Verdsett dine lesere!!!

I dag har jeg svetta og pest i mange timer, er ganske sikker på at jeg faktisk har feber. Men nå var det ikke det jeg skulle skrive om her, men sånn innledningsvis er det årsaken til at jeg nok en gang har inntatt rollen som pyntepute på sofaen her. Dette er en rolle jeg bruker innta på søndager, andre dager er vanligvis mer variert, men ja.. slik ble det i dag.

Som pyntepute på sofaen gjør jeg egentlig ikke annet enn nettsurfing og streaming, og derav bestemte jeg meg for å bruke litt tid på å lese blogger jeg tror jeg ikke har vært innom før, og noen det er lenge siden jeg har vært innom, altså for å se om det er endret eller forbedret seg. Blogger som kjeder meg i utgangspunktet klikker jeg ikke innom dagen etter for å si det slik. Men å gi folk en ny sjanse eller fler er jeg faktisk åpen for både når det gjelder blogg og «in real life». Stort sett!

Men i dag gjentar det seg noe som jeg egentlig synest er høyst uforskammet i blogg-verdenen. Det faktum at jeg bruker min tid til å lese gjennom noens blogginnlegg, så skal jeg sende en hyggelig kommentar, for det er liksom en del av det hele, å faktisk kommunisere med sine lesere. Så får jeg faktisk ikke kommentere. Der er ikke mulighet å legge igjen noen kommentar. Da mister vedkommende meg øyeblikkelig. Hvorfor i helvete skal jeg bruke tid på noens blogg når bloggeren ikke verdsetter sine lesere whatsoever?? «Unnskyld» språket 😂


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogger #blogg #blogging #bloggere #leser #lesere #følger følgere #bunnytrash

25 kommentarer
        1. Jeg kjenner at jeg kan fort bli lei av å gå å lese og lese, kommentere og kommentere hos enkelte og aldri få en kommentar igjen. Men selv om at jeg liker en blogg så betyr jo ikke det at vedkommende liker min 🤷‍♀️😊

          1. Det er noe med det. Har en blogg jeg kommenterte mye, svarene jeg fikk var at jeg ble snakket etter munnen. Aldri har vedkommende besøkt meg heller, så da falt det meg naturlig å ikke bruke tid der mer. Den bloggen er lite variert også, oppdateres ofte, og etter overskriftene å dømme så er der ikke så mye nytt å hente. Men sperrede kommentarfelt, det er ikke blogging..

    1. Enig. Kommentarer er stas🙂Jeg må bli flinkere til å kommentere.
      Og å få svar på kommentarer er nesten alltid givende, syns jeg. Uten mulighet for kommentar blir bloggen kun enveis. Og toveiskommunikasjon er etter min oppfatning mer spennende👍

      1. Helt klart!! Hadde du ikke vært anonym så hadde jeg bedre visst om du er blogger eller ei og kunnet stukket innom deg og hilst på. Men anyways, takk for titten og innspill 🌹 velkommen igjen!

        1. Heisann, ikke vet jeg hvorfor jeg plutselig ble anonym🙈Garantert “brukerfeil”! Hilsen friluftsheidi.blogg.no

    2. Det er jo ekstra kjekt å kommentere om det bloggeren skriver om er engasjerende. Og enda kjekkere at det å kommentere er en fin måte å bli bedre kjent på. Den gangen for mange år siden at jeg begynte å blogge, hadde jeg aldri i verden trodd at jeg skulle få så mange nye venner ♥ Det har vært en skikkelig bonus og motivasjonsfaktor.
      Men noen har nok kanskje private årsaker til å stenge kommentarfeltet iblant, og likevel ha et behov for å på en måte nå ut til verden. Ja, det er litt kjipt når man klør etter å kommentere og ikke får gjøre det. Men likevel, så har bloggeren rørt ved noe.
      Mine blogginnlegg er nok ikke alltid så dødsens interessante at det gjør noe, så jeg forventer ikke allverdens, men det er likevel alltid hyggelig når noen har valgt å skrive noen ord til meg 🙂
      Ha en herlig kveld og god bedring ♥

      1. Gode poeng, jeg ser likevel ikke poenget med blogging og et stengt kommentarfelt. Jeg vet at populære blogger tidvis har stengt kommentarfeltet pga hets, jeg selv har mine innstillinger slik at jeg må godkjenne kommentarene først. Men fullstendig stengt.. da kan man heller ta fram penn og papir og ha under hodeputa 😜 Ha en fin kveld du også, og takk 🥰

    3. Akkurat, det har jeg sett også. Da gidder jeg ikke gå dit igjen. Det er jo det som gir liv bloggen…
      Men noen får litt rare kommentarer og stenger på grunn av det…Men går jo ann å åpne igjen vel? Etter en stund kanskje!

    4. Enig!! 😀
      Den direkte kommunikasjonen mellom utgiver og lesere, er for meg det som er særegent for blogg-genren kontra andre genre. Følgen blir dermed; Uten kommentarfelt -> ingen bloggopplevelse i mine øyne.
      Eksempelvis, fører dette til at jeg aldri klikker inn på Ole har ordet, til tross for at denne på alle andre områder er ‘right up my alley!
      Ellers så leser jeg de bloggene som interesserer meg, og valget av hvem jeg leser foregår uavhengig av hvorvidt de leser min. Men hva de som dukker opp som lesere hos meg angår, så besøker jeg som oftest tilbake, i det det bare føles som ren høflighet.. 😉

      1. Ole har tatt ordet poster innleggene sine i bloggen min, så med det gjør han ting litt vanskelig på flere måter, hadde kommentarfeltet vært åpent hadde han visst at jeg allerede hadde vært der. Nå leser jeg bare det han legger inn hos meg, når jeg ikke kan argumentere eller tilføye noe i hans blogg blir det for meg propaganda. Hans blogg er kontrovers, og han ville nok fått en del ufine kommentarer med åpent kommentarfelt. Men hverdagslivbloggere med stengte kommentarfelt kan heller føre en dagbok å ha under hodeputa hvis de ikke vil være bloggere. Jeg har egentlig alltid prøvd så godt jeg kan å svare folk som kommenterer hos meg, det er min høflighet. Før leste jeg ikke blogger selv, to-tre-isj unntak gjennom flere år, og jeg ante ikke om folk som kommenterte hos meg hadde blogg, ei hadde jeg tid. Så for å forsvare meg selv, hehe, så ser jeg ikke på det som uhøflig å ikke kommentere i bloggene til de som kommenterer hos meg, men det er jo hyggelig og handler om å gi å ta. Her er et par blogger som ligger høyt på lista i dag som jeg egentlig liker litt, men føler de snakker meg etter munnen når jeg kommenterer, å bli snakket etter munnen er ikke troverdig og da får jeg litt falskfølelse når bloggeren skriver til stadighet «jeg setter så veldig pris på dere, dere skulle bare visst» eller lignende. Jeg er over middels skeptisk til mennesker og liker egentlig dyr bedre. Anyways, hva bloggsjangeren går ut på, så er det bare annoying med lukkede kommentarfelt.

        1. Over middels skeptisk til mennesker, då liker eg egentlig dyr bedre 🤣🤣🤣. Ja, då måtte eg le, for der kjente eg meg godt igjen. Kunne sikkert ha skrevet ei bok om dyreopplevingar, men den ultimate opplevinga eg har hatt, var å få “ulvekysset” av ein vill ulv.
          Eg veit ikkje kva som gjer det, men eg oppnår god kontakt med alle slag dyr, mennesker derimot, der er det trøblete.

    5. Tja, jeg var veldig usikker på om jeg ville ha åpent kommentarfelt da jeg begynte her. Det var en av grunnene til at jeg begynte å snoke her inne hos dere store bloggerene, lese kommentarfeltet og var aktiv selv. For å se hvordan det var. Var livredd for å få stygge kommentarer tilbake, slik er det kanskje med flere? 🤔 Jeg tåler ikke så mye negativt, jeg tar det til meg med en magnet og repeterer det om og om igjen og overbeviser meg selv om at jeg er en dårlig person. Slik var det når han på toppen hengte meg ut som en mobber på sin blogg. Da falt jeg rimelig langt nede, og det nyttet ikke å snakke til han. Skjønte etterhvert at det er han og ikke meg 🙄
      Men jeg valgte åpent kommentarfelt, og jeg liker det veldig godt, selv om frykten for kritikk er der enda.
      ❤️

      1. Jeg har fått masse stygge meldinger i bloggen min, om alt mulig fra å vri på ting jeg skriver, til å gå på utseende mitt. Jeg har hatt noen som har gått så langt at de sendte meg SMSer, kontaktet personer rundt meg og det tok helt av. Nå for tiden har jeg «Bien» som også bruker andre pseudonymer for å plage, forsøke å plage, vrir på ting, forsøker skremme meg med utenforskap fordi jeg ikke er vaksinert, at jeg er mindre verdt og så videre – det vedkommende ikke skjønner er jo at jeg bare oppfatter han som skada, patetisk og dum. Jeg kan jo ikke bry meg med slike folk, annet enn underholdningsverdien. Jeg tror det går fint for din del, du skriver på en helt annet måte og ikke om ting som provoserer i den grad. Men synes jo du kunne være litt mer aktiv da, hahaha..

        1. Haha, jeg kommer tilbake snart, måtte bare ha en liten pause. Jeg blir så opphengt i ting og det blir en tidstyv, så må ta meg pauser. Men ble jo helt opphengt i TikTok nå 😳😂 Får noen kommentarer jeg også, folk vrir om på akkurat det de vil, dessverre. Jeg er ikke alltid enig med deg, men jeg har enda til gode å møte noen jeg er 100% enig med alt. Heldigvis er vi alle forskjellige 🥰

          1. Litt opphengt må man bli hvis en ønsker resultater med bloggen, det er yderst få bloggere i dag som kan holde seg relevante uten å være aktive. Har TikTok konto jeg også, men jeg er av den uheldige typen som får med meg videoer med overgrep og selvmord før de blir fjernet. TikTok er ikke bra, men snuppen min er TikTok-hore uansett, slik er verden. Jeg trenger ikke at folk er enige med meg, jeg ønsker å bidra til å få igang omløpet i skallen på folk. Det er for mye ikke-tenkende og likegyldighet i dag, og sutring etterpå når de selv må ta konsekvensene. Skulle gjerne fått mer hint av meningsmotstandere hva de ikke er enige i, alle parter har godt av litt perspektiv og andre synsvinkler. Ingen blir uansett enig i alt, men tragisk at folk stemmer for noe de egentlig er imot, rett og slett fordi de er feilinformert eller ikke har skjønt saken.

            1. Jeg er livredd for å komme over slike videoer, men samtidig så har jeg fått kontakt med så mange fine mennesker 🥰 En av grunnene til at jeg liker å lese din blogg er jo nettopp fordi du opplyser meg om ting fra en annen vinkel. Jeg har sjeldent sterke meninger om noe som ikke angår psykisk helse, jeg skulle vel engasjert meg mere men jeg har ikke energi. Men takk for at du skriver akkurat det du mener, du er gull verdt og jeg elsker å lese bloggen din selv om jeg ikke kommenterer så ofte ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg