelpe. Han tilbød nordmannen å komme inn i leiligheten sin å få ringt fra hans mobil som lå til lading. Der, i leiligheten overfalt denne fysisk større og kraftigere egypteren han og voldtok han.

Egypteren hadde satt seg overskrevs på brystet til nordmannen og først voldtatt han oralt. Så hadde han fått dratt av han buksene og fortsatt voldtekten med ytterligere handlinger som jeg ikke trenger å gå inn på her, jeg regner med folk skjønner.

Etter å ha sluppet fri anmeldte nordmannen dette, egypteren ble arrestert i Frankrike og utlevert til Norge, og saken kom etterhvert for retten september 2023. Kamera-opptak og DNA viste at begge hendelsene var samme mann og felte egypteren, og han fikk en dom på ynkelige 4 år og 8 måneder, mens sistnevnte nordmann i tiden etter voldtekten ikke lenger klarte å reise tilbake til Bergen på jobb. Han ble sykmeldt, deretter sa han opp jobben, påkjenningen var for stor, han var traumatisert på det groveste. Han ble tilkjent 120 000 kroner i erstatning. Jeg gremmes!

Jeg søker på Lillelungegårdsvann og Festplassen i Bergen, tenker jeg er veldig glad jeg ikke har gått der alene på kveldstid noen gang. Der har det visst blitt funnet døde personer flere ganger som har blitt dratt opp av vannet, og antall overfall orker jeg ikke telle. En annen ting som må nevnes, etter så mange år som jeg nå har bodd i Drammen, så holder jeg meg mest mulig hjemme første tiden etter ramadan. Tusler ihvertfall ikke alene ute om kveldene, tenker det sier seg selv hvorfor..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#lillelungegårdsvann #festplassen #ramadan #islam #overfall #voldtekt #bergen #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Hei Bunny 🙂Jeg elsker egentlig den parken, men etter overfall der går jeg ikke der alene. veldig trist egentlig. Siden det skjedde er jeg nå mye eldre og kjenner jeg er blitt mer skvetten og. Det er jo trist å observere at disse sakene blir fort, veldig fort henlagt. Godt du tar det opp og gjør oss oppmerksom på dette.
      Alt godt på lørdagen deres 🙂

      1. Å faen, har du blitt overfalt der.. når jeg leste om disse sakene (veldig mange overfall) så tenkte jeg på da Vibbedille og jeg var i Bergen, da bodde hun på hotellet rett over gaten, alene.. tenker vi samkjører oss bedre neste gang og bor på samme hotell, og IKKE der 🥰🐰 fin fin lørdag til deg og dine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg