Ultrahomo – Bridgerton!

For tiden ser jeg på en serie på Netflix som heter Familien Bridgerton. Eller bare Bridgerton originalt. Dette er da en amerikansk produsert historisk romantikk-TV-serie laget for Netflix og serien er basert på bokserien av Julia Quinn.

Serien er satt til 1800-tallet i en alternativ London Regency-æra, der kong George III etablerte raselikhet og dro mange mennesker av afrikansk avstamning til adelen på grunn av den afrikanske arven til hans kone, dronning Charlotte.

Serien handler altså om den årlige «sesongen» hvor sosieteten møtes og adel og adel skal knytte bånd i ekteskap for å føre slektsnavn og adel videre. Det er mye konkurranse i dette, den ene familien kjemper for å bli inngiftet i den andre for rikdom eller makt, for det beste ryktet eller mest mulig respekt. Mens enkelte forsøker så godt den kan å navigere seg gjennom dette samfunnet og finne den store kjærligheten.

Jeg er bare midt i sesong 2 og er veldig fascinert. Hittil, så langt jeg har sett så følger serien en søskenflokk på åtte, dette er da en veldig godt ansett familie, og det er de som er familien Bridgerton. I alders rekkefølge er det Anthony som er eldst, deretter Benedict, Colin, Daphne, Eloise, Francesca, Gregory og Hyacinth. Og vi følger dem altså i Londons edle høysamfunn på jakt etter kjærlighet, omringet av både venner og rivaler.

Det kom et spørsmål fra en om jeg hadde noen gode tv-serier å anbefale. Jeg svarte at akkurat nå ser jeg på «Familien Bridgerton», og da smalt det fra vedkommende, «herregud, Bridgerton, du er så ultrahomo»!!

Haha, javisst! Jeg ser på alt mulig så lenge det er bra. Game of Thrones, Sons of Anarchy, Weeds, Desperate Housewives, Breaking Bad, Absolutely Fabulous, Nip/Tuck, Queer as Folk, Shameless, Vikings, Good Christian Bitches (GCB) og Dynastiet fra 80-tallet er alle favorittserier, og totalt forskjellige. Nå er det Bridgerton som gjelder.

Romantikk, intriger, sex, prostitusjon og dop har alltid vært underholdende. Jeg digger mye av klærne, masse av det mannfolka er kledd i kunne jeg tenkt meg selv, det er bare så kult, fantasifullt, kreativt, sexy og lekkert ift nåtidens kjedelige dresser, skjorter og slips og ellers fantasiløse pappa-plagg og dressman-fjas. Fantastiske kostymer fra 1800-tallet og disse pompøse parykkene og alskens accessories kan jo godt minne om nåtidens Drag-Show, jeg kan se at noen tenker at dette er homofilt. Men samtidig tror jeg mange heterofile menn sniktitter på denne serien, det er jo mange morsomme karakterer, og nakne kvinner. Men det største publikumet er vel uansett helst kvinner og homofile. Det er jo ikke til å komme forbi at hertug Simon Hastings som eldste søster Daphne i familien Bridgerton finner tonen med i sesong 1, er ganske hot, og nest eldste bror i familien Bridgerton, Benedict, han hadde definitivt fått lov til å spise knekkebrød i min seng.

Ha en magisk kveld alle sammen!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bridgerton #netflix #bunnytrash #bunny

7 kommentarer
      1. Haha.. lenge siden sist jeg hørte det ordet, så aldeles ikke nytt for meg. Er jo bereist 😜 fin fin kveld til deg og dine også 🐰

    1. Ultrahomo 🤣🤣🤣.
      Lurer på om fjotten som brukte uttrykket veit kva det eigentleg betyr 🤔😜.
      I følge Store norske leksikon, hinsides, ved siden av.
      Altså, kva er det du er homo på sida av?
      Eller, kva er det å vera hinsides homo?
      Eg lærte på skulen for sånn ca 50+ år sidan, fremmedord skal me kunna, men skjeldan bruka, og iallefall ikkje om me ikkje veit betydninga av dei.

      1. Ante ikke at ultrahomo var blitt et ord i norsk leksikon, men ordet har ikke vært ukjent, ei heller negativt. Det er mest bare en humoristisk beskrivelse for adferd hvor en en tydelig på sin homofile utstråling. Kanskje de har fått det til å bli et krenkeord med tiden? Men her i gården er det, og blir mottatt som humor.. husker du til tengnestripen Nemi som alltid går i svarte klær? I en tegnestripe står hun i hagen og henger opp sitt nyvaskede tøy, og stakkars jenta sitt uttrykk når hun ser at alt tøyet er blitt rosa, hun sjekker pakken med vaskepulver og der står det: Homo Color 🤪🐰

        1. Ultrahomo er samansatt av to ord, ultra og homo.
          Det er altså ultra som betyr hinsides/ved siden av.
          Ja, det er best å ta det med humor, og berre le av det.
          Det er nok alvor i verda, om ein ikkje skal ta rein toskeskap og på alvor.
          At nokon velger å framstilla seg sjølv som uvitande tullingar, det får nå helst verta deira sak. Det er ikkje verdt å bruke for mykje energi på.
          Ja, eg hugsar den 🤣🤣🤣.
          Eg lo så eg skreik då eg las den.
          Homofarge ja 🤣. Sidan det ikkje vart bunad på 17. mai i år heller, det var alt for varmt, så vart det korterma, “homofarga” skjorte og lys bukse 😜🤣.

          1. Hinsides betyr vel «hevet over», altså at det er hevet over enhver tvil at en er homo 🙈😂 mannfolk i rosa skjorter er knallbra, det viser selvsikkerhet 🐰

            1. Har ikkje funnet den betydninga nokon plass. Som oftast verte det brukt som synonym for heilt utafor, eller bortenfor.
              Hinsides ein kvar sunn fornuft, er eitt mykje brukt uttrykk, og då meines ikkje at ting er heva over sunn fornuft.
              Ser me det i samanheng med eitt anna dialektuttrykk, hi sida, som betyr andre sida, gir det meining at hinsides betyr ved siden av.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg