Bane Nor Drammen.

I dag har jeg og yngstejenta, Ariel, vært ute og gått i fire timer her i Drammen sentrum. Eldstejenta, Ella, har vært HER. Nå er vi hjemme igjen, og vi ligger strak ut på sofaen. Det er godt.

Bildene dere ser er av Bane Nor sine kontorer. Det ligger i et område jeg sjelden og aldri er. Er ikke sikker på om det tilhører Nybyen eller Grønland, men jeg synes dette bygget er kult. Elsker fargene, og det er utrolig dyktig gjort og gjennomført.

Her i byen er det masse grafitti og kunst på bygg, på bruer, i tunneler og den slags. Jeg elsker det. For 20 år siden var Drammen en grå by. Utrolig masse forandringer fra cirka den tid jeg flyttet hit og til nå.

I sommer gikk jeg rundt og tok bilder av mange av disse kunstverkene, etter snart 16 år oppdager jeg stadig gamle jeg ikke har sett før, og innimellom popper det opp nye. Dette av Bane Nor tenker jeg er bare under et år.

Hva synes dere? Personlig blir jeg helt fascinert, skulle ønske jeg kunne lage slikt selv. Det er mange steder i byen en kan få prøvd seg.

Disse to nederste er fra et annet bygg rett over veien for Bane Nor. Det er skikkelig gammelt, jeg tror faktisk det ble laget før jeg flytta hit. Jeg er usikker. Uansett, bak veggen der er det et treningssenter og flere spisesteder, en liten sushirestaurant, en pakistansk/indisk restaurant og en litauisk, hvis jeg ikke husker helt feil. Som sagt, en del av byen jeg sjelden og aldri besøker.

Da har dere fått et glimt av Drammen i dag. Kom gjerne på besøk, dette er en by som er vel verdt å besøke. Jeg flytta hit for rundt 16 år siden, og dette er mer hjemme for meg enn der jeg er født og oppvokst. Drammen, Elvebyen, midt i alt 😜

Takk for titten og velkommen innom bloggen igjen snart, her postes stadig nye innlegg, og da snakker vi mye forskjellig altså. Nå må jeg hvile litt, har vært en «heftig» dag hittil må sies..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#grafitti #banenor #drammen #bunny #bunnytrash

15 kommentarer
      1. Ja den grafittien er utrolig moro, særlig når det popper opp nytt eller en oppdager noe gammelt en ikke har sett før 😜 Jeg liker spesielt godt Bane Nor, siden hele bygget består av «mine» farger 🤩

        1. Ja, der er monge stygge bygg, der byggeigar burde ansatt ein eller fleire “spraybokskunstnerar”.
          Han gjorde jo eitt sjakktrekk, han tankstasjoneigaren som fekk eine stasjonen tagga. Han fekk kontakt med taggaren, og hyra han inn for å dekorera alle stasjonene, samt at han endra logoen til ein av figurane frå kunstverket.

    1. Det bygget der!🤩
      Love it!🥰
      Skikkelig bra gjennomført.🤗👍🏻
      Jeg har aldri vært i Drammen, men skjønner at det kan være verdt turen.👍🏻
      Nå håper jeg det går bra med Ella og ønsker masse god bedring.🥰

    2. Så mye flott graffiti – her er det ikke så mye av det igrunn…….! Drammen er en fin by, ja – og tydeligvis MYE jeg ikke har sett! Klart dette har vært en heftig dag for deg – håper alt har gått greit! Klem 🙂

      1. Jeg oppdager stadig noe, enda er det ikke noen stor by, ikke det at man har store byer i Norge, haha.. men det er flott med denne elven som har promenader og strand, noe for enhver å ta seg til, kort avstand til alt rundt, og masse grafitti 😜 takk, og klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg