Bra jobba folkens!!

Jeg skrev i bloggen her i går om russiske Elena som ble utsatt for ubehageligheter av sin fysioterapeut hvor han også nektet henne helsehjelp fordi hun er russiskfødt. Det medførte til reaksjoner etter at både media og bloggere som meg tok opp saken. Les her: «Gi han sparken!!»

Jeløy Fysioterapi har nå måttet legge ned Facebook-siden sin og har mottatt mailer om at de skal politianmeldes. Denne saken er så klart tragisk for dem. Klinikken har tre andre fysioterapeuter som blir dratt med i dragsuget. Nå sier de til VG at de tar avstand fra sin kollegas handlinger, og fysioterapeuten dette handler om har kommet med offentlig beklagelse. Han sier følgende: «Jeg beklager på det sterkeste. Jeg legger meg langflat for det som har skjedd. Man skal behandle alle pasienter likt, uavhengig av synspunkter og handlinger».

Flott!!

Jeg selv bifaller ikke trusler, dét er veldig ugreit, men jeg applauderer at folk har reagert og prøvd gjøre noe i denne saken. Tidvis er jeg veldig sur på nordmenn, men det er når folk stiller opp som her at håpet bygges opp inni meg igjen. Når jeg blir påminnet om at det er medmenneskelighet og sunn fornuft blant noen, og det er faktisk de der ute som stiller opp for sin neste. Dette er så kjempebra!!

Norsk Fysioterapeutforbund uttaler seg også i saken og sier de tar sterk avstand fra måten den aktuelle fysioterapeuten har behandlet denne pasienten på. De har foretatt en lovbetraktning og mener det han har gjort er brudd både på likestilling- og diskrimineringsloven, helsepersonelloven og pasient- og brukerrettighetsloven, og i tillegg brudd på deres etiske retningslinjer.

Så med det så klapper jeg meg selv på skulderen, og takker alle dere som har stilt opp for Elena i denne saken. Nå håper jeg, som jeg skrev i går, at denne fysioterapeuten får sparken, og at han med konsekvensene i denne saken lærer litt, for jeg står ved at denne mannen har en hel del å lære om hvordan behandle mennesker, da særlig mtp at han har valgt et yrke hvor man faktisk jobber med mennesker!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jeløy #fysioterapeut #russiske #russere #medmennesker #kvamsdal #moss #medmenneskelighet #omtanke #inkludering #mobbing #hat #hets #ukultur #helse #ekskludering #nordmenn #norge #bunny #bunnytrash

18 kommentarer
    1. Kom akkurat hjem fra Sverigetur – og får servert mer godis hos Bunny 😃.

      Til pass for karen at motreaksjonene kom, selv om jeg støtter deg i at hets/trusler ikke er greit. Mailen jeg sendte pekte stort sett på samme forhold Fagforeninga nå gjør, så klapper litt på meg selv jeg også.

        1. Men i allefall er damen tilbudt helsehjelp nå, og møter forhåpentlig et mer forstandig menneske 👍

    2. Det var trist å lese denne historien.
      Godt er det at mange sier fra at dette ikke er greit.
      Jeg har dessverre hørt mange historier om mennesker fra Russland som bor i Norge som nesten ikke viser seg ute og som går på arbeidsplassene og ser ned i gulvet og er redd for å møte blikket til folk.
      Det er ikke greit!
      Det har alle vi andre et stort ansvar for å gjøre noe med!
      Vi må vise omtanke om snakke med dem og behandle dem alle godt.
      Det er ikke deres skyld at Russland har gått til krig mot Ukraina.

      1. Derav oppfordret jeg folk til å dele innlegget mitt da jeg postet det i går. Jeg mener det er viktig å vise at vi er ikke alle som den idioten i Moss.

    3. Godt at det ordna seg.
      Det er jo heilt uhøyrt av ein helsearbeidar å opptre på den måten.
      Uansett om han har lagt seg langflat, med brudd på fleire lovar, bør han få ei bot som svir.

        1. Vel, eg tenkjer der bør vera rom for tilgjeving, og ein ny start. Det betinger sjølvsagt innrøming av feil, og beklaging, gjerne offentleg, men spesielt til offeret.
          Utan det, definitivt ein tupp i ræva, og ut døra.

            1. Reint pragmatisk er eg ikkje eineg med deg.
              Der vil då vera for monge sjuke, som må stå veker i kø for å få ny behandlar, og det ynskjer eg ikkje for dei.
              Men fortjent ville det vore.

    4. Har all mulig sympati med Elena og hennes sak.
      Men kjenner tilfeldigvis denne fysioterapeuten.
      Han er ellers en meget bra, hyggelig og sympatisk mann.
      Det som skjedde var nok en glipp på en veldig dårlig dag.
      Og han er kanskje straffet nok nå, med et skikkelig rapp over fingrene.
      Å jobbe for at han skal få sparken i tillegg er kanskje litt overkill?

      1. Det var nok ikke en glipp på en dårlig dag. Denne mannen ringte Elena og stilte henne en hel del spørsmål som han faktisk ikke har noe med, for så å tråkke på henne og nekte henne helsehjelp. Noen dager etter blir han kontaktet av media hvor han står ved sine handlinger og rettferdiggjør dem. Det er ikke før publikum reagerer at han faktisk legger seg «såkalt langflat», jeg står ved at denne mannen bør få kjenne på litt motbør, det er utilgivelig oppførsel å jobbe i en slik bransje og behandle mennesker på sådan måte. Tilgivelsen kommer nok, men den bør vente på seg til denne mannen har fått gått langt og dypt inn i seg og tenkt seg om hvordan livet skal fortsette videre. Det er min mening, du må gjerne ha en annen, det endrer ikke min. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg