Urutinert bæsj!

God morgen alle sammen!

Jeg opplevde noe i helga som jeg ikke har tenkt så mye over før, jeg tror kanskje jeg aldri har tenkt noe over det, helt ærlig. Jeg var, som noen av dere vet fra før, på tur med venner og snuppen min i Bergen. Vi bodde på hotell og hadde en skikkelig bra tur. Det som var oppdagelsen var at før helga var over hadde jeg fått en enorm mage, en mage som om den var på vei til å eksplodere. Det begynte nesten å gjøre vondt på slutten der.

Som også noen av dere vet fra før, så reduserte jeg vekten min med tilnærmet 30 kilo i en periode på under 8 måneder fra cirka høsten 2019 til våren 2020. Etter det har jeg hatt små fasteperider hvor jeg spiser mindre to ganger i uka (5:2) for å stabilisere vekta igjen når jeg har lagt på meg litt. Det har seg slik at når en driver med dietter, slanking og vektreduksjon så legger en på seg mye raskere enn en normalt ellers gjør. Så derfor hadde jeg noen uker med slik fasting i juli og frem til vi dro til Bergen sist fredag.

Fredag ettermiddag var vi ute og spiste middag, på kvelden ble det vorspiel på hotellet og en tur på byen med alt drikkeinntak det innebærer. På vei tilbake til hotellet ble det nattmat. Klokken ti på lørdags morgen var det siste pulje frokostbuffet, som da var inkludert i hotelloppholdet. Da har jeg en tendens til å trykke i meg alt som er på buffeten, jeg skal jo ha valuta for pengene, og da inntar jeg jo nærmest tilsvarende to fulle middager.

Se dette for dere, en liten kar på muligens 171 over bakken, slank, rundt 70 kilo trykke i seg tre skiver grovbrød, to speilegg, to auser eggerøre, 6 ferdigskivede hvitost og skinkepålegg, 150 gram bacon, 5-6 kjøttboller, litt grov leverpostei, et kokt egg, 300 gram røykalaks, et par minipølser, 5-6 glass melk og kanskje noe mer som jeg har glemt nå. Ikke noe liggende igjen på tallerken etterpå.

Etter frokost så ble det inntatt en kopp kaffe med morgenrøyken ute i sola. Greit nok, jeg skippet lunsj, men utpå ettermiddagen ble det middag igjen, indisk, ikke et riskorn igjen på tallerken etterpå. Så vorspiel på hotellet og en tur på byen, hvor inntaket ble høyere enn dagen før da en har opparbeidet seg litt «immunitet». Og igjen, nattmat på på vei til hotellet, chilli cheese.

Søndags morgen samme frokost som dagen før. Og underveis oppi dette merket jeg jo såklart at denne magen min ble flodhestlignende, men tenkte det ville gi seg når maten fikk sunket og bla bla. Altså dette er ikke uvanlig hva meg gjelder når jeg er på tur, å tømme buffetene, spise god mat ute og ta en fest eller to. Haha.. men etter jeg reduserte vekta, og gjennom pandemien så har jo slike turer vært ganske fraværende. Skjortene jeg prøvde før vi reiste til Bergen satt så fint før vi dro, men i Bergen oppdaget jeg åpningene mellom knappene, og skjortene strammet noe jævlig.

Så da vi reiste hjemover tidlig søndags kveld var det litt av ei kule som satte seg på bussen og flyet hjem.

Det jeg ikke har tenkt på er hvor sjelden jeg egentlig bæsjer. Og tisser for den saks skyld, jeg kan konsumere mange drinker og øl før jeg må på do. Og samtidig synes jeg det er så deilig å ikke tisse før jeg blir gul i øyenhviten. Men tilbake til bæsjen. Hvem tenker over hvor mye, eller hvor lite en bæsjer? Jeg er faktisk usikker på om jeg bæsja i Bergen.

Etter vi kom hjem har jeg bæsjet og bæsjet og bæsjet. Normale fine faste bæsjer, klunk klunk klunk. Så mao bæsjet jeg sikkert 5-6 ganger på mandag, og det samme i går. Nå er det onsdag morgen og jeg kjenner jeg snart må bæsje igjen. Men anyways, nå sitter skjortene fint igjen og det er bra.

Så begynte jeg å tenke på dette fenomenet, for jeg har jo aldri før brukt å bæsje så mye, så ofte. Det som er cluet er at opptil tre ganger daglig og oftere enn tre ganger i uka, regnes som normalt for oss mennesker. Det betyr ikke at man er syk hvis det ikke er akkurat slik, men det er rundt der det vanligvis ligger. Og med ettertanke ligger jeg vanligvis i det nedre siktet. Altså knapt over tre ganger i uka, hahaha.. så dermed har stompen min virkelig fått gjennomgå siste par dagene. Bæsj og tørk og bæsj og tørk og bæsj og tørk..

Som sagt, nå er jeg nesten slank igjen og skjortene passer som dem skal. Det er bare det at i morgen reiser vi til nordnorge og skal bo på hotell dobbelt så lenge som i Bergen..

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#weekendtur #mat #drikke #ferie #tiss #bæsj #avføring #bergen #mat #drinker #restaurant #clarion #fincken #admiral #gatekjøkken #nordnorge #harstad #bunnytrash