Vibbedilles små perler.


Mens Kjerringtanker er som terroristorganisasjonen Hamas i Palestina som bedriver stadige angrep på Israel i påvente av det skal komme et større attentat-angrep derfra som virkelig smeller, for å forsvare seg, og som da resulterer i sympati og støtteerklæringer til Palestina, merkelig nok, så har håndarbeidblogger Vibbedille havnet i en liten krig selv.

Med å lage flotte perlearmbånd av god kvalitet og markedsføring av disse har Vibbedille gjort et ærlig arbeide hvor hun selger disse armbåndene for å kunne betale for nødvendige tannhelsetjenester. Og vi vet vel nesten alle hvor dyrt det er å få behandling hos tannleger i dette landet.

Vibbedille har postet sine blogginnlegg i en strikkegruppe på Facebook som hun var medlem av. Det resulterte i at hun ble uthengt som tigger faktisk, for å selge disse armbåndene. Må sies at både samboeren min og jeg har kjøpt perlearmbånd av Vibbedille, og det må sies at ikke bare er de kule og av kvalitet, men Vibbedille stiller med kundevennlighet og rask og god service også. Hyggelige hilsener som gir glede i hverdagen.

For meg er det helt idiotisk at noen kunne finne det i sitt hjerte å henge henne ut som tigger for noe som er et ærlig og redelig arbeide som hun har lagt sin ære i. Attpåtil stiller jeg meg med respekt bak hennes påfunn om å selge perlearmbånd, det var smart, disse armbåndene har faktisk trendet på grunn av henne, rett og slett.


Vibbedille er ikke redd for å ta bladet fra munnen og konfrontere de som hengte henne ut, og i denne strikkegruppen det her var snakk om var det ikke et hvilket som helst medlem i gruppa som hengte henne ut, men en administrator. Konfrontasjonen endte med at Vibbedille ble suspendert/utestengt fra gruppa. Vibbedille tok saken videre ytterligere steg og fikk da melding fra en annen administrator at det var ikke de i gruppen som hadde utestengt henne, men Facebook selv, så tok de henne inn i gruppen igjen.

Særlig at Facebook stenger én person ute fra én gruppe og da gir administrator i gruppen mulighet til å oppheve utestengingen. Jeg biter ikke på den løgnen, og jeg vet med meg selv at det gjør ikke Vibbedille heller.

Jeg støtter Vibbedille i hennes lille krig, men den er over nå, så da får vi håpe at freden vedvarer, hahaha.. men det som er litt morsomt i denne saken er at dette var en strikkegruppe, it kills me 😂 men slik er livet på internett og sosiale media.

Jeg var selv med i en akvariegruppe som jeg meldte meg inn i etter å ha kjøpt et lite 60-liters hvor jeg da hadde en kampfisk og noen røde Platy. Jeg la stolt ut bilde av dette i gruppa hvilket resulterte i fordømmelse og stygge kommentarer fra administrator. Jeg fikk høre at jeg var fullstendig idiot osv fordi jeg hadde blandet to type fisker som ikke lever i samme farvann opprinnelig. Min mening er at lenge det funker, at fiskene ikke skader hverandre, så er det greit, jeg hadde selskapsskvarium og ikke artsakvarium. Jeg ble blokkert fra den gruppa.

Tilbake til Vibbedilles små perler. Et av armbåndene som snuppen min kjøpte hos henne hadde fått en skade under frakt, og ble slitt i to. Det var ikke låsen, men selve strikken som var slitt rett av. Vibbedille perlet et nytt med én gang og sendte til snuppen min, det tok to dager så var det her, så det skal jeg si, jeg kjøper heller slike ting av Vibbedille enn av noensomhelst nettbuttikk eller andre butikker!

Og én ting er at Vibbedille faktisk gjør et ærlig arbeide, men det er faktisk arbeid med disse perlene og armbåndene. Jeg prøvde å tre disse perlene fra det ødelagte armbåndet. En perle, to perler, da jeg kom til tredje perla var jeg allerede irritert og kastet det hele. Hahaha.. ikke for meg det derre der!!

Men jeg har et par smykker og armbånd jeg har perlet selv (se bildet rett over ☝🏾). Disse laget jeg på jobb i barnehagen. Denne type perler passer meg bedre å lage, langt fra samme jobb som med Vibbedilles perler, og ikke like kule. Men litt kule likevel. Har faktisk brukt de noen ganger til bestemte antrekk som matcher. Vibbedilles armbånd bruker jeg stort sett hele tiden.

Legger ved en link her hvis noen er interessert i Vibbedilles armbånd. Dere kan også kontakte henne så lager hun til dere etter ønsker, hun har laget Bunny Trash-armbånd til meg, hun er ikke vond å be. Ikke bare er armbåndene kule og av kvalitet, men pengene går til en god sak: tannhelse!

Link: Vibbedilles perlearmbånd!


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vibbedille #perlearmbånd #handarbeid #blogg #moro #tannhelse #ærlig #jobb #arbeide #bunnytrash

13 kommentarer
    1. Du er jo skjønn, men du? Ikkje le av strikkegrupper! Det er til tider de mest intense gruppene som finnes! De legger ikkje 2 pinner i kryss for å fortelle deg hvor skapet…ehee…strikkekurven skal stå! Har screenhot av noen meldinger fra strikkedamer, de får hår til å reise…T.O.M der man ikkje har hår 😀

      Ha en koselig kwell!
      Vibbedille 🙂

    2. Flotte perler. Hun er dyktig, jeg har faktisk kjøpt litt perler her hjemme også. Men fy flate så småtteri…..
      Synd at ikke du og kjerringa er helt venner. Kanskje hun bruker Hama perler 🙂
      (de litt større vettu, på slike brett og sånn…

      1. Ja, jeg har nesten fått dilla på perler på grunn av Vibbedille. Håper hun blir fornøyd ned resultatet av tannlegebesøkene. Kjerringa kan du få gratis av meg hvis du vil ha henne 😜 har lust å lage noe med hendene jeg også nå, men jeg vet ikke helt hva jeg skal begi meg ut på. Jeg passer nok bedre til å lese bøker og blogge 😜

        1. Populært å strikke nå vettu! Kjøp deg noen nøster med ull og et par lange pinner og strikk deg et skjerf! Det er trendy! Overalt så ser man menn som strikker! Ikke så dumt, hjernen kobler vekk mobilen en stund og man blir sysselsatt og det gir glede og mestring!

          1. Jeg strikka da jeg var barn, og har prøvd i ettertid. Det blir bare skjerf da jeg kun kan strikke én type masker, om det er rett eller vrang. Ikke klarer jeg hente garnet fra rundt pekefingeren heller, så jeg må ta tråden manuelt rundt strikkepinnen. Det hele går alt for tregt, så nei, det blir ikke mer strikking på meg 😜😂

    3. Tenk strikkesider du 😊.
      Eg hadde nær sagt, dessverre er det alt for få mannfolk som strikker. Strikketeknikken vart trass alt utvikla av mannfolk. Sjømenn, som brukte teknikken til å forsterka tauverk.
      Men nok om det.
      Strikkesider er altså mest nytta av kvinnfolk, og der ingen som er verre enn kvinnfolk, når det kjem til å hakke på andre.
      I dyreverden er det slik at putter du to “damer” saman, så ender det ofte med døden for den eine. Putter du to “menn” saman, skjer der ingen ting, før det kjem ei “dame” inn i bilete.
      Slik er det ofte med oss mennesker og, skjønt ikkje så gale som at det ender med døden, men når det kjem til gifteg kjeft/penn, overgår kvinnfolka mannfolka suverent.
      At det kan til tider vera hefteg på strikkeskdene, ja det trur eg på 😂.

        1. Ja, men då nådde eg målet 😂, samtideg som eg fekk lagt inn litt fakta.
          Det med opphavet til strikketeknikken, lærte eg faktisk av i som driv ein garn og brodeributikk, då eg var på strikkekafé.
          Strikke og hekle slit eg med, grunna revmatisme, men eg har lært meg litt av teknikkane. Derimot broderer eg ein heil del.
          Det med dyra, har eg smerteleg erfart sjølv.
          Har tabba meg ut eitt par gonger, ved å setja to “damer” frå forskjellige kull i same garde (kanin og gris), og dagen etter hadde eg berre ei. Bad idéa.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg