Vis fram julegavene deres!

Et innlegg jeg leste her om dagen var ordlyden slik at hun hadde lyst å vise fram julegavene hun hadde fått, men lot det være fordi enkelte tar seg tid til å skrive lange mails for å påføre skam på de som viser fram julegavene sine. Selvfølgelig tar noen seg tid til det, ikke noe nytt under solen. Noen leter jo med lupe for å ta gleden fra folk, såre, komme med karakteristikker og denslags. Det bunner ganske enkelt i sjalusi og misunnelse. At den man ønsker påføre skam, den man forsøker ødelegge gleden for, har gjort langt mer enn den som skriver slike mail, for å bidra til samfunnet, hjelpe å stå opp for andre, betyr ingenting. Nei dét skal man ikke trekke frem!

Jeg leser kommentarer fra insekt hver dag, uansett hva jeg gjør så skal jeg påføres skam. Jeg kunne faktisk reddet verden fra atomkrig, og dagen etter kan msn banne på at jeg har fått en eller flere meldinger om hvor patetisk jeg er. Og at jeg fikk desarmert bomben, dét gjorde jeg jo kun for min egen del, ingen andres. Om noen bruker alt overskudd av trygden sin til veldedighet så er det kun for å fremme seg selv. Ok da, så hvis alle skulle gjøre som insektene da, enten ikke gjøre noe, eller ikke si noe om det, hva da?

Hvis ingen gir og deler, det vil vel ikke hjelpe mot eksempelvis fattigdom og sult? Hvis ingen vil bedrive frivillig arbeid, så vil jeg tro flere vil fryse og sulte? Om ingen står frem som ambassadører for den slags virke, så vil færre bli inspirert til å gjøre det samme. Eller?

 I kveld viser jeg frem ringen min. Den var i en av julegavene jeg fikk fra snuppen min. Den er ikke noe tull, den er skinnende blank og steinene gjengir faktisk regnbuens farger med nøyaktighet, til det fulle. Ikke at det vises så godt i disse bildene, men slik er det. Ringen er fascinerende, utsøkt og søt. Og dem ble gitt til meg, og jeg er veldig glad for den! Den betyr noe. Jeg er stolt og glad over hvor flink snuppen min er til å gi noe jeg faktisk liker. Han er stolt av at jeg liker det han kommer med, og at jeg vil vise fram gaven. Så før dere sender meg en email så vil jeg spørre, kjenner dere til dette nummeret: 140040 ? Bruk det!

Det er jul, dere har lov å være glade for hverandre, unne andre, og dere selv. Ingen vet hvordan året 2024 blir, så hvorfor ikke kose seg, være glad og stolt disse få dagene som er igjen dette året?!

Se på ringen min, tell antall steiner og farger, og vit at det kommer flere innlegg fra meg hvor jeg viser fram hva jeg har fått i jula, fra venner, nære og kjære som bryr seg om meg og er glad i meg. Jeg kommer på ingen måte å skamme meg for å ha kjærlighet i livet mitt, jeg er heldig, ikke noe å skamme seg over. Jeg unner andre også den gleden! Det sier seg selv, at det er den som skriver slike slemme mails og kommentarer som ikke unner andre godt, ikke mottakeren.

Fortsatt god jul 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#jul #julegaver #livet #kjærlighet #bunnytrash #bunny

26 kommentarer
    1. Jeg bare elsket denne ringen, den var nydelig. Du har fått den av Snuppen og du ble glad og rørt. Klart det skal frem i lyset. Flott innlegg..
      Sure kommentarer ødelegger gleden ved å være glad og ødelegger gleden ved å dele!
      God Jul og kos deg masse videre, juleklemmer herfra…Viktig å nyte livet og gi hverandre gaver.

      1. Den er lekker, jeg lover. Prøvde å ta flere bilder, men enkelte ting vil ikke vise seg like bra på bilder. Jeg tenker de fleste tåler en sur kommentar eller to, men folk som sender daglige kommentarer eller innlegg for å harselere med én, eller som sender laaange mails for å påføre noen skam, de forsurer virkelig. Men det er dem det er noe gærnt med, slik jeg ser det 🐰 Vi koser oss, kommer flere gaver etterhvert, klem til deg 🥰

    2. Awww den ringen var virkelig fin! <3 God smak han snuppen din!
      Alle mine ringer ligger "brakk" i en boks inne i skapet…fikk for tjukke fingre haha
      Gidder ikke blokke, Dr.Fix sa; "Vent til overgangen er over" haha
      Kan jo ikke holde på å ta ringene inn og ut, inn og…ødelagt!

      Eg fikk gaver fra både Fjompenissen og Rampenissen eg 🙂
      Klem Vibbe 🙂

      1. Takk takk, han er veldig flink. Men han er veldig inne på stil og mote, kan navnet på masse designere og ser på Marco Marco. Jeg lo godt når Allans Verden rasket med seg pris som moteblogger, hehe.. i dag kom det pakke i posten her som snuppen min hadde kjøpt, den rosa skjorten var liksom ikke uventet. Men buksen… en 70 talls grønn slengbukse i fløyel. Jeg har flere smykkeskrin der ringene er plassert i slike rader, så har jeg diverse alt etter om vekta går opp eller ned. Noen ringer kan man bare skifte finger også. Noen kan henges i kjeder. Ser ingen grunn til å gjemme bling-bling. Da ville jeg heller laget en liten utstilling, hehe.. Hvem er Fjompenissen og hva fikk du av Rampenissen? 🐰 klem right back at yah 🥰

        1. Rampenissen ga meg en sooolid pakke med masse deilige koseklær, hen kjenner meg godt altså! haha Fjompenissen er veldige tullete, bare spør Amira….Han ga me kremer og oljer som visst nok skal stramme opp låra! Jaja, det er jo bare å teste det da 🙂 Lukter godt i allefall 🙂

          1. Hmm.. trodde det var det man skulle bruke mannfolk til, å bli strammet opp i låra – må ha misforstått noe jeg 🤔🙈🐰

    3. Nydeleg ring, og sjølvsagt skal du bære den, og syne den fram med stoltheit.
      Når me får noko frå andre, som dei gir av hjertet, for å glede oss, skal me ære dei med å bruke det.
      Sjølv fekk eg kjede til å henge gifteringen i.
      Eg har allereide utvida den maks, og grunn deformerte ledd, får eg den ikkje over leddet lenger, så då vart kjede rundt halsen løysinga.

      1. Takk, jeg liker den. Har gifteringen etter bestefar min. Siden han hadde bare en hand og var skikkelig arbeidskar, så brukte jo ikke han sin ring, det er ikke ei ripe i den, ser ut som den ble laget i går og ikke på 40-tallet. Skikkelig feit ring, så den vil jeg etterhvert ordne lenke til å bruke som smykke.

        1. 👍 😊.
          Giftering kan vera farleg å bruke når ein er arbeidskar.
          Eg har eitt stygt arr på ringfingen, etter at eg hang fast etter ringen, då eg skulle hoppe ned frå lasteplanet på bilen eg køyrde då me trulova oss. Heldegvis kjende eg at eg hang fast, og fekk huka tak med andre handa, ellers kunne heile fingeren vorte røska av. Etter det tok eg den av når eg var på arbeid.
          Ein kollega av meg var ikkje så heldeg, og har berre ein liten stump der fingen var.

          1. Vel, bestefaren min manglet hele hånden der ringen skulle være, så… Men han var skipper med én hånd, kjørte bil, skiftet tak, bygget hus, alt mulig. Og det ble stadig oppstandelse. Jeg husker han skiftet tak, og jeg kom på besøk. Idét jeg nærmet meg huset la jeg merke til alle naboene som hang ut vinduene og glante i én retning. Joda, der stod mannen som da hadde vært pensjonist i flere år, på taket og gjorde jobben ingen andre naboer gjorde selv. Nabolagets best stelte tomt, helt klart 🐰

      1. Ja, jeg tenker at det er vel ikke noe verre enn at folk bruker masse penger på falske øyevipper , shisheido eyliners og produkter fra Kardashians og Jenners, haha.. så lenge vi har noe som gleder oss, why the hell not. Skal vi alle bli sure, bitre sjalu insekt?

    4. Tror ikke noen blir misunnelig på akkurat den ringen. Er ikke ekte diamanter eller gull. Så der er du Heldig.

    5. Du er utrolig heldig rett og slett. Ringen var utrolig flott og jeg er overbevist om at du kler den godt, Det er liksom deg på en måte. Tydelig at din kjære har god smak og vet hva som passer deg.

      Og ja man skal kunne vise frem hva man fikk i gave hvis man har lyst.

    6. Digger den ringen. Den skal du bære og vise frem med stolthet og glede. Syns vi er for lite flink til å vise frem hva man får. Vi skal tørre å være stolte og glade. Drit i surmaga oppgulp. Jeg fikk fotokalender med bilder av mine kjære. Selvsagt er jeg glad og viser den frem 🥰

      1. Takk, ja helt enig. Og en fotokalender skal ihvertfall vises frem! Nå er det jo også en historie med denne ringen. Det har seg slik at for bortimot et år siden så jeg en ring på en gullsmed på et senter noe utenfor sentrum som jeg passelig forelsket meg i. Snuppen min visste dette, og hadde tenkt kjøpe den ringen til meg, men da hadde de den ikke lengre. Det han da gjorde var å farte rundt til alle gullsmedene for å finne den, eller en som var mest mulig lik. Den anstrengelse han gjør for å gi meg noe som gleder meg, det er den virkelig fine gaven i dette 🥰🐰

    7. Jeg synes det er koselig å vise fram ting jeg har fått, også på bloggen 🙂Den ringen var skikkelig fin. Er ikke det det viktigste. At det har noe man likte og satte pris på uansett pris 🙂Den ringen var DEG

      1. Ja ikke sant, så tullete at folk gidder å bry seg med hva andre får i julegave og viser frem, og enda verre, her var noen som giddet bry seg med hva ringen min er laget av. Patetisk! Den kunne vært laget av sytråd for min del, snuppen min har fartet byen rundt for å finne den, tanken og handlingen gjorde gaven mer verdsatt 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg