Utfordring akseptert!

Jeg leste i bloggen til «Strikkekjerring» at hun ønsker utfordre alle som leser til å fortelle om seg selv. Hvor man er fra og hva man bruker dagene sine til. Det er vel aldri noe kort svar, men i utfordringen står det at man velger selv hvor lite eller mye man har lyst til å fortelle. Målet er at bloggere skal bli kjent med hverandre og «Strikkekjerring» ønsker å bli bedre kjent med bloggere og sine lesere.

Nå er det jo slik at jeg selv har hatt utfordringer i bloggen, og det som er mest moro med denslags er jo at folk tar utfordringen, jo flere desto bedre. Da kan ikke jeg være noe dårligere enn at jeg ikke kaster meg på her. Så det jeg velger å gjøre er å lage dette blogginnlegget hvor jeg forteller det som er det viktigste, hvor jeg er fra, hvor jeg bor og sådan.

Så da er det altså slik at jeg heter Roger Endrè og er født i byen Harstad på Hinnøy i Troms. Jeg vokste opp med en søster. Min mamma gikk fra min pappa rett før jeg ble 8 år. Etter et par år ble de skilt ved dom.

Jeg hadde en oppvekst som barn ikke burde ha, allerede som 13 åring var jeg rusmisbruker. Etterhvert greide jeg å stabilisere livet mitt. Jeg giftet meg og var gift i 7 år med en mann i nordnorge. Jeg utdannet meg hjelpepleier og kokk. Ble skilt. Jobbet på sykehjem i Harstad, Ibestad og Tromsø, samt sykehuset i Harstad. Den siste jobben min i nordnorge var for Forbrukerkontakten avdeling Harstad, som ble nedlagt, jeg så da mitt snitt å omsider flytte fra nordnorge noe jeg hadde drømt om stort sett hele mitt liv, og tidligere hadde gjort i kortere perioder, som Oslo, Tromsø, Trondheim og Christiania, uten å bli etablert, og i tillegg hadde jeg også familieanliggender som holdt meg tilbake i nord.

Jeg flyttet til Drammen for snart 16 år siden, tok alt av jobber jeg kunne og hadde vikariater i kiosk og kantine i tillegg til at jeg jobbet fast som Buffetvert og pedagogisk medarbeider i fem barnehager samtidig. Jeg rullerte og fungerte som en potet inntil helsen raste sammen og jeg ble veldig syk, den ene diagnosen oppå den andre, medisiner, medisinsk utstyr og i det hele tatt. For cirka 4 år siden ble jeg uføre, men tok jobboppdrag når helsa holdt.

Jeg ble sammen med snuppen min da jeg flytta til Drammen, og vi har 16 år sammen om 5 måneder. Sammen har vi to mopsejenter på 8 og 10 år. Vi har reist en del og vær på alt fra storbyferier i Europa, kulturreise i Asia og vandret i ørkenen i Afrika. Vi kjøpte oss leilighet på Fjell rett før pandemien, og vi stortrives her. Snuppen min jobber i akutten på sykehuset, mens jeg er blitt kongen på balkongen.

Vil dere vite mer – følg «Bunny»!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#utfordring #strikkekjerring #bunny #bunnytrash

 

10 kommentarer
    1. Du er deg selv lik da, ser jeg ❤️ Trist å lese om din barndom, men du landet trygt på begge beina tilslutt, heldigvis. Vi har jo alle en bagasje. Alt var heller ikke rosenrødt i min barndom, men det positive overskygger det negative. Kjekt å bli bedre kjent med deg 😊

    2. Så bra at du tok utfordringen!🤗👍🏻
      En del om din barndom og oppvekst visste jeg fra før, men her forteller du også ting jeg ikke visste.
      Sannelig bra at du har en sterk ryggrad som har klart alt du har klart og at du til slutt har fått ett mye bedre liv.🥰
      Jeg har nok en del svarte skyer i min historie også, men valgte å ikke ta dem med i dag.🤗
      Takk for at du deler.🤩

    3. Ser på alle som er på blogg.no som en gjeng, nødvendigvis ikke i betydninga sammensveisa. Glad for at du er her, for å si det kort og godt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg