Vibbedilles frokost.

Litt misvisende overskrift da det er min frokost her er snakk om. Det er ikke slik at Vibbedille har tatt morgentoget fra Stavanger og hoppet av her i Drammen (ja toget fra Stavanger stopper i Drammen før Oslo faktisk) for å spise frokost med sjefskaninen. Neida, her er det snakk om noen glass med hjemmelagede marmelader sendt direkte fra Vibbedilles velbrukte kjøkken.

Nå er det jo noen timer siden frokosten ble fortært, men yours truly, The Boss Bunny, har måttet slappet av litt på sofaen og hente seg inn først etter nattens løp. Snuppen min og jeg hadde et lite vorspiel bare oss to på balkongen her i går kveld før vi så spankulerte oss bort til naboblokka og fortsatte der hos et nyinnflyttet vennepar. I dag har det vært litt heftigere å hente seg inn etter å ha kastet all energi på dør i natt, da det ble slik at vi drakk 60 % vodka fremfor den vanlige 40 % som vi bruker. Etterhvert glemmer man at prosentandelen er betraktelig høyere, og da ble drinkene ganske så spenstige, hehe.. det gikk greit da, med unntak av å våkne med sandpapir i halsen. Ikke verre enn et par glass melk så er det fikset. Hadde jeg ikke hatt melk i dag hadde jeg fått issues.

Anyways, tilbake til frokosten. You know, luftig eggerøre, røykalaks, ristet grovbrød, hjemmedyrkede bunnytomater, oster.. altså det jeg liker best, of course, bare det at jeg droppet beluga og erstattet dette med Vibbedilles marmelader. Så her kommer dommen om hva jeg helt ærlig synes om disse tre variantene. Vi snakker et glass gresskarmarmelade med ingefær, et glass gresskarmarmelade med chilli, og et glass eple- og pæremarmelade med valnøtter.

De to førstnevnte synes jeg var helt greie. Det er jo noe søtt liksom, så jeg spiser det for all del. Men gresskar er noe jeg ikke skjønner helt. Men som sagt helt greit, konsistensen var fyldig, det likte jeg, for denne kaninen liker ikke søl. Når det kommer til den marmeladen av pære, eple og valnøtt – helt fantastisk, umami, denne kan selges som varmt hvetebrød. Masse smak, og dette med nøtter oppi er jo genialt (har aldri spist syltetøy med nøtter før tror jeg). Igjen fyldig konsistens. Frykter at dette glasset blir veldig fort tømt, og da blir det jo tomt.

Hvordan sirupene og geléen fra Vibbedille smaker får vi komme tilbake til nærmere jul. Sirupene blir vel testet i drinker, har hørt at det skal være god knall, men først må vi til Sverige og hente noe å lage drinker av. Og så må vi ha flere oster og denslags. Billetter er bestilt, så da blir det söta bror neste helg, det blir koselig – frokost på båten med venner 🥰

Da klarer jeg kanskje at holde meg vekk fra bloggen til Vibbedille den helga, der er jo så mye snacks, digg og søtsaker for tiden at man får jo sånt himla suuuug 🤪

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#vibbedille #frokost #marmelade #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Nå fik jeg lyst på laks og eggerøre
      Ser veldig godt ut ❤️
      Takl for en fin kveld i går 😘😘

    2. Enig med deg når det gjelder gresskar, eg liker det, men eg liker det ikkje hver dag – Den har en udefinert smak over seg. Men, eg syns Gresskar er spennende og det er så herlig å “jobbe” med 🙂 Har laget syltet gresskar også, det skal stå en stund, men det skal kunne f.eks erstatte rødebeter/tyttebær til brune sauser – Skal testes i jula. Eg trooor eg er på det 4.glasset med Pære/eple/valnøtt marmeladen, alle som har fått et slikt glass har tømt i løpet av et par runder med ost/kjeks – Skikkelig digg det der ja 🙂

      Hvis du spiser Brie og den type ost så er det eplegelene HEAVEN å ha opp på 🙂 Spent på hva du syns om sirupene, eg er jo avholds og ellers ikkje så flink med drinker, men eg skal nå prøve de på is eller noe – Jr her drakk de rett fra flaska!! Oh My, men det er samme sønn som knasker Habanero, ikkje alltid helt god han der haha

      Klem Vibbe 🙂

      1. Ser ikke for meg at gresskar kan erstatte noe, men for de dom synes gresskar er godt, så er det jo genial mat da gresskar er mettende og tilnærmet uten kalorier, gresskar gir også fra seg ganske mye A, B og C-vitaminer samt en god del kalium, som virker positivt inn på væskebalansen og kan senke blodtrykket, for de som sliter med det. Skal til Sverige og hente ost neste helg, så neste søndag forsvinner vel eplemarmeladen. Gleder meg til å teste ut resten. Jeg kan like sønnen din. Folk som ikke er helt gode, på en god måte, det er Bunny-folk 😜 klem t-bakers!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg