Dagen i dag er ikke over, og i morgen starter ny uke.

I går kveld avsluttet jeg her på bloggen med et siste innlegg der jeg refererte til hendelsen utenfor Nationalteatret Stasjon i Oslo hvor en mann løp etter en kvinne med kniv. Hun ble stukket og politiet måtte bruke elektrosjokkvåpen for å få kontroll på gjerningsmannen. Mannen snakket ikke norsk, og kvinnen ble innlagt på Ullevål sykehus. Til slutt skrev jeg ordrett: «i morgen er en ny dag, og det vil komme flere episoder som denne i morgen, akkurat som det gjorde i går».

I dag morges etter å ha stått opp, laget kaffe, sittet på balkongen og koset meg med kaffe og røyk, så var det på tide å skrolle litt innom sosiale media og nyheter. Joda, det første som kom opp var knivstikking i Oslo. Ingen opplysninger om nøyaktig hvor i Oslo, og opplysninger om de involverte var utelatt, noe som egentlig forteller ganske mye.

Hendelsesforløpet ble beskrevet som uavklart. Noe jeg må le av, ikke fordi det er moro, men fordi jeg blir litt oppgitt. Det blir så dumt. Det er liksom blitt så normalt at folk går med kniv, at det faktum at man bærer kniver og stikkvåpen for å skade andre, drepe, at det faktisk ignoreres at intensjonen er hendelsesforløpet. De går ut på byen for å true, rane, skade eller drepe. Hva faen skal man ellers med kniv ute på byen??!!

Den fornærmede, en mann i 30-årene skal være alvorlig, men ikke livstruende skadd, han er sendt til sykehus og er ved bevissthet, stod det i avisene. Gjerningspersonen er pågrepet og siktet, han ble også fraktet til sykehus med skader.

Så nå i ettermiddag, ikke så lenge siden, for et par timer siden antar jeg, dukket det opp en sak jeg ikke hadde fått med meg. Men det hadde visst vært en knivstikking, eller nei, to menn ble natt til lørdag knivstukket på Aker brygge. Og nå er fire tenåringer pågrepet i saken. Det har også framkommet at politiet nå etterforsker denne saken som hatkriminalitet.

Det viser seg at de to mennene som ble knivstukket  var kjærester eller sånt noe. Homofile. Derfor ble de angrepet og overfalt. De gikk hånd i hånd, og plutselig ble de angrepet av fire ungdommer med kniv, begge to ble knivstukket.

Det er faen så jævla tragisk. Hvem flyr rundt på byen med kniv? Hvem er så faens feige at de samler seg i flokker og gjenger og angriper uskyldige mennesker? Ikke bare var de hele fire stykker, men brukte kniver i tillegg. Hva slags feigt pakk er dette??

Dagen i dag er enda ikke over, og i morgen starter en ny uke, med mer av dette, hver dag, morgen, ettermiddag, kveld og natt.

«FÅ DEM UT – DET ER NOK NÅ!!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vold #knivstikking #overfall #oslo #norge #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
      1. Og takk for kommentar og tilbakemelding. Det verdsettes. Det betyr mye for meg å vite at tekstene blir lest, og at folk kommer med innspill og tilbakemeldinger. Det får algoritmene opp og enda flere blir oppmerksomme på hva jeg poster. Vil også oppmuntre folk til å dele alle artikler og saker om episoder som disse jeg har skrevet om her, få folk til å skjønne alvoret. Takk igjen, håper du fortsetter å stikke innom 😜👍🏾🐰

        1. Det vil jeg! Men har vært travel, og vet ikke helt hvordan det blir framover heller. Har barnebarn som krever litt når jeg er eneste til å hjelpe til da jenta mi jobber og studerer. Nå har den minste kommet inn på barnehage, men må likevel passe ham innimellom pga. tid for å få hentet ham. Han e 2 år, og en på 5, og ei 13, har jeg passet i sommer. Og de er i hver sin trassalder, og jeg er ingen ungmø lengre, så blir sliten. Men slik er livet. Jeg gjør det jeg kan få til.

    1. Tragisk at slik skjer, Oslo er kjent for slikt.
      Iallefall har jeg fått høre at i Oslo må man være forsiktig for der bli alle og enhver ranet.

      Anbefaler the good doctor, mange dagsaktuelle tema som blir tatt opp der.

      Senest i sesong syv blir en hovedrollene drept fordi han var jøde og homofil.

      klem

      1. Hei du!!! Ikke spoile!!! Jeg er bare i sesong 2 hvor hun jenta skal opereres fordi foreldrene hennes fikk underlivet hennes slaktet da hun var to år!! Lenge til jeg er på sesong 7, må forsøke glemme det du skrev nå!!

        Når det kommer til Oslo har jeg i noen år nå aldri vært der alene etter solen har gått ned, men nå skjer jo det meste på høylys dag. Voldsapene gir fullstendig faen. Men det er jo like ille her i Drammen nå, hver dag siste uken har noen blitt arresterte på torget med kniver og macheter.. ingen trøst at de har blitt arresterte heller, for de blir sluppet løs etter et par timer 🐰

        1. Åå skitt, hviste ikke at du så på den serien, har jeg influenset eller???

          Skal holde munn jeg nå, du har mye spennende i møte 😁.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg