Det var noe magisk over bloggtreffet i helga!

Det er ganske mange faktisk som skriver hist og her at de har lyst å se bilder og lese om hvordan bloggtreffet her i Drammen i helga var. Jeg har bevisst latt dette vente på seg for å ikke «stjele glansen» fra hun som bedriver svart magi, han matprateren og hun primus motor for bloggtreffet i Trondheim, Kari Engesvik. Håper alle som var på det bloggtreffet har kost seg masse og fremover kan glede seg over minnene.

Her i Drammen koste vi oss masse. Aud-Marit, Kjerringtanker (Brit), Mona Iren og meg. Det ble oss fire. Kunne vært et par stykker til, men første som meldte trakk seg etter å ha lest et par kommentarer fra matprateren og den «magiske» dama. Hun ville ikke «trå inn i en konflikt». Etter dette ble fulgt opp av Karis fantastisk flotte dikt, så var det nok et par stykker til som uteble og heller gikk seg en tur alene i en skog, eller bakte en kake. Likevel, oss fire på Gulskogen Gård ble kjempehyggelig. Ikke et eneste kleint øyeblikk, og jeg tror nok flere gjorde seg noen tanker om et treff med Kjerringtanker og Bunny. Men sannheten er at det var helt supert!

Kvelden før treffet rullet jeg lefser med røykalaks, crabsticks og kylling. Litt sånn fingermat. Før jeg gikk til Gulskogen Gård stekte jeg vafler og skar opp kake. Tenkte det var greit å ha noe å velge mellom da det kunne være at noen ikke liker, har allergier eller sådan. Hadde jo ikke møtt noen av damene før, så jeg visste jo ingenting om denslags. Men det holdt med lefsene, damene likte dem, så da kan jeg jo anbefale matprateren å tilsette paprika og dele på bloggen sin, blir nok noen klikk der.

Jeg fikk ordnet bord på Gulskogen og Aud-Marit og Brit kom først. Smilende og blide. Det var helt nydelig vær, og Gulskogen Gård er virkelig magisk. Det overrasket meg veldig at ingen av damene hadde vært der før. Ikke engang Mona Iren som har bodd i Drammen og enda bor nært. Hun har gått forbi da, så hun hadde sett gården og passert den flere ganger. Etter dette treffet tror jeg faktisk alle tre vil tenke på dette stedet når de besøker Drammen i framtiden, og kanskje også stikker innom. Nå er gården i full blomstring, så denne måneden kan en ikke unngå den magiske følelsen om en stikker innom der.

Anways, før en møter noen for første gang så har en jo noen forestillinger om hvordan personer faktisk er. Aud-Marit overrasket meg mest. Hun har en personlighet som en rett og slett ikke kan forestille seg. Hun var den siste som dro fra treffet også, så vi fikk sittet litt for oss selv og pratet litt på kvelden. Jeg har lenge sagt til Aud-Marit at jeg spanderer kaffe hvis hun kommer til Drammen, hun er virkelig original, og for dere som ikke har skjønt dette så elsker jeg slike mennesker. Jeg fordrar ikke at folk prater meg etter munnen, ikke har meninger selv, eller adopterer meninger utfra hvem de prater med. Aud-Marit har klare meninger! Takk for en fin dag Aud-Marit, virkelig, du gir av deg selv. Du er helt topp!!

Det var jo det kuleste med hele bloggtreffet, vi fikk muligheten til å bli kjent. Ikke noe galt med tull og fjas, masse selfier og påtatt adferd. Men her var vi oss selv, fikk pratet med hverandre, delt noen historier om oss selv, tanker og meninger. Mona Iren var god da, hun er dama jeg vil ha som nabo liksom. Som jeg kan stikke over til og skravle, slappe av ved kjøkkenbordet over en kopp kaffe. Noe med Mona gir følelsen av veldig behagelig dame. Jeg er veldig glad du kom Mona, to år siden vi snakket om å treffes i Vikersund. Jeg plinger deg når jeg skal dit neste gang, for jeg er egentlig veldig klar for å hoppe ned Vikersundbakken igjen nå. Men du, ikke miste nøklene dine da, hehe..

Så var det Brit da. Kjerringtanker. Sannheten er at jeg ønsket henne til treffet. Jeg har tenkt flere ganger siste måneden at håper hun hiver seg på her. Årsaken til at jeg bestemte meg for å lage et lite bloggtreff i Drammen var nettopp fordi jeg så at nesten alle som bor nærliggende her ikke kunne dra til Trondheim. Og hvorfor skal man ikke kunne ha et lite treff i eget nabolag når en ikke kan reise 540 km? Brit er vanskeligere å skjønne seg på. Dette innlegget hadde jeg skrevet tidligere i dag, men etter hennes utspill på blogg i dag måtte jeg redigere. Liker fremdeles ikke toppliste-konseptet hennes på blogg. Hun har vært veldig snill siste månedene, fram til i dag vel og merke, det er som om bloggtreffet har åpnet opp om at hun kan skrive fremstillinger om meg igjen som ikke stemmer. Plutselig etter flere hyggelige innlegg så skriver hun at jeg har dårlige holdninger mot folk på grunn av deres hudfarge og etnisitet. Det er jo hun som er opptatt av denslags, jeg bryr meg nada om andres hudfarge, bare min egen. Skulle hatt bittelitt farge selv jeg, her jeg sitter som et tomt tegneark. Så i dag ødela hun altså bloggfreden. Haha.. to dager etter bloggtreffet. Jeg burde ikke le, det er alvorlig at hun skriver denslags synes jeg. Vil hun virkelig at folk skal tro sånt om meg?

Brit og jeg snakket ikke politikk i helga, ikke innvandringspolitikk, ikke integrering, ikke rasisme, ikke noe slikt. Vi snakket om mye annet og leste vel heller kroppsspråket til hverandre sammen med at vi ga av oss selv, hvem vi er som personer. Vi har begge bodd i Harstad, kost oss i Nederland, jobbet på sykehus, vi har faktisk mye annet vi kan snakke om. Da er det veldig synd at hun på bloggen bare MÅ!! Men hun skriver jo også i dag at hun er bloggdronning og skal innta førsteplassen innen neste søndag. Javel.. På bloggtreffet kom Brit med en liten historie om da hun ble sammen med sin mann, jeg likte den historien, det var noe søtt over det og måten hun sa det på. Søtt er ikke et ord jeg bruker om Kjerringtanker liksom. Hun er hardere på blogg, hun leser andres ord og tolker dem som hun vil, som hun ønsker. Antar ting. Det er synd, jeg likte veldig godt den Brit jeg møtte i helga. Veldig godt!

Nå skal ikke jeg fortelle historien som jeg likte om Brit og hennes mann, det er hennes historie. Men den historien fortalte meg noe mer enn selve historien. Jeg er veldig glad Brit kom, og jeg kommer til å treffe Brit igjen. Hun tar gjerne en kaffe, og det gjør jeg også. Hun har skrevet flere innlegg om bloggtreffet, så jeg vet med sikkerhet at hun oppriktig mener, som meg, at bloggtreffet var kjempehyggelig! Ler forresten litt inni meg av ansiktsuttrykket hennes da hun trodde hun skulle få en kaktus av meg, hahaha.. men jeg kommer fremdeles til å holde meg mest mulig unna bloggen hennes, for den blir jeg lei meg av.

Nok om damene på treffet. Det var flere der. På gården er det 7-8 påfugler. De var rolige av seg akkurat denne dagen. Altså, de er stort sett rolige av seg, tillitsfulle og trygge. Men det var bare én under treffet som tasset rundt på gården og hilste på folk denne lørdagen. Slående vakker og elegant, den råeste blåfarge man kan finne. Praktfull! Han var ikke sjenert og kom bort til bordet vårt. Tutet høyt til oss, og Aud-Marit forsvant inn i armkroken på Brit. Påfuglen ville ha vaflene våre, Aud-Marit mente han ville ha sigarettene mine. Ja, dét hadde blitt snakkis, en påfugl med sigarett i nebbet!

To nygifte ektepar kom og hadde photoshoots rett ved oss. Nydelige bruder begge to. Vakre kjoler og brudepiker i nydelige kjoler de også. Og masse flotte stramme menn i pingvindrakter, dét likte jeg veldig godt. Så var det episoden om å heller ta gift fremfor å bli gift, den glemmer jeg ikke..

Så var det denne magiske gården da. Vi tuslet rundt der og så på andedammene, hilste på de to eneste endene som ville vise seg. Gikk gjennom den flotte alleen som er der og gjennom rhoden(krøllpåtunga)rhododendron-jungelen der. Den er spektakulær, om et par uken vil dette være mitt Mekka!! Ingen av oss prøvde oss på labyrinten, jeg sa den var der, men jeg tror damene var mer betatt av omgivelsene. Her er mange detaljer og mye å se, nettopp derfor bruker jeg å dra hit igjen og igjen, og viser gjerne frem. Så hvis noen har lyst, bare ta kontakt!

Etter flere timer på gården dro Brit hjem, da dro vi andre til Alpenhaus Restaurant. Brit gikk glipp av noe der, men jeg vet hun koste seg på gården, så den er grei. Aud-Marit spiste «Alpenhaus spätzle hjemmelaget pasta med kremet saus, sopp, røkt bacon og pulled pork». Mona Iren sin middag var det noe underlig over, i menyen står det «Alpenhaus pannestekt burger med salat, syltet agurk, grillet paprika, gruyèreost, rødløk og egg. Servert med pommes frites og coleslaw». Men jeg kunne ikke se noen burger mellom brødene, jeg så noe som jeg konstanterte var pulled pork. Jeg så heller ikke noe egg. Selv spiste jeg «Cordon Blue schnitzel med gruyèreost og skinke. Servert med pannestekte poteter og chillismør».

Maten var helt nydelig. Alle tre spiste opp rubbel, der var ikke en liten bit av et salatblad igjen på noen av tallerkenene engang. Dét er sjeldent jeg ser. Snuppen min har lyst å spise schnitzel der, den jeg spiste var perfekt, og det bare fosset ost ut av den. Så når snuppen og jeg skal på Alpenhaus Restaurant skal han ha schnitzel og jeg vil prøve den burgertallerkenen som Mona Iren spiste, for bare synet av den ga meg vann i munnen. Jeg anbefaler Alpenhaus Restaurant, god mat som kom raskt på tross av mye folk. Der var flott service og fint lokale med stemning. Ja, i det hele tatt!

Etter middagen satte vi oss i bakgården og skravlet litt mer før Mona Iren kjørte hjem til seg. Fint i bakgården også. Bord med duker, grill og tappekrane. Jeg fulgte så Aud-Marit til togstasjonen. Så det var dét bloggtreffet, perfekt egentlig, fra begynnelse til slutt. Tusen takk for samværet Aud-Marit, Mona Iren og Brit, det var virkelig superhyggelig!

Jeg dro så hjem, tok et par drinker sammen med snuppen min på balkongen, så dro vi ut på byen sammen med et par venninner og hadde det festlig til siste bussen hjem. Fantastisk lørdag! Takk 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bloggtreff #gulskogengård #alpenhausrestaurant #drammen #bunnytrash #bunny

45 kommentarer
        1. Skulle gjerne visst hvem jeg er. Det har nok ikke falt i god jord, for andre, på dette bloggstedet. Vil ikke ødelegge freden her inne.

          Jeg hadde nok kost meg sammen med dere 4 . såpass kan jeg si.
          Ha en fin kveld.

        2. ikke tvil hvor jeg ville tilbringe tid hen. Det er her i Drammen hjertevarme er . Det lyser trivsel. godhet og ekthet. Takk for titten av bilder. Takk for at jeg ser at det finnes genuin godhet blant bloggere. Er ikke så godt vant fra før. Frister nesten og ta opp igjen bloggingen. . Du og dine bloggbenner på dette treffet, gir meg gode vibber

          1. Bloggere er som alle andre, bare at man blogger. Kommer i alle varianter, store, små, høymælte, lavmælte, de som ser bare negativt, de som ser bare positivt, og de som ser virkeligheten.

    1. Koselig å se bilder fra bloggtreffet deres, og det vises at dere koste dere 😊

      Koselig skrevet om Aud Marit, Brit og Mona 😊

      Har jo vært bloggvenner med Aud Marit i flere år, og det er så sant det du skriver at hun har sine egne meninger. Det er det som er supert med henne ❤😊 Synes hun er fantastisk herlig dame ❤😊 Jeg kjenner henne ikke personlig, men det er det inntrykket jeg har fått av henne gjennom årene på blogg 😊

      Jeg er oppriktig glad for at du valgte å arrangere et bloggtreff nede på Østlandet i nærheten av dere, og jeg er glad vi alle som var på bloggtreff i helgen koste oss i hverandres selskap 😊

      Ønsker deg en fin kveld 😊

      Toril

      1. Takk, hyggelig sagt. Men derfor skjønner jeg ikke hvorfor dere applauderte det fæle diktet Kari skrev om meg. Men gjort er gjort og spist er spist, vi hadde det kjempehyggelig vi, og på treffet var vi alle enige om at vi håpte og unnet dere å ha det kjempehyggelig i Trondheim 🥰

        1. Jeg personlig applauderte diktet til Kari fordi diktet var nydelig dikt som rørte noe i meg. Synes ikke på noen måte det var fælt.

          Selv tolket jeg diktet på generelt grunnlag. Når jeg leste diktet kunne se for meg ulike situasjoner jeg har opplevd med elever jeg har hatt i skolen.

          1. Vel, jeg syntes det var fælt å skrive om noen bare fordi noen andre arrangerer bloggtreff. Det var jo tydelig at det var om en person. Men jeg er ganske sikker på at de fleste ikke ante hva de applauderte. Slik blir man lurt med på passiv mobbing. Men det går bra, alt i alt lærte jeg mye om mange, og det setter jeg veldig pris på og er veldig glad for 🥰

    2. Koselig å se bildene fra bloggtreffet – og lese om damene! Du ga iallfall meg et flott klarere bilde av hvem de er! Antar jeg er den som heller dro aleine på skautur på grunn av et dikt???? Vel – det stemmer ikke, var dessverre en annen avtale som lå bak! Ikke alt som kommer fram på blogg veit du 😉 og selvom jeg ikke liker drama, så er jeg ikke redd for å stå opp for det jeg mener. Bloggtreffet i Drammen hadde vært første pri dersom jeg ikke hadde klart å avtale noe annet før det! 🙂 håper vi snart får en mulighet til å treffes – jeg liker din måte å være på! 🙂

      1. Haha.. takk, men nei. Jeg har ikke den greia at jeg antar ting når jeg ikke veit, jeg bare skreiv, det er jo mye sånn på blogg, skauturer og baking. Du sa jo til meg at du hadde avtale, så den var jo grei. Men samtidig vet man jo ikke hva man skal tro når folk man bruker skrive med applauderer et slikt «dikt». Og takk igjen, jeg er ihvertfall den jeg er, jeg faker ikke slik som såkalte poeter gjør. Ja jeg er litt slem, jeg biter tilbake. Anyways, det hadde vært hyggelig. Kunne faktisk tenkt meg å se dine trakter, noe nytt liksom, det frisker meg opp! Klem fra meg til deg 🥰🐰

    3. Takk for en super dag 😃 Jeg tar gjerne en kaffekopp med dere alle 3 igjen. Ingen problem med praten mellom oss. Veldig hyggelig å møte dere alle 🥰
      Så fint å høre at du ville hatt meg som nabo 😊 Det hadde nok blitt mange kaffekopper og samtaler da ja, det er jeg sikker på.
      Jeg møter deg i Vikersund når du skal ned bakken igjen. Du kan fly i lufta. Jeg holder meg på landjorda og passer på nøkler, veske og kortholder 😁.
      Vi ses snart….klem 🥰

      1. Jeg kan fly i lufta ja, haha.. tenkte jeg skulle fly oppned neste gang. Du hadde vært en perfekt nabo. Vi sees vettu, klem klem 🥰🐰

    4. For en nydelig plass. Og for en innsats du la i det. Syns det er godt å lese om en hyggelig dag. En psykolog sa på sin podkast, at ble man godt kjent med folk og skjønte dem, ville en også like dem. Det tror jeg på. Det skrevne ord kan fort føre til misforståelser, mer enn en gang har jeg forstått at jeg misforsto første gangen jeg las. Så min regel er aldri å respondere etter en gangs lesing.
      Vi i Trondheim hadde det fint, til tross for litt fjas, og det ser jeg dere hadde også.
      Og en ting var dere heldigere med…gjett hva :D…

      1. Det er en helt fantastisk plass. Bruker å gå dit, liker meg der og ville dele det med de andre som ville komme da. Det er et godt råd å lese det skrevne ord flere ganger, skulle ønske flere gjorde det fremfor å gå ut i offentligheten med noe som aldri har blitt sagt, ment, gjort eller skrevet. Veldig glad for at du hadde det fint på treffet, det snakket vi om her nede og sa vi håpet at dere fikk en knallbra opplevelse. Det samme vet jeg at de fleste av dere, de fleste, unnet oss. At været var knallbra her ble jeg ikke overrasket over, det er jo byen med flest soldager. Jeg så et innlegg fra Trondheim og der frøys folk, må kle seg bedre når man er såpass nord som Trondheim og oppover. Men viktigst er det at turen og oppholdet ble bra 🥰🐰

      1. Takk Solliv! Innlegget ble ikke helt som jeg egentlig ville det skulle bli. Omstendigheter på blogg var årsaken. Men det endrer ikke det faktum at det ble et kjempefint treff på et kjempefint sted, god mat og godt selskap. En dag man kan minnes, og jeg er glad for at du hadde en fin tur til Kiel. Tenkte på deg flere ganger og håpet at du skulle komme på treffet. Tror ikke jeg tør arrangere flere slike, men veldig glad på dine vegne for turen du var på. Du så veldig fornøyd ut med den fristende aperolen 😜👍🏾🥰🐰

              1. Jeg vet ikke.. jeg håpet det skulle bli et i nordnorge også for dem der.. og plutselig skrev noen til meg at det var et treff i Bardu. Men jeg har ikke sett noe til det..

    5. Så rørende å lese oppsummering av deres bloggtreff. Og stedet kunne jeg tenke meg å se en dag:)
      Takk at jeg fikk se gjennom bildene:)

      1. Kommer du til Drammen så viser jeg deg gjerne. Bare 25 minutter å gå fra togstasjonen, eller noen minutter med buss. Et magisk sted 🥰🐰

    6. Jeg blogger ikke, men leser noen blogger. Blant annen din. For en glede å lese om ditt initiativ og supre gjennomføring av et treff med den ene hensikt: å møtes i vennskap! Nydelig, Bunny!

      1. Takk, hyggelig av deg å legge igjen noen ord å si det. Jeg hadde ihvertfall ikke feil hensikter med å arrangere treff. Alle koset seg, der var det viktigste.

      1. Takk samme Brit. God på bunnen, det er et utrykk vel verdt å reflektere over. Just saying. Jeg vil si du har dine øyeblikk, og de øyeblikkene liker jeg. Ha en fin dag 😊

    7. Takk for fin reportasje fra bloggtreffet i Drammen🙋🏼‍♀️ Må innrømme at jeg ikke har fått med meg stridens kjerne, det med diktet. Leste nok ikke blogger godt nok akkurat da😝 Nysgjerrig som jeg er, skulle det vært interessant å finne det igjen☺️ Uansett mener jeg at det var da helt supert at det ble arrangert 2 bloggtreff👍 Dessverre kunne ikke jeg være med med denne gangen, men etter å ha lest alle blogginnleggene fra deltakere i etterkant av treffene, vart jeg ganske lysten på å delta en annen gang🙏🏻🤗

      1. Ikke så spennende det diktet, bare et langt innlegg med nedsettende karakteristikker som at jeg er frekkhetens nådegave, sjalu, herskesyk, egoistisk og mye annet, at jeg spytter og biter. Det meste ondsinnet og usant, noe stemmer litt, jeg biter faktisk, altså jeg biter tilbake når man minst aner det. Har lært mye om mange etter dette, men det blir ikke jeg som arrangerer noe treff. Ha en fin dag Gunna 😂🐰

        1. Eee, du motbeviser vel de ordene du skrev her. Med og ta vare på bl a Damene. By dem med på et nydelig sted. ingen tvil i mi sjel at du gjorde det rette. For de som ikke har mulighet for å reise . Følg hjertet ditt, fortsett med å ta vare på andre. At noen valgte ikke forstå, det Kan ikke du tenke på. mener nå jeg.

          1. Jeg tenker at selv om man ikke har hus i Spania, hist og her, biler og kan reise verden rundt, ta inn på hotell i eget nabolag og vise seg frem så finnes det folk som må velge mellom syltetøy og brunost. Hvorfor skal ikke disse kunne hygge seg? Så da arrangerte jeg bloggtreff og kjøpte inn både syltetøy og brunost. Så enkelt er det, og jeg koser meg når jeg ser andre kose seg.

    8. Nå ble jeg skikkelig glad!🤗😍
      Herlig å se de fine bildene og lese om bloggtreffet deres.🤩
      Der skulle jeg ha vært altså!😍
      Skulle virkelig gjerne blitt enda bedre kjent med dere, sånn skikkelig kjent!🤗🤗
      Skulle absolutt gjerne vært i Trondheim også, men jeg håper jeg får mulighet en annen gang.
      Godt å se dere sammen og så fint at dere hadde det kjekt.😍

    9. Åh, så koselig det såg ut. Så fine bilder av dere. Jeg hadde dessverre ikke mulighet til bloggtreff den helgen. Hadde vært hyggelig å møte ulike bloggere. Litt stille herfra på bloggfronten, men jeg får likevel med endel innlegg fra Bunny. ❤ Ønsker deg en fin dag!

        1. Jeg hadde ikke fått med meg det innlegget. Så beklager det. Jeg har bare trengt en lengre bloggpause. Du har ett godt hjerte Bunny. Ikke bekymre deg. Klem ❤

          1. Jeg sluttet bekymre meg her for et par uker siden, noe sånt, da jeg plutselig så deg i noens kommentarfelt. Bare sånn i tilfelle det blir 8-9 måneder til neste gang. Ønsker deg alt godt, nyt sommeren og gjør ting som gjør deg glad 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg