Galleri Bunny Originals – Oljemalerier.

En del av dere faste lesere husker sikkert at jeg for noen måneder siden, helt i starten av våren, før snøen begynte å forsvinne ute, at jeg hadde et maleprosjekt på gang. Jeg skrev i bloggen at jeg hadde 15 lerreter og oppfordret så lesere til å ta utfordringen om å kjøpe bilder usett.

Ideen min var å male Bunny i forskjellige varianter, og de om ville kjøpe fikk velge hovedfarge til sitt bilde. Fargen de valgte var den jeg brukte på hver Bunny.

Bildene ble utsolgt på kort tid og jeg satt her med 15 lerreter og følte presset komme, haha.. det ble mer utfordrende enn først forutsett. Jeg hadde svært få farger og måtte blande de fleste fargene selv, og de jeg skulle male til hadde flere svært originale valg av farger. Sandfarge, beige, oker og lilla til eksempel. Ikke lett å få riktig nyanse.

En annen ting var at jeg ikke hadde tatt i en pensel siden før jeg flyttet hit vi bor nå for cirka 4 år siden. Så var det også dette med oljemaling som tar flere dager å tørke, så jeg kunne bare male litt, så tørking, male litt til, så tørke og så videre. Fargen gul ville ikke tørke i det hele tatt, så heldigvis valgte ingen gul, for da hadde jeg måttet kjøpe ny gulfarge, og oljemaling er dyrt.

Motivene ble vanskeligere enn først antatt også. Noen av bunnyene ser ut som dem har parret seg med mus, et par ser ut som hamsterkaniner. Noen detaljer er veldig små og vanskelig få til med pensel. Men målet var å få dem søte, at de kunne få mottakerne til å trekke litt på smilebåndet. Det tror jeg at jeg greide.

Ja, det ble mye uforutsett oppi dette. Hundehår og støv som klistret seg på bildene mens de tørket. Et par av bildene måtte jeg male over hele og begynne på nytt fra scratch. Bunnyene så ut som om dem hadde blitt voldtatte av røyskatter.

Anyways, øverst her ser dere de 15 oljemaleriene jeg malte i mars til lesere og medbloggere som hadde bestilt hos meg. Bildet ble tatt før alle var helt ferdige, dere ser den røde helt øverst til venstre. Den så overhodet ikke slik ut da alle var ferdige, det er den som dere ser på bildet rett over. Men jeg valgte å ta dette bildet av alle samlet på daværende tidspunkt slik at de som skulle ha bildene omsider kunne begynne å motta. Det måtte liksom være måte på ventetid.

Alle bildene er 15×15 cm og malt i oljemaling og signert av Bunny. Det var utrolig gøy å få tilbakemeldinger. Litt nervøs var jeg med viten om at noen av mottakerne har utdanning innen feltet, én av mottakerne anser jeg som multikunstner, og dét er jo skremmende i seg selv, en annen har jobbet med kunstnere og har bedrevet innramming av ekte kunstverk. Et par av bildene skulle være «zen», haha.. men ingen klaget. Alle ser ut til å synes at bunnyene var søte, og et par av bildene ble hengt opp sammen med bilder av anerkjente kunstnere.

Sjekk dette: «Bunny Originals og Blue longing bird».

Tusen takk til dere alle som var tøffe nok til å bestille bilder, usett, fra meg. Tusen takk for at dere bidro til saken. All fortjeneste gikk til tannlege og en halv ny tann. I tillegg fikk jeg utfordret meg selv, fikk nye erfaringer og jeg lærte en del av dette. Så tusen takk igjen. Her har dere alle de 15 «Bunny Originals» samlet. Kansje flere av dere der ute synes dem er søte og kanskje vil kjøpe andre originaler av meg i framtiden? Har lenge hatt et prosjekt i hodet, så får vi se når lerretene kommer på staffeliet 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnyoriginals #blogg #galleri #bunnytrash #bunny

16 kommentarer
    1. Så mange fine bunnier 💜💜
      Om jeg skulle valgt mine to favoritter hadde det vært nr. to og fjorten, noe med dem talte til meg!

      klem

      1. Den lengst til høyre på midterste rad.. ja den ser ganske gul ut på bildet.. tror den ble malt over med et strøk tilsetter dette bildet ble knipset.. fargen skulle bli Oker 😜🐰

      1. Superdupert, det er veldig fint å høre. Husker ditt bilde godt da jeg undret meg over hvordan en så rød Bunny egentlig ville bli 😜🐰

      1. Takk, ja.. skulle gjerne hatt et sånt bilde av dem alle når de alle var helt ferdige, men på et tidspunkt måtte jeg begynne å sende ut til de respektive eierne, så da ble det som det ble. Men ja, herlig gjeng altså 🥰🐰

    2. De er så sjarmerende, herlige, og hver gang jeg går for å hente bilnøkkel eller hver gang jeg kommer inn døra så smiler jeg av ” Bunnyen” som sitter på sin plass og passer på både nøkler og tar godt i mot gjester. Av og til er det som om den sier ” Hei, velkommen hjem” når vi kommer inn døra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg