Det hadde vært hyggelig med edderkopp!

To ganger i dag har det dukket opp forskjellige artikler om hendelser med slanger. Den første var vel i Tønsberg eller Horten, deromkring. Jeg er ikke sikker, og ikke er det så nøye heller. Det var en orm, en stålorm eller hoggorm som hadde en viss størrelse, og da må det jo bli litt hysteri. Jeg skjønner ikke greia, disse slangene er jo både fascinerende og søte, hvis man ikke liker dem så er det jo bare å trampe i bakken, så forsvinner de. Nytter ikke hyle og skrike, de er døve, de hører ikke likevel. Men de kjenner vibrasjoner, og litt tramping holder. Om de da ikke forsvinner så er det jo bare å flytte dem.

Den andre slangen var visstnok ikke en som lever i Norsk natur, men en såkalt kjæleslange. Dette var i Tofte og katten i huset hadde sluppet slangen løs, og dermed ble det panikk i nabolaget i dette nabolaget i Tofte. Stakkars søte lille slange, han ble nok noe utilpass oppi alt dette. Men hysteriet skjønner jeg ikke. Slanger er flotte. De som er lovlige å ha som kjæledyr i Norge er ikke farlige. Det er heller ikke slanger som lever i vår natur. Hoggormen er giftig da, men ikke aggressiv i den forstand at den plutselig får bein og løper etter folk, haha..

Nei, det jeg synes er ille plagsomt er insekter. Ikke mygg og knott, dem er snille med meg. Ikke noe tull ned dem, men jeg ble jo nylig bitt av to flått, de er heslige og vemmelige. Veps er jeg livredd. Det kan ha med at en nabogutt da jeg var liten ble stukket i øret. Dette øret hovnet så til de grader opp at det ble som en mellomstørrelse av en tennisball og en håndball. Øret ble samme farge som grisene har, revnet og nærmest eksploderte. Han ble hentet i ambulanse.

Bier i naturen er fine, men på nett er det en del «bugs» og en bie. Denne bien er heslig, men jeg har overvunnet den, så den er grei. Men for tiden sliter jeg med fluer. Aner ikke hva disse fluene kalles. Noen er vel bananfluer, men det noen andre uforskammetheter også. Hadde noe våtorganisk søppel her som ble stående litt for lenge, og det skulle straffe seg. Nå er vi supernøye med at det ikke ligger matrester noen steder, i sluket i vaskene og så videre. Hver gang vi kaster våtavfall så knytes posen igjen. Har satt noen små skåler rundt om i leiligheten med epleeddik. Men fluene svirrer rundt her, det er superekkelt og gir en følelse av at her er svinete og urent, men det er det ikke. Altså, vi har ikke støv på hjernen, her oppstår hybelkaniner og bla bla, men vi er ikke noen svin, for å si det sånn. Vi vasker gulv og benker, klor i dusj og toalett og whatever. Så jeg hater de fluene!! Hat er et sterkt ord, jeg vet, men..

I morgen skal det plumbo-gele ned i avløpene. Det er spesielt ene vasken på kjøkkenet disse fluene har funnet trivsel når våtavfallet ikke er tilgjengelig. Så da tenker jeg det er fett i rørene. Så nå blir det skikkelig rens i alle rør!

Likevel, jeg klarer ikke la være tenke på edderkopper. Jeg liker edderkopper. De er søte, fine, vakre, tøffe og nyttige. Stilige kryp som jeg skulle ønske vi hadde flere av i leiligheten her. Men dessverre ser jeg aldri noen edderkopper i leiligheten her. Det var vel en innom for et par år siden. Hadde det vært flere edderkopper her så hadde det vært mindre fluer. Da kunne de gnofset i seg fluer som de herligste måltider og blitt store feite eddisser. Det hadde vært superkoselig med en stor feit edderkopp her, men jeg tror ikke snuppen min hadde vært enig, han hadde vel laget lyd som en røyskatt med diaré..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#slange #insekter #edderkopper #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Hmmm – ormer er fascinerende, ja! Bare jeg vet hvor jeg har dem hen…..! Hyler ikke av de som lever vilt her, men grøsser nok litt! Sånne kjæledyr-ormer er jeg ikke sånn veldig fan av da…! Edderkopper er best på bilder, syns jeg – men det er mange kule av dem! Når det gjelder bananfluer, så har jeg endel av dem hver høst – irriterende – og jeg har felle med zalo og eplesidereddik “overalt”…..! Så forsvinner de igjen og jeg puster roooolig ut! 🙂

    2. he he du kunne fått så mange edderkopper du ville hadde du bodd litt nermere ,foor her henger det stoore feiite ruundt om i hagen for tiden ,på drivhuset og vinduer og jeg liker dem ikke .
      Gå til sunkost og kjøp et flaske eterisk olje av lavendel ,bland noen dråper i en liten sprayflaske med en mild olje ,ta det du har ,så sprayer du der du mener bananfluene er ,hos meg var dei i noen av bloomsterpoottene her ,jeg løftet opp planten og dusjet litt nedi potten ,neste dag lag det fult av døde bananfluer i potten ,jeg gjenntok dette til det nesten ikke var fluuer igjen ,og i år har vi ikke sett disse fluene

      1. Eterisk olje av lavendel. Det skal jeg jaggu prøve, takk for tips Connie – vær snill med edderkoppene, de er våre venner 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg