Aud-Marit er vinneren!!

Vet ikke om alle har fått med seg at jeg kjørte en navnekonkurranse her på bloggen for et par dager siden. Det handlet om navn til tohjulingen min, elektrisk sparkesykkel som jeg fikk av snuppen min for et par år siden. Rullejenta mi er effektiv og energisk og hun stiller opp, så et passende navn måtte hun jo da få.

Jeg må si tusen takk til alle dere som bidro her med navneforslag, det ble faktisk over 20 navn, og til blogg å være så er jo dette et enormt engasjement. Altså, jeg har kjørt konkurranser, quiz og giveaways hvor bare to tre stykker har respondert. Da blir jeg litt sånn WOW, for folk burde jo kaste seg på når Bunny kjører i gang noe. For det skal jeg si dere, det bringer lykke å få noe fra Bunny!

Det var ikke lenge etter at denne konkurransen var i gang at det ble avgjort hvilket navn som var vinneren. Det var tredje forslag, og da visste jeg at det var rette navnet. GT Sara!! Tusen takk til «Aud-Marit» som kom med forslaget, GT Sara er helt genialt!!

Det har seg slik, for dere som ikke vet hvem GT Sara var så var det hennes artistnavn. Hennes virkelige navn var Gerd Miriam Thoreid og hun var en norsk musiker og sanger. Hun gikk også for å være Norges eldste stand-up-komiker – og det var slik jeg kjente henne! Artistnavnet GT-Sara var originalt et kallenavn hun fikk av Dag Frøland da hun deltok i radioprogrammet ‘Har du lyst har du lov’. Siden hun alltid var på farten og initialene i navnet hennes var GT (Gerd Thoreid), ga artistnavnet seg selv, mente Dag Frøland, og slik ble det.

I 2007 platedebuterte GT Sara, 83 år gammel, med albumet «GT-Sara på farten med Full Rulle», dermed ble hun Norges eldste platedebutant noensinne. Albumet lå lenge blant toppene på VG-lista.«Ballongvisa» gikk til topps på Norsktoppen og figurerte på Norsktopplista i seks uker. Etter dette var det gjort, flere album ble gitt ut, og hun hadde mange opptredener på TV og scener rundtomkring overalt i landet her. Og det er slik jeg kjenner GT-Sara, på scener.

Stand-up komikk var det hun leverte første gang jeg møtte henne. Det var på London Pub i Oslo hvor hun hadde tatt med seg en gitar og masse humor og leverte. Her snakker vi om ei skikkelig alright dame, kul som få, over 90 år og med masse grove vitser servert på et sølfat på Norges største og mest kjente homsested. I ettertid møttes vi igjen på båttur med Stena Saga, og vi har vært på busstur sammen.

Altså med historikken, denne energiske dama, full rulle og hele pakka. Så falt det meg som en selvfølge å kalle tohjulingen min opp etter GT Sara og minnes henne. «Aud-Marit» som foreslo navnet GT Sara til meg kjente henne også. De var faktisk naboer da de bodde på Dal i Eidsvoll. «Aud-Marit» beskriver GT Sara som ei festlig dame, rapp i replikken og ellers bare god og snill. Og det var hun. GT Sara ble født i 1924 og døde i 2020 – 96 år!! Nå ruller navnet hennes videre!!

Igjen en stor takk til «Aud-Marit» som også er en blogger. Jeg har fulgt henne i to år nå, og hun er bare herlig. Det er mange tøffe dager, men «Aud-Marit» er en fighter, en ærlig sådan, som ikke maler rosa barbiehus og kommer med en konstruert virkelighet med masse dill og dall med sukker og glitter på. «Aud-Marit» kommer ikke med skryt og hovmod, «sånn er det bare», derimot så får man følelsen av noe unikt og ekte, og som meg, rett fra levra!!

Tusen igjen takk for hjelpa «Aud-Marit», dette var perfekt. Overraskelse kommer i postkassa plutselig en dag 😜👍🏾

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#gtsara #navnkonkurranse #gerdthoreid #konkurranse #audmarit #vinner #bunny #bunnytrash

19 kommentarer

Siste innlegg