Vært litt opptatt.. google analytics!

Har vært opptatt her i heimen med ting og tang, og som alltid tar ting og tang litt mer tid enn jeg har tenkt i mitt lille hode. Slik har det alltid vært. Da jeg vokste opp bodde jeg bare en bakke over skolen jeg gikk på, en fæl og bratt bakke, men bare 7 minutter unna liksom, likevel var jeg alltid den som kom sist. Heldigvis har jeg opparbeidet meg en holdning der jeg alltid er i tide til avtaler. Jeg kan ikke fordra at det blir satt et tidspunkt, så må man vente på den annen part. Noen er slik at man alltid må vente på dem, det er ugreit.

Anyways, nå har jeg en liten pause på balkongen med tassimokaffe og røyk før jeg skal ta kveldsturen med jentene. Jeg ser de begynner å ivre etter en runde. Jeg ivrer ikke, en ting med å ha redusert vekta såpass som jeg har, så merker jeg at jeg fryser lettere. Alt av verdier er perfekt når jeg tar blodprøver, så det må være at spekket, isolasjonen er borte.

Her for et par dager siden oppdaget jeg at jeg har fått Google Analytics her på bloggen, jeg prøvde å installere det for et par måneder siden, men ingenting skjedde. Jeg slo meg til ro med at jeg ikke er så god på teknologi og sådanne ting, så jeg lot det være med det. Etter noen uker prøvde jeg igjen, samme greia. Plutselig nå i månedsskiftet dukket tallene opp, men jeg ser ikke at tallene stemmer overens med de tallene som kommer opp på blogg.no/topplisten. Så hva er mest riktig liksom? Og hva er Bounce Rate? Organic Sea..? Og hva er forskjell på Sessions og Users?

Tenk at jeg har driftet en blogg i mer enn 11 år og lurer på dette 😂

Ja det var litt om min dag i dag, litt historie og litt ting jeg lurer på. Dere der ute da? Har dere en bra dag? Planer i helga? Selv skal snuppen min og jeg ta noen drinker på balkongen her i morgen kveld, kose oss med bra musikk, snacks og litt sånn. Om noe dukker opp, eller vi blir invitert andre steder vites ikke, så balkongkos her hjemme er planen inntil videre 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#googleanalytics #fredag #lørdag #helg #drammen #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Bounce Rate er om leserene dine hopper videre på linkene du f.eks legger i teksten din. Hvis du f.eks linker mye til dine egne innlegg og har en en høy Bounce Rate så er jo der bra, for da fortsetter leserene å holde seg på bloggen din 🙂 GA-Kontrollpanelet ditt (inne på kontrollpanelet på bloggen) bør stå på Page Views for mest nøyaktig telling. De riktigste tallene får du hos GA fordi tallene hos Blogg.no henger noen ganger etter, eller litt foran. La oss si GA på kontrollpanelet sier 2500, da kan det være du på Blogglisten ligger med f.eks 2600, eller et par hundre lavere enn GA. HVis du går inn på GA i nettleseren og logger deg på om du ikkje kommer inn automatisk kan du se Sanntid besøk. Det kan være ganske spennende om du har lagt ut en innlegg du er spent på! Da kan du følgte trafikken minutt for minutt hehe Dvs du kan se hvor mange som er på bloggen for hvert minutt! Mitt høyeste tall som eg har sett er 879 i minuttet. Som sagt, litt gøy å se på noen ganger 🙂 (F.eks om du kjeder deg)

      Kos deg og ha en fin kwell 🙂
      Go`klem Vibbedille

      1. Takk, dette bringte mye klarhet dette, så da er jeg med. 879 på realtime? Det tror jeg ikke skjer meg, kanskje i fjor sommer da et par innlegg tok heeeelt av, men den gang hadde jeg ikke engang tittet innom kontrollpanelet og sett på funksjoner. Jeg har liksom alltid bare skrevet og postet. Det er vel covid som har fått meg til å lese mer blogger, lære meg funksjoner etc.. Men takk igjen Vibbe, egentlig skulle jeg jo bare sendt deg en mld og spurt 😜👍🏾

        1. Haha ikkje sant….Dette var ganske vanlig å følge med på i mine tidligere jobber (dog i noe annet format:D ) så eg har det litt i blodet, men egentlig sjelden eg følger med på det selv. Det er som regel hvis eg “ser” noe skjer så må eg inn å sjekke 🙂

          1. lurer nå egentlig på hvor pålitelig alle disse målingene er, ble så forundret når alt plutselig kom 1-2 måneder etter jeg forsøkte installere 😂

    2. Det er litt moro å følge med på innimellom. Wow til hennes 879 på realtime, det er rått da. Har hatt en gang hvor det var 185 samtidig, men det var en gang tror jeg. Så du har blogget så lenge og ALDRI fulgt med på analytic??

      1. Jeg var veldig fornøyd med at jeg fikk postet innlegg, at noen leste og kommenterte. Denne bloggen har betydd veldig mye, og gitt meg masse rare opplevelser. En gang hadde de supertilbud på brett med Solo på en sparbutikk her i byen. Jeg var der en time etter de åpnet og da var de fri, noe jeg reagerte på og syntes var veldig rart. Jeg skrev om det i bloggen og dagen derpå sto det to brett utenfor leiligheten vår som jeg fikk. En annen gang var snuppen min og jeg på Kreta da jeg fikk kommentar i bloggen «Bunny Trash, er du på Kreta, vi leser bloggen din, lyst å møtes og ta en fest med oss?». Jeg har mange slike historier, og det er dét som er morsomt med dette. Som når Gry kom på besøk og denslags. Google Analytics, vel vel, er vel greit i koronatider når en kjeder seg. Før korona kjedet jeg meg aldri, nå skjer det innimellom, så da får jeg bare se på real-time 😜

        1. Så moro , ja det er kjekt med blogg, det er ihvertfall sikkert ♥️

          Og gir mange fine fordeler av både mennesker og ting 😀

          Tror vel kanskje ikke du klarer å legge det vekk igjen bår du først har startet med å kikke innom GA 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg