Bloggkrigen… episode 670!

Krigen fortsetter.. fantastisk overskrift, tiltrekker seg masse lesere, særlig insekter. Insekter liker dritt, sånn er det bare. Vanlige folk liker også dritt, men veldig mange sliter med å være ærlige om det. Hvorfor skulle det ellers være slik at man bruker en lørdags kveld til å invadere blogger der det heter seg å være en konflikt eller «krig» på gang?

Folk kan si hva dem vil, at det er unødvendig med innlegg som inneholder drittslenging mot andre, det er så dumt og fælt og alt det der. Påstår at de ikke liker at slike konflikter pågår. Så hvorfor er det slik at nettopp slike innlegg er de som blir lest? Og hvorfor er det slik at det kommer stygge kommentarer, istedet for «vær så snill, slutt med dette, dere er voksne mennesker»?

Jeg husker spesielt godt én gang, jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg plutselig fikk så høye besøkstall inne på bloggen, og stilte spørsmål ved det. Så fortalte noen at en annen blogger hadde skrevet om meg, litt sånn fornærmende dritt og denslags, «ikke for å krenke», ikke meningen å krenke, blablabla.. intensjonen var ikke å starte noen «bloggkrig». Gjør man googlesøk på den bloggeren så finner man disse ordene side opp og side ned. Men altså, slik var det, skrev noen dritt om meg, så steg lesertallene mine. Skriver jeg dritt om andre, så stiger lesertallene deres.

Men hvem er de verste oppi dette? Jo det er jo de som leser, de som næres på dritten. Det er som i diverse kommentarfelt på nettet, og ofte under mange nyhetsinnslag skriver folk at «dette er uinteressant» og så videre. Det koker i kommentarfeltet. Hvis det er uinteressant, hvorfor er det nettopp dét nyhetsinnslaget som får oppmerksomhet?

Masse klikk blir gitt til det «uinteressante» nyhetsinnslaget. Dermed blir det slik at den respektive avis eller nettside poster et nytt innslag om samme saken. Tallenes tale er klare, dette er hva folk ber om, dette er hva de vil ha mer av.

Her på blogg er det bare å kaste seg på når konflikter er på gang. Jeg velger å være ærlig om at jeg synes det er underholdende, mens andre lyver og sier at de ikke synes noe om det. Ikke at jeg liker krig og at folk gjør hverandre vondt, plager og terroriserer hverandre. Tvert imot, men i dette tilfellet handler det om to voksne mennesker som «kriger» fordi de liker oppmerksomheten, intet annet, så da er det morsomt, barnslig moro, hehe.. ja jeg ler!

I går merket jeg meg en overskrift på et blogginnlegg, det var noe som «Jeg kjente jeg ble oppgitt da jeg logget inn på blogg.no». Vedkommende antydet at det var noe hun ikke syntes var greit. Ok. Hvorfor viet hun det oppmerksomhet da? Hvorfor gjøre saken enda større hvis men ikke liker? Hvorfor lage clickbait-overskrift da? Hun også ville ha oppmerksomhet, hun også ville fyre oppunder.. mer dritt.. det er min mening. Ikke sikkert hun skjønner det selv, men som skrevet, da hadde hun latt saken ligge om motsatt var tilfelle.

Nei, voksne folk som skriver syrlige og nedsettende innlegg om andre gjør det fordi denslags får oppmerksomhet. Å benekte underholdningsverdien blir bare for dumt. Jeg har erfart selv at rasshølinnlegg selger, mobbing selger, hat, hets – you name it. Folk liker det, tallene lyver ikke!! Det var konflikten folk ville følge, ingen narrer meg til å tro at de klikket seg inn for å lese om en kopp kaffe!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bloggkrig #bunnytrash #bunny

2 kommentarer
    1. Haha ja eg så den overskriften selv, men eg scrollet forbi….En ting er at de hovedinvolverte “selger” overskrifter, men at andre skal prøve å “stjele” oppmerksomheten med “sukk og stønn” overskrifter er litt sånn…patetisk!? De vil sååå gjerne få litt av kaka liksom…Her hjemme hadde med nok med den faktiske krigen som holder på med bekymrede telefoner fra midt-østen og nesten litt sånne avskjedsmeldinger….Krig på blogg der i mot er absolutt underholdene, men likevel såååå lavmål….Hvilken verdi vil bloggen ha om den ligger på topp pga krangling!?! Siden vedkomne kunne tenke seg litt profitt av listeplassering er nå det helt feil innhold å basere det på – Vil eg tro 🙂

      1. Ja, vedkommende var oppgitt i går, og i dag var det å skrive hurra for å ha klatret på topplisten (utfra dagens overskrift å lese). Ja, den virkelige krigen.. merkes godt her vi bor nå, den maktesløsheten folk bærer med seg her, når de har nære og kjære der nede.. uff ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg