Vanvittige tilstander, snø og fest!

For dere som lurer, her er vi alle friske. Fortalte i går om lille Ariel som ble syk natt til søndag og hadde kastet opp masse på morningen i går. Og at jeg selv ikke var helt i form. Det gikk seg til utover dagen i går og alle er nå i topp form. Hurra!!

I dag har jeg vært litt på farten, vært og handlet hundefór og diverse til jentene. Ordnet premier til vinnerne av utfordringen som har pågått her på bloggen de siste dagene. Handlet mat og litt sånn. Bare dette tar tid, for jeg er jo ikke så priviligert at jeg bare kan hoppe inn i en bil og svippe bortom de steder jeg har ærender å gjøre. Mye styr for å komme seg fra A til B. Trenger jo heller ikke minne om at vinteren er i anmarsj. Litt klesvask har jeg også fått unna i dag, så jeg er fornøyd.

Snuppen min har bursdag i morgen og har invitert til et lite lag her i helga. Ingen får mat for vi kjenner ikke folk som liker mat, de fleste er bare tørste når det kommer til lørdager, haha.. så da serveres Solo Super, potetgull og dipp 😜

Ellers håper jeg alle som leser er friske og raske og gleder seg over mørket og at snøen er begynt å lave ned. Jeg ser fram til stadig flere farevarsler. Det er en ting jeg finner besynderlig morsomt etter å ha flyttet fra nordnorge og hit, å se hvordan det blir helt vanvittige tilstander av litt frost og en centimeter snø 😂 Klem til alle!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hverdagsliv #snø #bursdag #framksinstra #letitsnow #bunny #bunnytrash

32 kommentarer
    1. Såååå fin snøkrystall 🙂 Jeg har også delt snøkrystaller i dag. Godt at det er bra med dere alle sammen!
      He he… Ja, er det ikke gøy når “søringene” opplever litt snø 😛 Jeg elsker snø og vinter, gi meg masse, masse snø! 😉
      klem klem

      1. Haha.. du er gærn 😂 snø er en av grunnene til at jeg flytta fra nord til sør, jeg vil ha minst mulig, men morsomt er det at folk her blir som gale av noen snøkorn, men de har jo vel og merke ikke vært nord før Sinsen før 😂 takk takk!

            1. Jeg har bodd flere forskjellige steder her i Norge, og jeg brukte å hate vinter. Det gjorde noe med psyken min; regnet, sørpa, isen, at det hele tiden var grått og trist og mørkt, selv med masse gatelys føltes vinteren så utrolig mørk. Men etter at jeg flyttet hit jeg bor nå har jeg aldri elsket vinter mer. Snø og kulde og et så å si stabilt vintervær hele vinteren gjør at dette har blitt min favoritt årstid! Og her jeg bor nå er det kilometer til nærmeste gatelys. 😉

    2. Godt å høre at alle er friske og raske.🤗👍🏻
      Her i nord er det mange som har det gøy med å lese de store overskriftene om snøkaos i sør, når det for oss er ganske så dagligdagse hendelser.😅❄️

      1. Takk 🥰 kaoset her er bare tull, jeg skjønner ikke hva greia egentlig er. Drammen og Tromsø er på en måte like store byer, bygd på samme måte med bruer og ja.. jeg bet meg merke i et år en hendelse hvor begge disse byene hadde samme nedbørsmengde snø på et døgn, altså det kom masse snø. På morgenen i Tromsø var der så ryddig og fint, folk tok busser og kjørte på jobb. Her i Drammen kom jeg meg ingen veier, bussene stanset, togene sluttet å gå, taxikøene var enorme.. Selv om det kom masse snø det døgnet, så var det mindre enn jeg har vært vant til i min oppvekst. Så jeg stiller meg stadig spørsmålet, vi bor i Norge, hvorfor vet vi enda ikke hvordan å håndtere snø, det er jo liksom ikke et nytt fenomen liksom, tvert imot blir det jo i snitt mindre snø for hvert år..?

        1. Ha ha… Ja, er det ikke ganske hysterisk 😂 😜 Tenk at det skal være så store forskjeller i lille Norge!? Man skulle tro at, greier man det i nord, så burde det gå like fint i sør også! Kan det handle om erfaring?

          1. Erfaring.. joda kanskje litt, men disse tullingene som styrer og steller i kommunene her nede er jo ikke helt riktig navla. Ta Drammen til eksempel. Her er det vedtatt at snøen skal fraktes ut av kommunen og langt faen i volds vekk, det hefter arbeidet enormt. Det er ikke lov å kaste snø i elva her i Elvebyen, så med det har de jo laget seg til problemer av dimensjoner.

    3. Å så bra at alle er friske og raske! 🙂 du har fått unnagjort mye idag – og ja, vinter kommer alltid som julekvelden på kjerringa her i sør…. var jo totalt kaos igår….! Hihi…..! 🙂

    4. Frisk og rask og kjører pent på et par centimeters snøføre (som er mest sørpete fordi det saltes…). Ble overrasket på vei til jobb i dag – kunne ikke telle en eneste bil i grøfta (tror rekorden er fem biler i løpet av like mange kilometer…). Yey for østlandet?

    5. godt dere er friske ,har lest att dere var syke men ikke komentert :=) ja jeg også reagerer på oppstandelsen over snøfallet på sør og østlandet,her på bygda brøytes det ikke før det er 10 cm snø,så det hender bilane på pløye seg frem en gang iblandt hi hi ,men vi har fått varsel om fare for gressbrann vi for her er det bart og tørt ikke en snøfille å observere

    6. Skjønner det kan være tungvint når du må bruke “apostelens hester» for å komme rundt dit du skal. Men bra du og alle er friske igjen og gratulerer til ‘snuppen’ din i morgen. Friske her, men vannet er sykt og har gjemt seg. Sov godt 🙂 <3

    7. Godt å lese at de er friske ♥️.
      Ja bortsett frå diverse diagnoser då 🤣, men det er jo normalt.
      Ikkje kjekt når det kjem på unormale sykjer 🥵.

      1. Takk, heldigvis er vi ikke så mottakelige for stygge virus og den slags. Dette var nok noe vesla hadde greid å snappe til seg i en grøftekant eller noe. At jeg blir dårlig handler vel mest om sympati blandet med det kroniske, haha..

        1. Nei, eg er heller ikkje så mottakeleg for slikt som “svirrer i lufta”. Sist eg var slik sjuk, altså utanom det kroniske, var i 2009, etter svineinfluensavaksina, og 2010, etter vanleg influensavaksine. Etter det har eg halde meg klar av slikt svineri, altså vaksiner, og vore frisk.
          I morgon skal eg sta å sjekke kolsen, så får me sjå korleis det ber åt.

          1. Kols er også noe dritt.. håper jeg styrer unna. Rart det der, de jeg kjenner/har kjent ned kols har fått det etter å ha sluttet å røyke..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg