Vi skal leve!


Fremdeles stille og rolig rundt ørene, og da tenker jeg ikke musikk, for den står på. Jeg tenker på folk, bekjente og venner. I går kveld håpet jeg at det kanskje dukket opp én eller tre venner opp for litt drinker og en god aften, men snuppen og jeg hørte ikke noe fra noen. Kun «kos dere» og likes på sosiale media.

En ting er å ikke ha lyst å ta noen drinker eller dra på besøk, men det er blitt mange som har gått helt inn i seg selv, på heltid. De fleste har meldt seg helt ut. Det er synd. Men ikke misforstå, vi koste oss vi. Bra musikk, mye snacks, gløgg og gode drinker på balkongen. Vårt tilbud var oppriktig og hjertefølt. Folk trenger sosialt samvær og kontakt. I disse dager er det viktig å være tilstede for sine nærmeste og de man bryr seg om. Mange ser ut til å ha glemt nestekjærlighet, medmenneskelighet og omtanke.

Denne pandemien, bølge nummer to har visst skremt helt vannet av en hel del. Livet har stoppet opp for dem virker det som. Mange tenker mest på seg selv, venner og selve livet blir satt sist. Det er selvfølgelig noe en velger selv, men jeg vil ikke være slik.

Det faktum at vi vet kun om dette ene livet vi er gitt nå, altså, såvidt vi vet så lever vi bare én gang. Det blir for dumt å ikke verdsette det. Det som er mest sikkert her i livet er at vi skal dø. Jeg vet ikke om det er frykten for å dø som har gjort at folk har sluttet å leve, sluttet å bry seg, men hvis det så er, hva er da poenget? Overleve en pandemi for å ikke leve, bare være innestengt, ikke kunne ha noen form for samvær eller glede sammen med noen?

Jeg skjønner det ikke. Sitte å vente på at livets farer skal forsvinne, da må en vente for alltid da. Når jeg dør skal jeg ha levd først, så enkelt er nå det. Livet og menneskene rundt meg som betyr noe for meg skal ikke taes for gitt.

Folk burde være mer takknemlige for mulighetene som er og de en har som bryr seg.

Ha en aldeles fortsatt fin søndag, hviledag, og kos dere, alle dere som har valgt livet og kjærligheten ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pandemi #korona #covid #liveyourlifebefree #belindacarlisle #livet #døden #friheten #vennskap #omtanke #medmenneskelighet #kjærlighet

11 kommentarer
    1. Enig med deg i at for mye er for mye, og tenker at det ikke er sunt å sitte og følge for mye med på nyheter som pisker opp redsel. For ja – vi har bare dette livet som er her og nå og ingen har godt av å sitte alene og isolert over lang tid. (Glad jeg har en stor, myk og kosete katt <3 )

      MEN: Det som skremmer meg er at flere av mine nærkontakters nærkontakter er smittet og alvorlig syke (i respirator og kjemper for livet, bl.a.folk som er 10 år yngre enn meg). Så når jeg har vært sammen med noen så venter jeg en uke før jeg treffer andre. Jeg er ikke så redd for å dø selv, men kan ikke ta sjansen på å smitte folk jeg er glad i.

      Savner deg og Jan, og har pakke til snuppen din (som han vet) <3 Jeg kommer plutselig bortom <3

      1. Flere som er alvorlig syke? Flere? Min første tanke da er at en ikke er forsiktig med hvilke miljøer en beveger seg i, vi er ganske bra opplyst nå om hvor smitten beveger seg mest i dette landet. Det andre jeg tenker er at det er flere underliggende sykdommer tilstede, ikke bare koronaviruset. Har selv en tante, en onkel og en kamerat som har vært smittet. Kameraten merket det ikke engang, men er nå erklært immun mot korona i 6 måneder. Min tante og onkel merket heller ikke noe annet enn at hun fikk litt hoste, begge i 70-årene, og hun med underliggende sykdommer. Trist at du kjenner noen som er alvorlig syke, men det måtte vel skje før eller siden. Vi kjenner jo alle flere som har vært ordentlig syke av influensavirus, slik er det her i livet, masse virus, basselusker, kols, kreft, trafikkulykker og så videre, men vi kan ikke slutte å leve mens vi enda har livet. Det blir for dumt mener jeg. Frykt og isolasjon, for mye smittevern og tiltak for at en ikke skal få basselusker svekker immunforsvaret ytterlig og vil føre oss inn på en sti med mer smitte og sykdommer når samfunnet åpnes igjen. Vi kommer til å skade oss selv mer. Uansett, kos deg med pusen, husk å holde avstand, nå har de drept alle minkene i Danmark på grunn av korona, så nå har de begynt å gå løs på katter og hunder også. Klem til deg.

    2. Det logiske midt i dette, er at folk med nedsatt lungekapasitet, er de som må betale verst hvis de blir smittet. Min unge venn har astma. Tenker uansett at folk med nedsatt lungekapasitet av en eller annen grunn, IKKE har godt av dette viruset som utfordrer nettopp lungekapasiteten. Glemte jeg å si at jeg er glad i deg? <3

      1. Derfor er det viktig å være bevisst på sine omgivelser. Har levd 10 år med pustemaskin, som har vært et mareritt å bruke. Det ulogiske oppi dette er at jeg blir avvist av helsenorge nå under pandemien for å vite hvordan ting ligger an, nå når det faktisk er viktigere enn noensinne. Det heter seg at tiltakene er for å beskytte de svake, eldre og de syke, men tiltakene gjør at nettopp disse gruppene lider mest. De fleste lider og dør av tiltakene, ikke selve viruset. Derfor gjentar jeg viktigheten av å ta vare på hverandre, og livet selv. Ikke noe poeng hvis man ikke lever livet. Nei, du gjorde ikke det, men den går begge veier 😜😘

    3. Må legge til at han som er på surstoff nå har holdt seg for seg selv, men tok i mot en symptomfri venn. Og dermed var det gjort, for kompisen hans var da i inkubasjonsperioden. Skummelt.

      Hørt om tyfus-Mary? Hun var smittet med tyfus, men symptomfri selv. Flyttet på seg ettersom alle rundt henne døde… Og smittet – og drepte – mange tusen mennesker.

      1. Tyfus Mary smittet rundt 50 mennesker hvorav 3 døde. Dette var en bakteriesykdom, og hun ble tvangsisolert. Hun er et godt eksempel på viktigheten av å beskytte de svake og syke. Istedet for å stenge ned samfunnet og gjøre alle svake. Hvordan blir det når alle skal ut i samfunnet igjen og da forholde seg til bakterier og basselusker. Uff, nei det vil jeg ikke tenke på. Mener fremdeles at det sosiale er uhyre viktig, og næringer som bidrar til sosiale nettverk. Din unge venn har nok gjort mer enn å bare slippe inn en symptomfri venn, dette var nok en som beveger seg litt for mye, og da er avstand enda mer viktig når en treffer andre. Når ting blir fortalt gjennom andre får man sjelden hele historien. Håper uansett det går bra med han etterhvert. Dødeligheten er på under 1 prosent, rehabiliteringen kan nok ta tid, for helsenorge prioriterer litt merkelig, som de gjør hele veien. Smittevernfirmaet til Espen Nakstad har passert med over 80 millioner i overskudd i år, etter 4 millioner i underskudd i fjor.

    4. Jeg tror nok at det begynner å dra seg til med folk som ser på det hele med stadig større skepsis, hvorav det etter alt å dømme finnes en del som ønsker å ta steget utenfor de politisk korrekte (- og lovbestemte) rammer, men ikke våger.. At jeg selv er tøff nok til å kjøre mitt eget løp i denne sammenhengen, betyr ikke at jeg ikke har full forståelse for de som har angst for de reaksjoner en da risikerer å måtte imøtegå.. Som min angst for offentlige kontorer som NAV o.l, dreier også det å stå ovenfor ‘koronapolitiet’ om det å befinne seg i en underlegen setting, med den forskjell at det her dreier seg om å bli overkjørt for ‘feil’ meninger og tap av anseelse der dette i mange tilfeller er tilnærmet nødvendig. Det er dette som er så forbannet farlig! I det kun den ene siden i en sak får komme frem, og merkelapper som dum, egoistisk, osv benyttes for å kneble det som måtte komme av innsigelser, så er jo hele samfunnsmodellen i ferd med å gå lukt til helvete..

    5. Det høres ut som om vennene dine er mye smartere enn deg. Grunnen til at vi har korona i Norge nå er jo folk som deg, folk som ikke klarer å være alene i fem minutter, folk som bare må kose seg hele tiden, folk som sier idiotiske ting som “Mange tenker mest på seg selv, venner og selve livet blir satt sist. Det er selvfølgelig noe en velger selv, men jeg vil ikke være slik.”

      Vil ikke være slik…. hvem faan vil det? Dette har ikke noe å gjøre med hva folk vil. Nå må folk gjøre det de må, ikke det de vil. Og jeg må si man mister lysten til å være med på `dugnaden` når man hele tiden ser nordmenn som gir totalt faan og ødelegger all jobben vi normale folk gjør. Jeg har vært alene siden april. Jeg har ingen besøk, jeg reiser ingen steder, jeg gjør det jeg kan for å unngå å spre korona. Så når jeg sitter alene hjemme i 10 måneder og gjør så godt jeg kan også hører jeg en gjeng homser som prater om at de må jo kose seg og man kan ikke la koronaen ødelgge noe, så blir jeg jævlig irritert. Jææææææævlig irritert. Folk gjør så godt de kan også er den gjeng treskaller som ødelgger alt fordi de er vanvittig bortskjemte og egoistiske. En kar ringte på døra mi igår, et vilt fremmed menneske jeg aldri har sett før. Så jeg spurte om han kjørte rundt og spredte korona. Og idioten gliste og sa nei nei, det gjorde han jo ikke. Men han gjorde det. Og jeg tørket det gliset vekk fra trynet hans ganske raskt, han var borte på 20 sekunder. Folk er Idioter.

      1. Buhuuuuu.. stakkars deg, for et bilde du viser av deg selv, du får bare sitte der å grine for deg selv, for her får du ikke sympati. Din tolkning av mine ord er bare latterlig, og sier mer om deg enn om meg – er nok ikke korona som har skylden for at du er alene 😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg