64. topp 10!

Morsomt for en stor fan av Madonna å logge på internett i dag. Som flere av dere sikkert har fått med dere så er jeg verdens største Madonna-fan, noe jeg har vært hele mitt liv. Jeg har flere ganger omtalt meg som fanatisk når det kommer til denne dama. Jeg har eget «Madonna-rom» her i leiligheten som ikke bare inneholder alle hennes album-utgivelser, singler, filmer, utgitte konserter, musikkvideoer, barnebøker og hva det måtte være. Jeg har også sjeldent art-work av henne, solbriller hun har designet, parfymer, førsteutgivelser og mye mye mer. Jeg har vært på to-sifret antall av hennes live-show rundt om i Europa hvilket inkluderer to show på hennes nå pågående turné «The Celebration Tour» som er utsolgt verden over.

Snuppen min og jeg var i København i Danmark noen dager i oktober hvor vi så showet fra «The Celebration Tour». Se bilder og les anmeldelse her: «Madonna «The Celebration Tour». Så dro vi til Amsterdam i Nederland i desember og tok en reprise som viste seg, noe en ikke skulle kunne tro kom til å skje, å være enda bedre. En drømmeuke i Amsterdam ble toppet med nok et show fra «The Celebration Tour», og det var fuc*ing amazing!!

Anyways, 2. juni 2023 ga Madonna ut singelen «Popular» sammen med Playboi Carti og The Weeknd. I nesten 30 uker har den ligget på listene og solgt godt. Bare på Spotify har den passert 550 millioner streaminger. Da jeg selv hørte denne sangen første gang så tenkte jeg at den var grei nok, at den var bra, men at den nok ikke ville bli noen superhit. Vel, bomma litt der, for «Popular» har gjort noe uvanlig. Der hvor såkalte hits vanligvis spretter rett inn på topp 10 og sakte daler ned, så har denne låten gjort akkurat det motsatte. Så nå faktisk, etter 28 uker er låten inne blant topp 10 i England som er den viktigste listen i musikkbransjen i Europa.

«Popular» blir bare bedre og bedre, mer og mer populær, hvilket gjør det enda mer spesielt mtp at låtens tittel faktisk betyr ‘populær’. Streamingtallene siste uken har overgått antallet for samtlige tidligere uker og dette betyr at Madonna er inne på Topp 10 for første gang på 15 år. Det var i 2009 da hun var på 3.plass med låta «Celebration».

Dette er Madonnas 64. låt på Englands topp 10, det største antallet noensinne av en kvinnelig artist, og de eneste som har flere topp 10 hits i England er Elvis Presley som ligger nummer 1 og Cliff Richard nummer 2. Madonna er nummer 3. Elton John og The Beatles er nummer 7 og 12.

Jeg elsker Madonna, det skrives så mye dritt om henne, og gjennom hele hennes karriere har hun blitt omtalt negativt, først som en «one-hit-wonder», så som en «has been», hele veien i over 40 år har hun blitt kritisert og omtalt som en som karrieren er over for, at ditt og datt, at hun burde pensjonere seg. Men hun forsvinner ikke, hun bare kommer tilbake igjen og igjen, og gjør hva hun elsker. I skrivende stund er hun på sin utsolgte verdensturné, som er det mest populære showet i verden akkurat nå, samt ligger hun på plass nummer 10 i England, Europas viktigste singelliste. Og i kveld blir nok akkurat denne låten spilt et par tre ganger her på balkongen vår.

«That’s her dream, to be popular (Hey)
Kill anyone to be popular (Hm)
Sell her soul to be popular (Popular)

Just to be popular (Uh-huh)

Everybody scream ‘cause she popular (Ha)

She mainstream ‘cause she popular».

Ha en herlig «Popular» lørdag alle sammen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#madonna #popular #celebration #bunnytrash #bunny

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg