Forklaring til Kjerringtanker!

I dag har «Kjerringtanker» linket meg inn i et blogginnlegg hvor hun lurer på hva jeg egentlig mente i et tidligere innlegg hvor jeg uttalte at en blogger får mer/bedre promotering gjennom Egmont enn oss andre bloggere. Her er noe av forklaringen som underbygger min påstand.

Over tid inntil nylig så lå jeg utelukkende på topp 10 på Topplisten som oppdateres daglig av Egmont. Egmont oppdaterer også daglig Side2, men ikke Topplisten som gjengis der. Merkelig nok, på den listen ligger utelukkende «Kokkejævel» som nummer 1 hver dag selv om «Mammapåhjul» tidvis innehar denne plasseringen. «Mette Ask» ligger fast som nummer 8 selv om dette er en blogg som ble deaktivert for måneder siden, men den ligger på listen, og jeg selv har aldri blitt satt inn på listen, selv om jeg burde vært der i flere måneder. Også i dag.

Det beste er jo teksten under denne listen på Side2 som sier «siste døgn», hvilket gir inntrykk at den listen som vises der er reell og oppdatert. Jeg selv har aldri laget noen sak av dette, jeg har andre ting som opptar meg mye mer i disse dager, men dette ble da nevnt i en bisetning (i dette innlegget) som selveste «Kjerringtanker» fanget opp.

«Kjerringtanker» er selv er en av de heldige som promoteres på listen på Side2. Videre er Side2 linket videre til Klikk.no og KvinneGuiden som nemlig også er Egmont.. osv osv.. Men uansett, før det blir oppstandelser – så er her en gitt forklaring!

Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#promotering #side2 #egmont #rettferdighet #kokkejaevel #kjerringtanker #mammapaahjul #metteask #kvinneguiden #klikkno #support #tekniskeproblem #error #norge #bunnytrash

25 kommentarer
    1. Den lista der har vel ligger ganske så uforandret inne på Side2 leeenge nå, men har aldri skjønt vitsen så lenge den ikkje er oppdatert, merkelig egentlig…

      Vibbedille

      1. Er ikke Kokken en rimelig innbringende inntektskilde for Egmont og vice versa? Resten av bloggerne til sammen bringer vel ikke så mye inn i kassa som han? Side2 oppdateres jo hele tiden, så kan jo ikke være annet enn bevisst. Dette er ikke en gryte jeg ville nøre oppunder, dette ble nevnt i en bisetning som ikke var gjennomtenkt kunne bli satt fokus på. Men Kjerringa er våken når det gjelder meg, hun skal ha kredit for det 😜👏

    2. Det der blir feil. Jeg pleide lese side 2 litt før. Men den er vel så lite aktiv nå at få bruker den tipper jeg. Jeg vet ikke om det er en feil som har hengt seg opp, eller en strategisk feil. Men de burde rettet opp i dette om de respekterte bloggerne sine, og side2 og blogg.no eies jo av samme eier. Blogg.no tjener på vår aktivitet, så skulle bare mangle at de på topp 10 fikk promoteringen de fortjener for jobben synest jeg

      1. Istedet for at jeg lager et eget innlegg for oppstandelse og brudulje med overskriften «Kjerringtanker leser én setning og klikker hoderystende videre» så velger jeg å spørre deg her, hvilke innlegg er det du kun leste første setning? Noen eksempler? 😜

              1. Hvis myndighetene mener uvaksinerte utgjør et problem, så er det da virkelig de selv som skaper problemet, de må gjerne late som noe annet, men det er uærlig. Og hvis innvandring ikke er noe problem, eller islam, så burde jo ikke konsekvensene være noe problem heller. Iht vår, din og min uenighet ang disse temaer, så kan det vel være nettopp på grunn av alt som ikke belyses. Men takk for at du leste, ha en riktig fin dag videre.

      1. Ikke mye å sjekke ut, men den linker til klikk.no og KG. Dette er diskusjonsforum jeg selv holder meg unna, men flere bloggere blir omtalt og henter klikk og lesere derfra.

    3. Jeg ble først sur da jeg oppdaget at mine topp 15 plasseringer ikke kom med, men så fant jeg ut at siden praktisk talt er død, og gav blaffen.
      Den har strandet i den tid det var noe som het ‘Side 2-bloggere’ (stort sett bestående av rosabloggende PH-deltagere pluss et par mamma- og matbloggere). Nå er det jo svært få av disse som fremdeles er aktive, og de som måtte henge med, har falt helt ut (typ under topp 40), slik at siden oppdateres deretter (svært sjelden, m.a.o)

      – Men du har like fullt et poeng! Jeg skjønner meg faktisk ikke på Edmond. – For de burde da virkelig skjønne hvor mye de selv vil vinne på å få oss promotert! Herregud det er jo nærmest en hel befolkning som lever i uvisshet om at blogg-genren også har innkludert dem!..

      1. Når jeg var innom der så er det jo slik at jeg havna der fordi jeg søkte meg selv opp, googlet, og havnet på KG da noen hadde observert en uttalelse jeg hadde gjort i kommentarfeltet til en annen blogger. Når jeg da klikker videre er jo disse egmontsidene linket til hverandre. Noen mener side2 er død, det vet jeg lite om, for jeg har bare mellomstoppet og observert denne listen, men like fullt så er 5 klikk og 1 leser 5 klikk og en leser, og de er velkommne hos meg ihvertfall. Jeg synes selv jeg blir kjent med masse kule folk gjennom bloggen min, så der har man det.

    4. I dag har jeg lært mye..Aldri hørt om denne andre lista jeg. Prøve å følge med litt og se om den oppdaterer seg.
      Likte faktisk Kjerringtanker sitt innlegg, for jeg liker litt sånn fart i kommentarfelt og man blir litt klokere.
      Ikke alle som leser hos deg leser hos kjerringa eller omvendt vettu…
      Så dette ga nok både henne og deg noen flere klikk i dag! Så du burde være glad!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg