Gå over brua ved svanepikken.

Snuppen min og jeg dro til Oslo i går. Der var et arrangement vi gjerne ville delta på. Et vintagesalg på Blå, en live-klubb i Brenneriveien ved Grunerløkka. Så derav planla vi litt rundt det og kikket i små nisjebutikker i en del av Oslo vi ikke besøker så ofte. Samt hadde vi en deilig middag på restaurant, dét hører liksom alltid med.

Anyways, jeg har vel aldri vært på Blå før, og snuppen min hadde ikke vært der på mange år, så vi visste bare sånn omtrent hvor den lå. Derav gikk vi langs Akerselva fra Grønland og opp til Grunerløkka. Da vi nærmet oss spurte vi et par damer om retning, sånn just in case, og hun ene svarte raskt og bestemt, hun visste akkurat hvor stedet var. Hun svarte som følgende: «bare gå litt videre langs elva til svanepikken, så går dere over bruen der, så er dere framme». Vi takket og gikk videre, snuppen min kikket på meg og spurte «sa hun virkelig svanepikk», jeg svarte at det hørtes sikkert slik ut, men at hun sa sikkert pytt, svanepytt. Mye rare folk i Oslo, kunne jo være at hun tenkte på pikk, og derfor sa dét, men mente pytt. Svanepikk liksom, haha..

Etter et par tre minutter stod der altså en svanepikk helt nede i elvekanten. Kan godt være jeg har sett den før, og glemt den, men det skjer ikke igjen. Det står en hvit stor svanepikk ved Akerselva, og slik finner man live-klubben Blå. Jeg hadde dævvet om svanepikken hadde vært blå..

Grunerløkka har disse morsomme små nisjebutikkene, second hand og et cetera. Ikke så mye i hver butikk, og mest for damer. Uhyre sjelden snuppen min og jeg finner noe på disse stedene, hvilket på en måte er like greit da det meste er veldig unikt, og derav dyrt. Men når en først finner noe, det ene plagget eller tingen som en umiddelbart bare faller for, så er det veldig gøy, og spesielt fordi da er man mest sannsynlig én av veldig få som besitter tingen, eller plagget. Det liker vi veldig godt!

Etter en veldig fin tur langs elva, på Grunerløkka, hist og her, så var det tid for middag. Ingen lar seg vel overraske av at det ble indisk restaurant.

Maten var helt nydelig. På denne restauranten har jeg falt veldig for mangosausen deres, den er fantastisk nydelig, og jeg bruker bestille Mango Lam. I går bestemte jeg meg for å spørre om jeg kunne endre litt på middagen, om jeg kunne få Mixed Grill med mangosaus istedet for tilhørende saus. Hun servitøsa ville ikke først, men jeg så ikke problemet hennes på samme måte, så da fikk jeg viljen min. Og jeg lover dere, hellige kaninmåne det var helt kaninkonge, fabelaktig godt. Spiste rubbel!!

Etter middag var vi en tur innom Oslo City kjøpesenter, handlet inn diverse godt som vi skal kose oss med i helga. Det er viktig å kose seg, og det gjør snuppen min og jeg veldig godt sammen.

Svanepikk og hovedstaden til side. Takk for titten dere som svipper innom bloggen. Jeg setter pris på det. Særlig livstegn. Ha en riktig fin helg, kos dere masse, så «prekas» vi plutselig igjen.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#grunerløkka #akerselva #blå #oslocity #oslo #bunny #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Deilig dag! Nesten så jeg kan kjenne mitt eget dumme utrykk i fjeset om noen hadde gitt retningsangivelse ved å vise til svanepikken 😁😆. Den oransje hatten burde bodd hos meg! God helg til dere også 😊

    2. Herlig. Flotte bilder, her altså..Må være noen ny kreasjon langs elva, aldri sett før..Mulig den har stått der noen måneder altså, men ikke årevis.
      Maten så fortreffelig ut, det fristet..
      Nyt kvelden og God helg…

      1. Jeg er litt usikker, har en vag følelse av å ha vært borti denne figuren før… Frodith vet sikkert hvor lenge den har vært der. Veldig god mat, nyt helga 😜🐰

          1. Takk for info.. ja, jeg tenker nok at der egentlig er et annet navn, men skjønner godt at folk kaller den for Svanepikken 😂🙈🐰

    3. Svanepikken har stått der i mange år, i alle fall 7-8 år! Jeg bor her 😏Men før sto den mer midt i elva. Mulig den har svømt inn mot land 😂

      1. Ja regna med du vet litt mer da du bor der ja, vi stod utafor hos deg i går. Kanskje vannstanden bare er litt lav for tiden? 🤔🐰

        1. Jeg husker første gang jeg så den tenkte: “Ååå, herlig, en svaneskulptur!!” Og så gikk det plutselig opp for meg hva det OGSÅ var :-D. Man blir liksom litt OVERRASKET i øyeblikket 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg