Whats up?

Husker dere denne låten? Whats up? Den ble spilt utrolig mye i min omgangskrets den tid da den ble utgitt i 1993. 30 år siden faktisk. Hellige kaninmåne..

I mine ører er dette en genial låt, og nå har altså countrydronningen spilt den inn og gitt den ut ut som en singel i forkant av hennes kommende såkalte rockealbum «RockStar» (link).

Det er sjelden jeg opplever at noen gir ut en coverlåt hvor den overgår originalen. Det skjedde ikke her heller, originalen er definitivt best. Men jeg synes det var litt artig at Dolly Parton prøvde seg på denne. Men jeg tenker at hun heller kunne gått for låter som ikke er så store og kjente fra før. Altså, 4 Non Blondes album «Bigger, Better, Faster, More» er jo et genialt album med nok låter å velge mellom. Hvis hun hadde valgt å lage coverlåt av til eksempel noen av følgende sanger, «Pleasantly Blue», «Morphine & Chocolate» eller «Calling all the people» så hadde det nok hørtes mer ut som en original sang og tiltrukket seg mer oppmerksomhet. Kanskje kunne Dolly da fått en stor hit? Det som skjedde når jeg hørte «What’s up?» med Dolly var at jeg etterpå satte på originalen.

Anyways, denne var slett ikke dårlig, og hun har jo fått Linda Perry med seg her også, personlig synes jeg Linda Perry kunne sunget mer med, det hadde garantert hevet låta mer, men det er jo litt kult at personen som faktisk har laget låta er med. Selvfølgelig klarte hun ikke si nei til Dolly Parton. Man må jo bare elske Dolly.

Hva synes dere?

 

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#whatsup #rockstar #dolly #dollyparton #nonblondes #lindaperry #musikk #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Meeeeh. Der synes jeg nok at orginalen ligger mange hakk over. Spilte den sønder og sammen, så det ligger vel noe der 🤪

    2. Hørte ikke på den låta for 30 år siden. Hadde ikke tid da, med unger og styr. Nå hørte jeg på låta og synes den var fin.

    3. Det skal SVÆRT mye til for å gjøre en bedre versjon enn originalen til What’S up.😅
      Jeg elsker den låta og blir slett ikke lei originalen.🤩🥰
      Når det er sagt, så er Dolly god på veldig mange andre sanger, men akkurat denne kunne hun nok med fordel latt være.😅

      1. Ja ikke sant. Hvis jeg var sanger, hadde stemme og muligheter, og jeg skulle covre noens låt, så ville det IKKE vært en låt som allerede finnes i perfekt format 😊🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg