Var det dette de mente?


Når man leser saker som dette så kan man kun bli oppgitt over situasjonen og alle de som henger rundt i kommentarfelt på sosiale media og «skriker» rundt seg at skylden ligger på mennesker som har satt seg på gjerdet og i sin skeptisisme velger å enten vente, se an situasjonen og hvordan det hele utvikler seg, eller ganske enkelt ikke la seg injisere i sin overbevisning at noe ikke stemmer.

Her leser man om 30 personer som er smittet på et sykehjem, praktisk talt alle er vaksinerte, såkalt «fullvaksinerte» et «nyord» som er blitt veldig populært gjennom pandemien som resultat av media og politisk påvirkning, for uansett hvor mye folk måtte påstå at dette handler om liv og helse, så handler det enda mer om politikk, penger og makt.

Alle de ansatte ved dette sykehjemmet og kontaktpersoner er vaksinerte. Så da kan en jo, med rette, stille seg spørsmål om det er dette de mener med «ingen som har påstått at vaksinen beskytter 100 prosent»?

Det begynner vel å bli litt i overkant drøyt nå og i meste laget at selv de som er ihuga pro-vaksine og vaksinefanatikere også må begynne å innse at disse vaksinene ikke beskytter de menneskene den er ment til å beskytte. Eller hva tenker dere?

Les: «23 beboere og 7 medarbeidere ved Langerudhjemmet på Skullerud i Oslo er smittet av covid-19. Så godt som alle de smittede er fullvaksinerte».

VG skriver om saken hvor de samtidig fremmer et bilde der, ikke uventet, de «forsiktig» legger skylden over på de få titalls uvaksinerte pleierne i Oslo, uten grunnlag eller beviser selvfølgelig. Men narrativet må følges. Av de 30 smittede er 28 vaksinerte, og en kan nok trygt påstå at de uvaksinerte er sannsynligvis eldre som er for syke til å tåle vaksinen.

Link: Coronautbrudd på sykehjem i Oslo (VG)

Link: 30 smittet på sykehjem i Oslo (Dagbladet)

Siste døgn har 172 personer fått påvist koronaviruset i Trondheim. Det er en økning fra mandag, da 46 testet positivt. Det er flest elever i videregående skole som er blant de smittede nå (26 prosent). Deretter kommer barneskoleelever (21 prosent). Dette bryter jo med at voksne mennesker som har tatt et valg om å ikke la seg injisere er det betydelige problemet, ikke hører man at uvaksinerte voksne er mer syke enn andre, men det vi ser klart og tydelig er at etter det ble en høy andel vaksinerte voksne så gikk viruset til angrep på barn. Altså barn var jo ikke utsatte i det hele tatt inntil de voksne begynte å skrive «jeg er fullvaksinert» på Facebook. Så nå blir altså både voksne og barn smittet og syke, og det er igjen munnbindanbefaling der.

Link: Anbefaler munnbind i Trondheim (NRK)

På Haukeland universitetssykehus i Bergen er det nå 30 barn som er innlagt med RS-virus. På grunn av coronapandemien har barna ikke blitt utsatt for de vanlige virusene og mangler immunitet.

Link: RS-virus, over 130 innlagte (Dagbladet)

Drammens Tidende gikk ut i går med overskriften: «Dette er begrunnelsen til de uvaksinerte, nå er de overrepresentert på smitte.» De skriver bak betalingsmur «Mye av smitten fanges ikke opp, og de uvaksinerte er overrepresenterte».

Hvorfor er det slik som dette? Hvorfor skal de uvaksinerte henges ut? Ikke smitter man mer eller mindre enn andre, så hvorfor manipuleres det med tall og ordkløveri? Og hvorfor skal vaksinerte være så redde for de uvaksinerte? De er jo vaksinerte!!

Diskusjonen nå siste tiden har gått en del på at helsearbeidere, det være seg leger, sykepleiere, sekretærer eller whatever som er uvaksinerte skal omplasseres fra sine jobber. Altså fratas jobbene sine. Folk opptrer som om pandemien er over, men her skjer urettferdighet, og det er enda stygge pressmidler som blir brukt for å nærmest tvinge folk til å gjøre noe mot kroppen som de ikke ønsker. Å påstå at vaksine er frivillig og at dette ikke er overgrep mot mennesker blir iallfall for meg en ubegripelig påstand. Jeg tør faktisk å gå så langt som å si at dette er samme opplegg som å si at en voldtekt er ikke en voldtekt når offeret er bevisstløs og ikke har sagt «nei»!!

Som jeg nevnte i forrige innlegg så synes jeg det er verdt å merke seg for enhver at helsemyndighetene og co ikke har hatt noe fokus på viktigheten av å ha et styrket immunforsvar og hvordan styrke det. Selv sørger jeg for å «booste» immunforsvaret med tilstrekkelig D og C-vitaminer, sink og litt til.

Etter lang tid med ensidig fokus på vaksiner ser vi nå svekkede immunforsvar og sannsynligvis en hard influensasesong med RS-virus og eventuelle andre luftveisvirus, i tillegg til Covid, som allerede har gitt en stor økning av alvorlig sykdom og sykehusinnleggelser. Det ligger til og med spedbarn i respiratorer grunnet dette. Litt av en dugnad.

Relatert: Blant dem som er innlagt på sykehus nå, er det flere som er fullvaksinert enn uvaksinert.


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rs #covid #korona #smitte #virus #vaksine #influensa #luftveisvirus #vinter #vitaminer #norge #bunnytrash

22 kommentarer
      1. Heisann der var du, lenge siden. Vel, de som har dødd siste tiden med koronasmitte er fullvaksinerte. Ikke akkurat de største overskriftene, men likevel fakta. Kos deg så godt du kan i Østensjø 😜😘

      1. Takk, gleder meg mer å se hvem som har inntatt sin rettsmessige plass. Jeg bare er oppom og hilser på dere andre en snartur. Utrolig hva et innlegg om «promp» kan utgjøre, selv om det egentlig handlet om to søte små med et lite problem. Har fått en del råd og tips da, så det er jo bra. Fin fin dag til deg Vivian 🥰

        1. Må bare si det – eg veit om ei som er skikkelig sur i dag 🤡 ikke nok med at du stakk milevis ifra i går,du parkerte henne skikkelig,hele innlegget hennes oser av uggen og dårlig stemning😫
          Du hører helt sikkert noe fra den giftige,glimrende «satirepennen» ganske snart 👍
          Hilsen synskepeggy.

          1. Jeg koser meg med Baileys tassimokaffe i dag, i utgangspunktet faster jeg, men laga meg en slik kaffe i forglemmelse, da jeg var halvveis kom jeg på det og tenkte skitt au, så laga jeg meg en til, men det får holde med utskeielser for i dag 😜

            1. Du var tidlig ute med å utskeielser,eg har ikke begynt engang,men det blir litt utskeielse her og,det er de dødes dag i dag og den må markeres🌹Eg forventer meg «besøk» utover dagen og kvelden 👻 Sier ikke mer…….
              Hilsen synskepeggy.

              1. Legg merke til, sånn generelt, hvor høy berøringsangst det hittil er på dette innlegget.. Leste på legemiddelverket nå at 320 000 barn i Norge har blitt injisert, dette oppå 18 måneder med veldig inngripende tiltak som skjerming, munnbind, antibac, avstand.. immunforsvaret har blitt brutt voldsomt ned og folk tør ikke våkne og innse at nå kan det gå veldig veldig galt.. kanskje best å forbli tause når en potensielt er medskyldig.. sier ikke at det kommer til å bli katastrofe, det er det ingen som vet, men jeg synes det er mer naturlig at mennesker på 85 år kan bli syke og dør, enn alt dette som skjer med alle disse barna rundt om i landet nå…

    1. God morgen ☀️😊🇳🇴

      Eg har gjort flere av de samme observasjoner som deg og eg har jo gjort meg mine tanker eg og.Du og eg snakket flere ganger om det som utspiller seg fremfor øynene våre no og vi blei beskyldt og stemplet,vi har fortsatt den samme menig både du og eg den dag i dag pluss flere,og eg ser ofte at ting og teorier vi diskuterte for over ett år siden no har blitt vår nye virkelighet.Narrativet kaller du det for,og du får mer og mer rett i det.
      Eg opplever personlig at eg blir «forskjellsbehandlet» i forhold til de vaksinerte,i mange helt vanlige situasjoner,også på jobb,det føles ut som du sier,de vaksinerte frykter de uvaksinerte,det burde vært tvert om hvis fornuften fikk råde,men eg opplever at folk er irrasjonelle og all sunn fornuft er som blåst bort.
      For over et år siden snakket du og eg om at det blir oss og dem,skillet går ved vaksine eller ikke vaksine,for oss begge var vel den tanken nokså fjern,men allikevel litt interessant å følge,ingen av oss to hadde vel en fjerneste tro på at det var akkurat sånn det skulle bli,vi ser det i dag.
      Det har vært et massivt psykologisk spill med en hel verdens befolkning som har vært umulig å slippe unna,hvor enn i verden man har vært og i dag ser man resultatet av det.
      Personlig så tenker eg at et godt og sunt kosthold,hygienetiltakene og meteren har vist seg å ha god effekt på smittespredningen,det som ødelegger er jo oppførselen de vaksinerte no viser,de er jo «fullvaksinerte» og immune,skulle bare mangle at de ikke nå skal få ta igjen det tapte og både kysse,klemme,hoste og nyse på sine medmennesker,det er jo selve belønningen det,og hva skjer (og det har vi og snakket om for lenge siden) de vaksinerte smitter de vaksinerte mens blandt de uvaksinerte er situasjonen uendret,lite smitte.Det er en sann tragedie at barn no blir smittet av «fullvaksinerte» voksne,men eg tenker at hvordan ellers kan man forklare massevaksinasjonen av barn;noe som var helt utenkelig for bare et år siden,dengang skulle ikke barn røres – og vi trodde på løgnen.
      Eg tenker også på hvordan det kunne gå så galt nedover i Europa og andre stedet i verden,med så mange døde,eg tror at den ukritiske bruken av antibiotika kan være en del av svaret.For mange år siden blei verden advart mot overforbruk av antibiotika,Norge var ett av få land som tok dette til etterretning så og si over natta og blei svært restriktive med å skrive ut antibiotika og bruken gikk drastisk ned.Når vi vet at det ikke er uvanlig at en helt ufarlig forkjølelse kan føre til lungebetennelse,særlig hos eldre og at vi vet at man skal ikke langt utenfor våre egne grenser før man får kjøpt alle typer antibiotika over disk,uten spørsmål og uten begrensninger så kan man kanskje konkludere med en mulig troverdig forklaring.

      Nå har man blitt så massivt og konstant psykologisk jobbet med at alle er redde på en eller annen måte,de vaksinerte er redde for de uvaksinerte og evt.alvorlige langsiktige og kortsiktige bivirkninger av vaksinen som de har tatt for laget og i god tro og de uvaksinerte er redde for å bli smittet av de vaksinerte,er ikke det en fulltreffer og innertier i det psykologiske spillet ( vil si psykologisk terror) som har pågått i over et år så vet ikke eg hva som kan kalles mer «vellykket» resultat.

      Og,fortsatt så kjenner eg ingen som kjenner noen som kjenner noen…..som har vært smittet av covid-19……

      Ha en fin dag,du og dine🌺😊🇳🇴 Hilsen synskepeggy.

      1. Nå er det heldigvis slik at i mitt nærmiljø, blant venner og omgangskrets så eksisterer ikke dette skillet mellom vaksinerte og uvaksinerte. Eneste er noen helsearbeidere som kommer med sådanne «stikk» innimellom, noe jeg finner tåpelig da de faktisk burde ta i betraktning at jeg som uvaksinert er frisk og har vært det hele tiden, i motsetning til mange av dem. Da tenker jeg ikke bare korona. Det vi også ser er at nå om dagene så sliter stadig flere med grums i halsen, lett feber, forkjølelse og diverse symptomer, da snakker jeg om fullvaksinerte. Mens jeg selv som ikke hefter meg med dette er frisk. Flere har hatt korona også, og jeg har sittet i samme rom i mange timer uten at det utgjorde noe. Den mobile teststasjonen her i Drammen hvor jeg skulle teste meg for å kunne dra til Polen skulle nekte meg testing fordi jeg er uvaksinert, beskjeden var at jeg måtte ta det privat. Jeg skulle straffes, da det koster cirka 1500 kroner for sådan test. En skikkelig dritstøvel. Utenom disse tilfellene er det mest media og personer bak et tastatur på sosiale media som bedriver stigmatiseringen av uvaksinerte. De er nok nettroll uansett, med eller uten pandemi. Kjenner flere som har hatt covid nå, hovedsaklig såkalte fullvaksinerte som tror dem hadde dødd uten vaksine. Men saken er at i min krets er vi flere uvaksinerte, derav en venninne som fikk covid og overførte dette til sin mann og barn. Samtlige av dem ble mindre syke enn de som faktisk har latt seg vaksinere. Det jeg synes er mest tragisk nå er hvordan tiltakene og restriksjonene ser ut til å ha brutt ned immunforsvaret hos et hav av mennesker, og nå synes jeg faktisk ikke jeg hører annet enn at folk er syke.

        1. Ja,de fullvaksinerte er i overtall syke for tiden,uggen både her og der og generelt dårlig almenntilstand – og hva skjer,det kan eg si,vi andre blir innkalt på jobb,doble vakter,beordringer osv.for de få av oss som fortsatt er «de andre» er friske.
          Ser og at det uttrykkes bekymring for de fullvaksinerte og forkjølelsesmitte fordi at vaksinene har tullet med immunforsvaret,noen fullvaksinerte blir nå svært syke av forkjølelse de tidligere ristet av seg på en tre dagers em.
          Ser også at det endelig har begynt å gjøres studier på andre medisiner som alternativ til vaksinene,noe som eg tror foregår mer i det stille,det blir jo som å banne i kirken.
          Eg tror fortsatt at vaksinene er FOR noe og ikke MOT noe…
          Til Bien vil eg si at det er alt for tidlig å konkludere,det man vet er at det dør flere «fullvaksinerte» av covid-19 enn uvaksinerte,det er rein logikk og et enkelt regnestykke med tanke på antall vaksinerte.Men,det er forventet at media osv.fremstiller det (fakta) på en annen måte.
          Hilsen synskepeggy.

          1. Vet at det har vært en del bryderi for ledelse i diverse helseinstitusjoner å ha nok folk pga sykefravær. Blir interessant å se hvordan det skal bli hvis de gjør alvor av å omplassere de uvaksinerte.

            1. Den skremselseffekten omplassering av uvaksinerte helsepersonell var ment å skulle ha er fullstendig uteblitt,de uvaksinerte står sammen og fagforeningene ruster opp,så nå har «den perfekte planen» om å skremme helsepersonell til å vaksinere seg kokt ned til «uvaksinert helsepersonell som er i nær kontakt med svært utsatte og sårbare personer» og i den uttalelsen ligger det mye rom for synsing,så vi får se.
              Det er påfallende mye svada,tull og skremsel gjennom hele pandemien som har gjort seg svært så bra på papiret,men har vist seg så og si umulig å gjennomføre i praksis.Denne saken føyer seg inn i den allerede lange rekken.
              Hilsen synskepeggy.

              1. Jada, og når det nå ligger flere vaksinerte innlagt på sykehusene enn uvaksinerte, så driver de å regner det om til prosent. Skulle ikke vaksinen tas for å unnslippe alvorlig sykdom og innleggelser? Nei, fortsetter som jeg har gjort jeg. Om noen dager får jeg ny forsyning D-vitaminer fra Sverige, så får folk bare injisere seg til de lyser neon i mørket.

    2. Ja,eg reagerte på ei på hjul som kom inn her under dette innlegget og gratulerte med 4.plassen,kunne ha skrevet det under innlegget om jentene,eg innrømmer at eg tenkte WTF akkurat da eg såg det,men innrømmer også at eg er medskyldig i avsporingen som har skjedd etterpå 🤡
      Eg følger nøye med på det som skjer med barna,kan si det er tragisk og fryktelig trist,men det er ikke store nok uttrykk for det eg egentlig tenker og føler om det,det sier seg vel selv at dette med barna går svært hardt inn på meg,særlig ettersom eg er stolt mormor til en liten gutt på ett år som har vært alvorlig syk av RSvirus,men som nå har begynt å bli bedre ❤️😢
      Hilsen synskepeggy

    3. Ja,han er heldigvis på bedringens vei no ❤️ Vi er heldige,det er svært mange små barn som ikke er det ❤️
      I ettertid av dramatikken så kan eg si at både foreldrene og eg lærte to ting.Det ene er at man kan bare glemme å få en til en konsultasjon med lege uansett hvor sykt barnet er og har barnet i tillegg luftveissymptomer er det bare å glemme det helt,derfor gir eg no et råd til alle barn og voksne som føler seg syke – ring etter ambulanse – uansett – det er da den vedkommende på amk-sentralen som tar anropet som avgjør om det er alvorlig nok for utrykning og ikke en selv,når det er snakk om barn så kommer de raskt.Da blir man kjørt rett på akuttmottaket istedenfor alternativet som er time etter time på legevakten i nær kontakt med evt.smittsomme personer,på akuttmottaket går legene også mer grundig gjennom undersøkelser osv.Det gjelder ikke bare barn men voksne også som føler seg syke – ring etter ambulanse og ikke nøl med det,så fort man har ringt er det andre som tar ansvar.
      Det andre er at de sterke inntrykkene man fikk da man ankom akuttmottaket vil sitte i en god stund fremover,der var mange svært syke barn for å si det sånn ❤️🌹
      Hilsen synskepeggy.

    4. Gratulerer med 4. plassen ♥️.

      Ang. Corona og vaksine. Eg såg ei oversikt frå worldmeter i dag (FNs statistikksenter for sjukdom).
      På 10 mnd utan vaksine, døyde det 1,8 mill av/med Covid-19.
      På 10 mnd med vaksine, har det døydt 3,2 mill av/med Covid-19.
      Og enda er der mest ingen som stiller kritiske spørsmål ang vaksinene 😢.
      Nå har eg min eigen teori på det heile, men trur det skal få ligge i denne omgang.

      1. Takk, sikkert bare en tilfeldig peak den plasseringen. Like greit å la det ligge, jeg har ingen teorier, bare holder meg like bestemt med min beslutning og skjønner at det blir ikke noe stikk på meg, hverken i år eller neste år 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg