Clickbait, kreft, krig, aap og uføretrygd!

Noen andre som har fulgt bloggkrigen på blogg siste dagene? Det har jeg. Det vet jeg det er mange som har, selv om enkelte påstår at de ikke klikker inn på innlegg som har clickbait-overskrifter.

Tallene lyver ikke, folk klikker inn som gale på denslags, særlig bloggere, «det blåser på toppen», «kreft», «en liten titt på blogg.no, kjente jeg ble litt oppgitt, og fikk lyst til..», «krig» og «bloggkrig».

Artig er det å lese kommentarfelt hvor de flittigste på clickbaits sier at andre «er så «kriminelle» på slike lokkeoverskrifter at jeg har slutta å klikke meg inn», og disse som sier at de ikke bryr seg om listeplasseringer rett etter at de selv har hatt en overskrift at de har klatret oppover på nevnte liste», haha..

«Alle» bryr seg om den lista, men det som er besynderlig rart er at de fleste ser ut til å bry seg mer om plasseringen, enn om leserne. For det er jo leserne som utgjør disse tallene. Altså i parantes bak plassering og bloggnavn er det et siffer, det er sidevisningene leserne har gitt den respektive blogger.

Har man respekt for sine lesere?

Clickbaits og konflikt, raskt opp på listen, og raskt ned igjen. Som sukker, raske karbohydrater. Men saken er at en kan ikke bare pøse på med raske karbohydrater som sukker, en må være raus med langsomme karbohydrater, de fungerer mye bedre i lengden. Gulrot til eksempel, en må dele ut gulrøtter!

Jeg har et blogginnlegg i hodet mitt, det er ikke forfattet enda, men jeg tenkte jeg skulle skrive litt om å være syk og uføre, og hvilke holdninger folk har iht denne gruppen i samfunnet. For det er noe jeg fikk med meg, som jeg syntes var meget lavmål og særdeles skuffende når jeg fulgte bloggkrigen i helga. Slike lavmåls «stikk» til mennesker som er under arbeidsavklaring eller mottar uføretrygd pga sykdom, skade eller lyte.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

13 kommentarer
    1. Me er vel kun 3 som lever greit med langsomme karbohydrater 🙂 Uansett, me vet jo alle sammen at det finnes f.eks kun 1 Bloggdronning, ikkje sant? Det er jo meg, det bør jo alle vite nå haha Ref. til en innlegg eg skrev 30/12/23 🙂 Eg ler hver gang det blir skikkelig ståhei når noen bare svinger innom for så å forsvinne dagen der på. Ikkje misforstå, for eg vet det kan være stas å ha en bra dag, men det som “irriterer” på en måte er at de fleste blir “verdensmestre” i samme sekund…

      Anyway, alle elsker drama og dramatisk overskrifter, et fåtall leverere opp til overskriften – DET er er uting, syns eg da…Men det er en quickfix, men i det lange løp blir leserene drittlei…Man må være litt seig for å være stabil, tenker eg og man bør absolutt dele ut litt gulrøtter…Så pass syns eg da leserene våre fortjener, de kommer tilbake hver dag, flere ganger til dagen – DE forstjener ros og oppmerksomhet, på lik linje som me ønsker å få det.

      Have a nice day, Rabbit! Ehee…..Bunny 😀
      Klem Vibbe 🙂

      1. Ok.. jeg trodde det var hun dama i Trønderlag som er bloggdronningen slik hun proklamerte på blogg en tidlig desemberdag da hun den ene dagen var innom 2.plass på blogglisten og fortalte velvillig at hun hadde vært i Adresseavisen, KK og på bloggtreff med selveste bloggkongen 😜 glad på hennes vegne selvfølgelig, men til dronning å være så føler jeg ikke at der har kommet noen gulrot fra den kanten noen gang. Slik jeg ser det så var clickbait årsaken, så når jeg da leser nå i kommentarfelt at de samme som sier det jeg skrev i mitt innlegg «som ikke klikker inn på clickbaits» er samme personene som har kommentert hos den selverklærte «dronninga» i Trønderlag, så byr det opp til en liten latterkule. Kommentarfeltene er jo like offentlige som innleggene, og ofte mer interessante å følge med på. Tror dem virkelig ikke at folk får med seg? 😂

        Jeg foretrekker Bunny! Klems 🥰🐰

        1. Den dronninga var vel årsaken for mitt innlegg på lille nyttårsaften 🙂 Me, me and me hehe Det er nok av lesere som slikker de fleste opp etter ryggen, spesielt når det er “krig”. De er ofte enige så lenge de følger vindretningen….Er ganske så usmaklig når man følger med å ser de samme i alle parters kommentarfelt. Det er det samme når en eller annen nyhetskanal legger noe på FB, mulig ikkje innlegget er av særlig interesse, men halleluja de kommentarfeltene 🙂 Det finnes kun en Bunny 😀

    2. ..kan ikke skryte på meg å ha fått så veldig mye med meg av den derre bloggkrigen, nei. Ikke er jeg overivrig etter å klikke meg inn på ting som lukter av clickbait heller, sjøl om det skjer.
      Jeg er veldig glad for at du nevner dette med listeplasseringa, for det er en ting som har forundra meg lenge. Jeg veit jo at du har tatt opp dette flere ganger, og at vi har samme syn, for altså seriøst, nå skal det ikke mange sjelene til før at man havner langt oppå lista. Selvfølgelig syns jeg det er gøy at trynet mitt vises blant de 20 øverste, men når jeg ser at det ikke er mer enn stakkarslige 525 sjeler (av alle de millioner av mennesker som finnes) som skulle til for å ta meg til 15 plass..vel..jeg ser IKKE på det som noe veldig stort. Før om årene var det ikke nok til å komme innpå 100-lista engang. 🤔🙃

      1. For noen år siden kom jeg ikke inn på den listen selv om jeg hadde like mange som hele topplisten tilsammen har i dag 😂 derfor det er så hysterisk morsomt når folk lager overskrifter at de har «rykket opp». At du ikke har fått med deg bloggkrigen var da rart, bruker jo vekke oppsikt når en blogger kopierer kommentarene fra sine lesere, poster dem i et blogginnlegg for å henge dem ut, og vips dagen etter har doblet antall sidevisninger og er inne på «topp 5». Det var vel ikke innlegget om kaffe latte som var så spennende der tenker jeg🙈🐰

        1. Ja ikke sant, hehe.
          Nei at jeg ikke har fått det med meg at det er “krig” går sikkert mest på det at for det første er det ikke aller blogger jeg leser daglig, og når jeg leser innlegg der det begynner å lukte av noe jeg aner kan bli enten drittkasting eller slike ting, går jeg ut av innleggene uten å lese de ferdig. Så lite interessert i drama er jeg, hehe 😁

          1. Ok, bare trodde det siden du kommenterte i den bloggen, sist i dag. Men en kan ikke få med seg alt. Men det er morsomt, for jeg tror deg når du sier at du klikker deg ut av slike innlegg, mange sier det. Likevel er det slik at nettopp de innleggene får mange ganger flere klikk en disse normalt har. Hehe.. ingen innrømmer å kjøpe se og hør, likevel så er det bladet det ukebladet som selges mest av. Sikkert bare tannleger, for å ha noe på venterommene 😜🐰

            1. Er som sagt ikke innom alt av blogger hver dag – og da er det ikke like greit bestandig å se alt i den store sammenhengen. Pluss at jeg er veldig bevisst på å ikke legge meg borti om jeg aner uenigheter. Da legger jeg heller igjen en kommentar om noe som fenger meg litt. Er jo en smule sverr til tider, så du skal ikke se bort i fra at jeg har lest ting uten å egentlig skjønne hva det gjelder.. Men at jeg har lagt merke til at noen plutselig gjorde et “kjempebyks” på lista, ja det gjorde jeg..

              1. Ja det var den lista som ingen bryr seg om, men som alle sjekker etter vekkerklokken har ringt. Vi mennesker er rare 🥰 håper du har det bra ellers om dagen, har ikke vært innom deg enda, og nå er det ut på tur med jentene 🐰 klem

                1. Joda, man er som møll mot lyset faktisk 🥰 Jotakk, jeg tar nå en dag om gangen og skal ikke klage. Har faktisk nevnt deg i det siste innlegget mitt, men om det er et innlegg du vil gå inn og se på er ei anna sak, hihi 😂
                  Kos dæ på tur med jenten 🥰 Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg