Vestfrøken


Mange unngår «Bunny Trash». Det er et faktum. Indoktrinert, konspirasjonsteoretiker, rasist, homo. Mange ord er satt på denne bloggen, og meg som forfatter av denne. De som kjenner meg vet hva som stemmer og ikke stemmer.

Det er meg revnende likegyldig hva mennesker som ikke kjenner meg whatsoever konkluderer ut fra sine ståsted. Det sier mer om dem, enn meg. Jeg vet hvem jeg er, hva jeg er og hva jeg står for i mine tekster og innlegg. «Godhetstyrannene» får bare tro og mene hva dem vil, de er i sin fulle rett til å inneha sin oppfatning om hva det måtte være.

Dog er den største årsaken til at folk unngår «Bunny Trash», nemlig tittelen. «Bunny Trash» oppfattes som useriøst. Mange har gitt utrykk for at bloggen burde skifte navn.

Det å dømme basert på navn, utseende og så videre er noe som har vært stor enighet om at ikke er en bra ting. Det er innholdet som er viktig. Så med det beholdes navnet, så får folk like eller ikke like så mye de bare vil og ønsker. Innholdet er rett fra hjerte og lever. Politikken er fakta og det kommer tydelig fram hva som er oppfatning og meningsytringer fra min side. I min verden er det hva som er seriøst. I min verden er mangfold, vinklinger, forskjellige perspektiv og det å ikke knebles i «den politisk korrekte boble» viktig.

Tankefrihet og ytringsfrihet står høyt her! De som kan være med meg på dét, de er leserne jeg ønsker, ingen trenger å være enige med meg i alt jeg skriver.

Med det sagt leser jeg selv en del blogger for tiden. Noen av disse fortjener mer oppmerksomhet enn de får. Andre synes jeg fortjener jeg mindre oppmerksomhet. Jeg er ikke typen som leter etter noe positivt i enhver blogg for å framsnakke dem. Fremsnakking skal være fortjent. Hvis alle blir framsnakket uansett, da mister all ros, honnør og kredit verdien den burde ha. At noen noen sier jeg har vakre øyne betyr så lite når vedkommende sier det til alle. Komplimenter skal bety noe. Så her er det som ellers, rett fra levra, denne bloggen liker jeg/liker jeg ikke. Det er for meg mest riktig.

Vestfrøken er en blogg jeg oppdaget nylig. En blogg hvis tittel ikke inviterte til besøk. Mine fordommer sa meg at dette er nok en frøken som skal vise fram sminken sin, klærne sine, blomster, reklame og så videre. Etter Sophie Elise laget en ødeleggende standard for bloggerverdenen prøver jeg unngå den slags. Kynisk opplegg for klikk, likes, penger og oppmerksomhet. Så jeg antok, jeg innrømmer det, at Vestfrøken var nok en oppmerksomhetsyk rosablogger fra Vestlandet eller noe slikt. Så en dag måtte jeg klikke meg inn da en overskrift tiltalte meg. Hurra for den overskriften!

Mine fordommer ble gruslagt. Fra Vestlandet er hun, men det var det. Dette er en blogg som tar opp seriøse temaer og er engasjert i samfunnet vårt. Nyeste og siste innlegg (akkurat nå i skrivende stund) tar opp noe som opptar meg veldig. Dette med hvordan media styrer folks meninger og oppfatninger. Villeder folk og skaper et samfunn som stigmatiserer og ødelegger.

Jeg skroller videre til neste innlegg og oppdager ærlighet. Vestfrøken er ærlig. Vestfrøken uttrykker at livet er tøft, her males ikke noe glansbilde av en konstruert virkelighet. Ikke noen glansbilder i det hele tatt. Nylig skriver Vestfrøken at hun er i en vanskelig livsfase, en livskrise. Derav utrykker hun at det blir færre innlegg, en mulig bloggpause. Det håper jeg virkelig ikke at det blir. Jeg for min del, jeg vil ha mer.

Innimellom finnes det selvsagt innlegg som antyder rosablogging, men en blir ikke påvirket i en retning der alt med en er feil, at en trenger implantater, fillers, botox og dyre vesker. Fokuset er heller å blomstre innenfra. Bloggen er variert og viser hvem Vestfrøkens forbilder er, hvilken musikk, serier og filmer hun liker. Hva som opptar henne. Kunst og hobby. Her er veldig mye på underholdningssiden.

For meg er likevel det beste og mest interessante de innleggene som tar opp samfunn og aktualitet. Som nevnt, medias makt og påvirkning i samfunnet. Her tas rusreformen opp. Kjønnsroller, likeverd. Koronasituasjonen. Synspunkter om amerikansk politikk såvel som norsk. Artig er det at hun drister seg innom konspirasjonsteorier, og innrømmer at noen slike teorier faktisk er mulige sannheter. At hun tillater seg å mene at ikke alt som blir stemplet som konspirasjon er det. Hvilket beviser for meg et menneske som tenker. Et menneske som har ikke lever i tåka. Veldig bra Vestfrøken!!

Og når Marilyn Monroe og Madonna får oppmerksomhet for sine opptredener så er det ikke vanskelig å sjarmere Bunny Trash. Disse to er ikoner som bør huskes for viktigere ting enn de faktisk får mest oppmerksomhet for.

All honnør til Vestfrøken 🥰

Link: Vestfrøken!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vestfrøken #blogg #bunny #bunnytrash

 

6 kommentarer
    1. Whoaa! Klikket inn på bloggen og ble mildt sagt litt overrasket over overskriften på første innlegget her, hehe. Tuuuusen takk! Jeg måtte flire godt av at bloggnavnet gav deg assosiasjoner til oppmerksomhetssyk rosablogger.😂 Det det er litt forståelig faktisk når jeg tenker meg om. Det skal nevnes at det er mange år siden jeg opprettet og bloggen og valgte navnet. Og det er sant at bloggnavnet faktisk sier endel på å dannet ett “inntrykk.” (Bunnytrash, hehe. Liker bloggnavnet ditt jeg).
      Jeg har nok ingen rosablogg nei, selv om jeg skriver om noe overfladiske temaer og sikkert er litt lyserosa innimellom.;) ​Jeg deler litt av hvert som opptar meg, eller som jeg synest er viktig å sette fokus på. Livet mitt er ikke ett glansbilde, og bloggen følger jo meg.

      Det er svært stor sannsynlighet for at Marilyn Monroe og Madonna dukker opp på bloggen igjen. Og igjen tusen takk, både for anbefaling og fine ord 🥰

    2. Vestfrøken er topp 🙂 Jeg har vært bloggvenn med henne noen år. 3-4 kanskje. Hun var så søt at når jeg var i Bergen for å besøke en annen jeg har blitt kjent med gjennom blogg, som har blitt en god venn, så visste Vestfrøken at jeg skulle dit. Hun la en gave til meg gjemt på stasjonsområdet. Jeg kom med toget 😀 Fant en koselig melding og en kjærlighet på pinne. Skikkelig velkomst til Bergen liksom. Hun var ikke der lenger selv, hadde vært innom, men hadde lagt til meg og ga beskjed på mail. Når mamma døde fikk jeg hyggelig melding og pakke i posten. Øredobber <3 Hun er godhjertet, og jeg har veldig lyst å møte henne om hun er i Oslo eller jeg i nærheten av henne.

    3. Navnet skjemmer ingen tenker jeg 🙂 Og man skal i alle fall ikke dømme etter navnet. Selv har jeg mine faste som jeg har fulgt i mange år. Blant dem er Vestfrøken en av mine soleklare favoritter ♥
      Vi har også pratet om Marilyn Monroe, som også er et av mine idealer. Alltid kjekt når man finner noen man har noe til felles med 🙂
      Jeg leser heller ikke de typiske rosabloggene. Reklame får jeg nok av sånn ellers i tilværelsen. Jeg orker ikke å søke den opp bevisst 🙂
      Takk for herlig lesing om en av mine absolutte favoritter, og god helg 🙂

      1. Selv takk og koselig. Vestfrøken er fin. Marilyn var brilliant hun. Har alle filmene hennes, og det inkluderer de der hun bare stikker nesa innom i to sekunder. Takk for titten, kom gjerne igjen, ga en finfin dag 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg