Voldtatt av ’bare’ fire menn?!!


Screenshot (NorgeOgVerdensNytt)

Nettopp kommet hjem fra en dagstur med snuppen min, ordner meg en kopp deilig Baileyskaffe med Tassimo-maskinen min og setter meg ut på balkongen for å kose meg med en røyk og litt blogg. Sigaretten ble tent, men kaffen min ble sølt utover bordet. Idet jeg skulle løfte kaffekoppen fikk jeg øye på en overskrift som fikk det til å glippe.

«Kvinne gråt og skrek mens hun ble voldtatt av bare fire menn».

Personlig så mener jeg at denne bloggen må ta seg sammen. Jeg er ikke en til å hverken belære, moralisere eller at jeg aldri gjør dumme feil når det gjelder blogg. Men når jeg ser på innleggene før dette aktuelle så er det faktisk ingen form for korrektur eller ære over innleggene. Det er klipp og lim og ikke så nøye om noe blir feil. Og i de fleste tilfeller er det kanskje greit, men når jeg leser at en kvinne har blitt voldtatt av BARE fire menn så blir det for meg helt grusomt. Vet ikke skribenten hva ordet BARE betyr? Det er absolutt ingenting whatsoever som er BARE her!!!

Saken er slik, at fire menn er nå tiltalt for å ha voldtatt en kvinne på Sandaker i Oslo i fjor sommer. Deler av voldtekten skal ha blitt filmet. De tiltalte skal være mellom 25 og 45 år. Ifølge påtalemyndighetene skal den ene mannen ha gjennomført voldtekten mens kvinnen gråt, skrek, sa nei og gjorde fysisk motstand. De tre andre skal ha slått kvinnen, holdt henne fast, dratt av henne klærne og holdt henne for munnen da hun skrek. En av mennene skal også ha filmet deler av voldtekten. Saken går i Oslo tingrett i desember. Det er satt av seks dager til saken. Statsadvokat Trude Antonsen har skrevet tiltalen.

Dette er så grovt som det kan få blitt, så selv om en først kunne tenke at overskriften bare ble uheldig, så må jeg likevel stille meg forundret. Spørsmålet er, hvor i teksten passer ordet ‘bare’ inn?? Ingensteder. Så hvorfor i det hele tatt skrive ordet? Attpåtil i overskriften! Og så faktisk publisere det!!

Ta deg sammen du som drifter NorgeOgVerdensNytt!!

Se innlegget selv: Kvinne gråt og skrek mens hun ble voldtatt av bare fire menn.

Edit: Nå har NorgeOgVerdensNytt rettet opp i det dem først kalte en LITEN skrivefeil: Vi beklager! Og takk til både lesere og Bunnytrash


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#norgeogverdensnytt #bunnytrash 

7 kommentarer
    1. Jeg ble bare skikkelig sint, for dette var bare helt unødvendig. Når jeg tenker meg om var det bare trist. Eller nei. Saken er bare grusom. Ja, jeg vet. Måtte bare. Jeg ble bare litt voldsomt provosert. Både av sakens grusomhet og av måten den skrives om. Å bli voldtatt av “bare” fire menn. Hallo! Bagatellisering av sakens alvorlighetsgrad.

      1. Jeg skjønner det ikke. Fatter ikke hvorfor det ordet ble skrevet. Det passer ikke inn i en eneste setning i innlegget. Er vedkommende veldig rusa, eller mener vedkommende at dette er faktisk bare?? 😳

          1. Kan så være mulig det, men en blogg som baserer seg på å formidle rene nyheter bør ha både språkforståelse og korrektur, samt vise litt humanitet når en omtaler en sak som denne.

    2. Jeg ser liksom ikke at det kan være store mulighetene for at det er autokorrekt som har gjort om et annet ord til ‘bare’ her, da jeg ikke skjønner hva som kan tenkes å passe inn i setningen “Voldtatt av …. 4 menn”..(?)

      1. Tror språkforståelsen til skribenten er på viddene. Da de rettet opp det hele beklaget de med at det var en liten feil, deretter en stor. Leser man innlegg i denne bloggen er det så mye rar skriving at jeg blir helt matt. Skal en formidle nyheter, som er alt denne bloggen handler om, å bør en virkelig legge sin flid i formidlingen. En del av skrivingen minner også om total mangel på empati når det skrives om mennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg