Ynde min ynde.


Disse liker jeg veldig godt, Ynde, eller Mandevilla Dipladenia, den arten som er en klatreplante.

Jeg kjøpte en i fjor som får rosa blomster. Til bursdagen min i år fikk jeg hos et vennepar en som får røde blomster. Jeg vet at de finnes i hvite, og jeg har sett på nettet at de finnes med gule blomster. Så vet jeg ikke om det er flere farger.

På bilder ser jeg at noen ser lys rosa ut, mens den jeg har er ganske mørk rosa i forhold til. Siden jeg ikke er noen ekspert så er det ikke så lett å vite da det er så mange forskjellige typer ynder. Men det er altså denne jeg har «forelsket» meg i og jeg ønsker meg i alle farger som er mulig å skaffe. Det hadde vært lekkert!

Noen som har peiling?

Hviken farge synes dere er flottest på ynder?

Ellers så er det stille og rolig her i heimen. Ble et lite innlegg om planter da jeg nettopp har vannet plantene på balkongen her og fjernet dødt løv.

Flere som liker planter?

Ha en riktig god natt alle sammen 🥰


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#mandevilla #dipladenia #ynde #blomster #planter #farger #natur #glede #bunnytrash

6 kommentarer
      1. De kan du ha i mange år, flotte stueplanter. Jeg har dem på balkongen som er innglasset. På vinteren flytter jeg dem litt unna vinduene, for de liker ikke kulde. De ser litt kjedelige ut i vintermånedene, men vår, høst og sommer er de helt nydelige og slynger seg i alle retninger og det kommer masse blomster hele tiden ❤️

      1. Kan være heldig å finne dem hos større blomsterforhandlere hvor det er gartneri, nå er det litt utafor sesong for salg av disse, så litt vanskelig å finne.

    1. Jeg elsker denne blomsten, men får den aldri til å overleve vinteren. Hva gjør du for å berge den over vinteren?

      1. Mine står på en innglasset balkong hele året, på vinteren flytter jeg den lengre unna vinduet. De liker ikke kulde, så der er ikke temperatur under 15 grader.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg