Bloggernes bryllupstaler!

En medblogger laget en tekst her om dagen om litt ting og tang som skjer her på blogg og om det å kunne dra inn flere lesere hit til plattformen.

Personlig mener jeg at det kun kan gjøres med å presentere innhold som er inkluderende ovenfor andre enn kun bloggere selv. For uansett så hyggelig som det er å bli kjent med andre bloggere, bli kjent med hverandre, kommentere hverandres blogger, følge hverandre som om man er på SnapChat og Instagram, så er det ikke det som bringer blogg tilbake til å bli gitt oppmerksomhet.

En må kunne levere noe som er aktuelt for alle som deltar i samfunnet. En må også kunne formidle hva en faktisk mener selv, selv når det ikke er det politiske korrekte eller mot strømmen. En annen ting er at det behøver ikke være politisk eller handle om krigen eller disse helt store sakene, selv om det er denslags blogging som for meg i dag blir den mest interessante. Altså ikke selve krigen (blæh), men det å se på ting som skjer i samfunnet fra en annens perspektiv og dermed få et bredere syn på saken. Der synes jeg «Gryende» er dyktig!

Veldig mange bloggere presenterer masse flotte bilder, av sitt hjem, naturen rundt der en bor. Her kan en bevege seg litt bredere og vise kommunen eller fylket. Hva skjer der for tiden? Hva er verdt å besøke hvis man drar dit eller dit? Turområder, restauranter, parker, ting og tang. Her synes jeg «Solliv» er en fin blogg, hun tar meg med på mange fine turer og jeg får se mange kriker og kroker som får meg til å tenke, dit har jeg lyst å dra, en dag skal jeg besøke den plassen, en gang skal jeg spise akkurat der.

Min venninne fra the old days «ZoeticWorld» synes jeg også er god på den biten. Skal jeg til Fredrikstad og Kråkerøy og rundt omkring der, så er det mange hint og tips og hente fra «Solliv», som det er å hente fra «ZoeticWorld» hvis man skulle havne i Sør-Troms.

Begge disse drar også tidvis ut av det lokale og til nye steder, andre byer, tettsteder, naturområder og så  videre, og deler opplevelsene og dermed gir opplevelsene videre til andre på en fin måte. Det er vel det at disse greier å kombinere by og natur som gjør det lille ekstra.

Matblogger er det mange av, og de er populære også, så her har vel ikke jeg skjønt greia og kan ikke si så mye om hva jeg mener om saken, og hva som ville gjort en matblogg bedre. Det på tross av å være utdannet kokk selv. Jeg synes matblogger er overflødige på samme måte som rosablogger, munnbleieblogger, mamma (-og pappa)-blogger og tilgjorte livsstilsblogger. Har man en god kokebok eller sådan, så har man det grunnleggende, så tar man noe der og lager en egen twist og gjør det gøy.

Håndarbeidsblogger er litt samme, jeg ser ikke greia med en sådan blogg hvis den ikke har bredde og variasjon. Er det kun strikking, så er det ikke interessant for min del, men jeg kan bli dratt inn i en slik blogg når jeg ser at oi, det var noe nytt, oi det så ut til å være noe gøy å holde på med. Noe som inspirerer. Skape artige figurer, klær og accessories. Å perle, hekle, svampe, male. At det blir delt teknikker og nye metoder. Informasjon om hvor en kan finne det en trenger på nett og ellers. «Vibbedille» har skjønt sjangeren, og jeg må innom stadig for å kikke der.

Kunst er jo også håndarbeid, og jeg lærte noe om en medblogger nylig som overhodet ikke har kommet fram på bloggen. Nemlig det å forme med hendene. Hun lager altså de flotte kunstverkene og er skikkelig kreativ, hun sendte meg noen bilder på innboks, blant annet av en kanin, og jeg var helt amazed. Jeg har så lyst å dele et av de bildene, men det er ikke mitt å dele, men den delen av håndarbeid ser jeg ikke på blogg. Kunstmalerier, modellering (leire, marsipan) og konditor for eksempel. Den slags kan jo i tillegg bringe fotokunst til et helt nytt nivå også.

Livsstilblogger og treningsblogger er også sjangre, og da for spesielt interesserte. Treningsblogger melder jeg meg ut og velger ikke si noe, men livsstilsblogger mener jeg bør være ærlige, ikke tilgjorte. Skal du vise hjemmet ditt så greit at det er ryddig og rent, men å se «dukkehus» blir for dumt. Barbie og Ken liksom, hmm.. nei få plastikken ut av blogg!!

Mote og stil kan være spennende, men jeg ser ingen bloggere ha det som konsept. «LenaLykke» og «AnneBe» er vel de som er mest innom hva fashion og stil angår, iallfall, de er vel de jeg ser ha interessen og kan gjøre noe ut av det. Dessverre ingen menn som er innom den sjangeren, ihvertfall ikke på Egmonts blogg.no.

Dette er bare noen tanker jeg har som jeg bare lar fingrene skli over tastaturet og lar ordene komme som de kommer om den saken. Poenget mitt er at her er mange flinke bloggere, men jeg skulle gjerne sett at flere tok sine respektive sjangre ut av A4-rammene for å bringe blogg tilbake. Det er så mange talentfulle her som jeg kunne misunner deres evner, altså dere er superflinke folkens, så det hadde vært supermoro å se at dere eksponerer litt mer, istedet for å være forsiktige og interne. Har dere sett at feks «BforB» egentlig er en stor poet og kunstnersjel? Hun skriver ikke så ofte, men det er noe med måten hun skriver.

Det er så mange som sier at man bare blogger litt for moro skyld, og sådan, og det er greit det. Men jeg ser også at de aller fleste har et ønske om å nå ut, få flere lesere og sådan, men likevel holder tilbake.

Tenk dere «Aud-Marit» smelle til med en anelse lengre tekster og noen bilder litt oftere. Nå skal ikke jeg si hvordan noen skal blogge, men her snakker vi en dame som legger livets realiteter på bordet, hvordan livet er og hvordan hun har det med det.

Dette er en av mange hverdagslivblogger, og personlig synes jeg det blir veldig mye slike blogger, men akkurat denne skiller seg ut med å ikke male ting rosenrødt. En ærlig blogg, men selv «Aud-Marit» holder litt tilbake, føler jeg da, jeg tror hun kunne over doblet antall lesere med å komme med litt lengre tekster og bruke noen bilder litt oftere som virkemiddel. Hun er unik, og jeg vil veldig gjerne se mer av det, vi har alle godt av å se livets realiteter, hvordan ting virkelig er, baksiden, for da kan man også bidra for å støtte hverandre og gjøre ting bedre. En fin ting med blogg.

«Aud-Marit» har tilgodelapp hos meg, når hun en gang får seg til å si fra at hun skal til Drammen og har lyst å ta en kopp kaffe med meg, så spanderer jeg, og hun får fritt velge hvorfra hun vil ha den kaffen, vi har Egon, Jovialen, Starbucks.. masse god kaffe i Drammen og det hadde vært koselig!

Uansett, jeg følger disse nevnte bloggene og synes de er bra akkurat som de er jeg, så ikke misforstå. At jeg sier om sistnevnte at jeg gjerne ønsker å se lengre tekster er ment  konstruktivt og fordi jeg liker å følge henne. Må innom der liksom.

Det jeg startet dette innlegget med var at jeg hadde observert at en medblogger hadde skrevet en tekst hvor det blant annet var nevnt om hvordan hente inn flere lesere til bloggverdenen. Så dette er bare noen tanker jeg ville dele, skrev litt om det i et annet innlegg her om dagen som dere kan lese HER.

Til slutt vil jeg nevne at i det aktuelle innlegget fra vår medblogger var det noen som kommenterte at de ikke liker lange tekster. Så det kan være greit å finne et sted midt mellom? Liksom ikke ha lite og ingenting tekst, men heller ikke så lange at når en ser innlegget så gidder en ikke lese nettopp for at det ser så langt ut. Jeg tenker at det finnes en mellomting, selv om mine tekster gjerne blir lange.

Jeg personlig sliter litt med å ikke gå så inn i dybden i enhver sak jeg skriver om. Det skal liksom være utfyllende, argumentene må være tilstede og så videre. Enda når jeg er ferdig føler jeg at der var et part ting til som skulle vært nevnt. Men altså blir det så himla langt, så uteblir leserene, da er det vel greit å prøve tenke bryllupstale. Visste dere at i USA er det direkte uhøflig å holde en bryllupstaler som varer lengre enn fire minutter??!

Relatert: «Om blogging»

Tenker jeg avslutter her nå, haha.. takk for at dere leste!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #blogger #blogging #bloggere #konsept #bryllupstale #bunny #bunnytrash

13 kommentarer
      1. Du er en av de som kan lese en lengre tekst, det er bra, men jeg har fått med meg at mange unnlater å lese hvis de synes teksten er lang. Selv foretrekker jeg en lang tekst fremfor lite og ingen tekst. Så der må jo være en middelvei, de som finner middelveien tror jeg tjener på det. Disse jeg nevnte synes jeg er gode, og disse tror jeg også gjerne tar imot konstruktiv kritikk fra andre og bruker det til videre utvikling. Disse er jo bloggere i ordets rette forstand, da de er aktive. BforB er ikke like aktiv, men jeg nevnte henne fordi hun representerer en egen sjanger. Jeg ser ikke særlig til de som utrykker seg med dikt, poesi og kunst. Jeg tro at de som representerer noe eget kan tiltrekke lesere. Håper flere tenker over dette om hvordan bringe flere til å lese blogger.

    1. Jeg savner at du nevner klima og miljø, dette er så mye viktigere enn hva mange tenker! Jeg vet ikke om en blogg som skriver mye om det, bare sånn en og annen gang kanskje, men ytterst sjelden.
      Jeg brenner for dèt og skriver om (blant annet) klima på min blogg, men jeg har bare akkurat begynt og må derfor blogge på miniblogg, og “teller liksom ikke helt”!

      1. Når jeg skriver om klima og miljø, så handler det om hysteriet som er iverksatt, alle disse ungdommene som får klimaangst, all symbolpolitikken, det faktum at det Norge gjør for klimaet forverrer livssituasjonen for nordmenn og egentlig ikke betyr noe i det store hele for klimaet. Men brenner du for klima, så skriv gjerne. Jeg linker til deg hvis det er gode innlegg og argumentasjon. Vi trenger bloggere som brenner for hva man publiserer, så der har du min fulle støtte!

    2. Klima og miljø er nok veldig kompleks og sammensatt. Det som er bra for klima trenger kanskje ikke å være bra for miljøet. Det er så utrolig mye vi ikke vet, og veldig mange “kaster ut” enkle løsninger, når det oftest handler mest om politikk, penger og profitt!
      Uuups… Og nå fikk jeg veldig prestasjonsangst kjenner jeg… 🙂

    3. Så flott innlegg og takk for link!
      Jeg er helt ening med deg….vi må skrive slik at folk utenfor blogg gidder å lese bloggen vår.
      Litt mindre navlebeskuende tenker jeg..
      Tenke når vi skriver at dette kan være av interesse for folk…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg