Ukas blogger: Livet med Vesla!

Heisann og tjolahopp.. nå er det tid for kåring av ‘Ukas blogger’ igjen, og som noen av dere sikkert har fått med dere så er det kåring av ukas blogger hver søndag frem til nyttår. Altså hele 12 kåringer, dette blir da nummer 8, hvilket betyr første søndag i advent. Denne gangen skal det handle om ei munnrapp og vittig dame fra nord, nemlig Heidi som fører bloggen Livet med Vesla.

Dette er ikke en typisk mammablogg i den forstand jeg kjenner til mammablogger, så er det sagt og unnagjort. Jeg tror ikke Heidi er en typisk mamma heller, eller typisk blogger. Denne kåringen blir den første hvor bloggerens blogg faktisk ikke ligger på Topplisten. Jeg måtte scrolle opp og ned på listen i dag, flere ganger, og i vantro måtte jeg akseptere at Livet med Vesla er ute av lista. Men det som er spesielt her er det faktum at Heidi har ikke postet noe innlegg på tre dager, men i det øyeblikk hun poster neste innlegg, så kommer hun som en rakett opp lista, for dette er en ønsket blogg. Folk ønsker å lese hva Heidi skriver. Hun er en aktiv blogger, men man vil veldig gjerne ha mer av henne.

Dette er ikke noe rosa ‘plastic fantastic barbie-world’ fake blogg. Denne er ekte og ærlig hvor Heidi med sin blogg tar leserne med inn i livet sitt. Vi får ta del i hennes opplevelser, tanker, meninger og følelser. Ja barn inkludert, men ikke i fokus. Samtidig som Heidi tillater seg å la dere bli kjent med henne, så er hun også samfunnsengasjert og tar opp seriøse temaer. Lokalt og internasjonalt. Dette er ei klok dame, hun har et godt perspektiv på ting, og hun får de som leser til å tenke, reflektere. Heidi blogger psykt bra, dette er virkelig gode bloggtekster. Heidi gir blogg mening!

Det er mye veksling mellom humor og seriøsitet. På humorsiden briljerer hun, altså har du Heidis humor så er hverdagen straks bedre. Oppå dette kommer skildringene og evnen til å formidle, som er hundre prosent tilstede. Og så skriver hun norsk, ordentlig godt norsk, som en lærer eller forfatter. Jeg personlig kan ikke skjønne at en blogger som faktisk ikke vet forskjell på og og å, ikke kan grammatikk eller tegnsetting kan inneha en for eksempel en av topplasseringene på bloggtoppen. Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg blir frustrert av tekster som er rotete og rørete. Altså en blogger som formidler med bilder bør ha klare bilder, ikke sant? En som formidler med tekst bør ha en viss grad skriveferdighet, sant?! Heidi har dette og mer!

Heidi er også tidvis aktiv i kommentarfeltene, så muligheter til dialog er til stede. Som person og som blogger liker jeg Heidi. Hun fortjener virkelig oppmerksomhet. Gratulerer som ukas blogger Livet med Vesla.

Og her har dere tidligere vinnere av ‘Ukas blogger’ i tur og orden: flotteste dråpedronninga Utifriluft, kunnskapsrike Seniorlivet, fargeklatten Frodith, superduperkreative Vibbedille, landeveiens markise ZoeticWorld, de kuleste rednecksa Doc&Dask, og verdensmesteren i handlelisteskriving, vår alles kjære Aud-Marit!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ukasblogger #livetmedvesla #heidi #moro #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Mamma’n til Vesla er verdt å lese 😊.

      Hold deg til fokus, Bunny. Sleivspark i denne settingen kler deg dårlig – og skygger for rosen du ville gi til Heidi….

      1. Jeg skriver hva jeg mener, og jeg forsøker underbygge det med forklaring. Måtte lese innlegget to ganger før jeg skjønte hva du mente. Jeg fant ut av det. Jeg skjønner jo at å lese mine innlegg med «lys og lykter» er blitt en greie. Synd at noen lesere er mer opptatt av det enn hva innleggene faktisk handler om, og tar det for hva det er. Regner sånn halvveis med at kommentarfeltet sporer av her nå takket være kommentaren. Men jeg må takke for at du passer på meg.

        1. Å, men jeg passer ikke på deg, Bunny. Jeg gir deg en ærlig tilbakemelding om MIN umiddelbare reaksjon. Beskrivelsen din av Heidi sin gode, skriftlige formidlingsevne trenger ingen forklaring. Og jeg ser av teksten slik den nå er, at du har forstått meg veldig, veldig godt.

          1. Tilbakemeldingen din ble fremført som om den var en ordre og at din tanke og reaksjon var min intensjon. Da jeg etterhvert fant ut hvor du ville, så omformulerte jeg meg, men uten å ha blitt pålagt intensjoner så hadde jeg aldri sett «sleivsparket» selv. Så dum er jeg.

            1. Nei, du er langt fra dum, Bunny. Beklager inderlig om ordene mine kan oppfattes sånn 😔. Skal ta lærdom av det.

              1. Hei sorry, nå misforsto du. Dum var min påstand om meg selv. Jeg mente ikke å si at jeg oppfattet av dine ord at jeg er det. Poenget mitt var at når jeg skriver så orker jeg ikke «gå på tå», moderere meg, lese gjennom innleggene mine tolv ganger før jeg poster dem for å forsikre meg om at ingen skal kunne lete fram ting å ta meg på. Jeg har innsett at det er umulig, noen finner noe uansett. Det har jeg erfart så mange ganger nå at akkurat det vet jeg. Så om her ble en misforståelse, tenk ikke på det, du må ikke «gå på tå» rundt meg.

    2. Så fint at du fremhever andre bloggere 🙂 Har også fulgt bloggen din og sett at du arrangerer ulike konkurranser osv, det er GØY! Ha en fin kveld 🙂

      1. Takk, har hatt lyst å «kåre» verste bloggere også, men det blir det sikkert bare bråk av, hehe.. enkelte har det med å legge mer i mine ord enn intensjonen jeg selv har. Jeg mener at kritikk kan gjøre mottaker bedre, men men.. du får følge med når Bunnys Julekalender starter til uka 😜 takk for titten.

    3. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å takke engang, det var så mye fin heder.
      Bloggere, som alle mennesker kommer med ulike falsetter, og jeg setter så pris på at du har sett mange sider som jeg prøver å formidle.

      Jeg må bare fortsette å si tusen, tusen takk for fine ord 💖💖💖

    4. Har ikkje vore innom henne før, men las nokre av innlegga hennar nå 😊. Interessant dame, som skriv godt om fleire tema. Verte nok å droppe innom der fleire gonger, ja 😊.

      1. Skal man først lese blogg, så er det greit å lese innlegg av noen med skriveferdigheter og formidlingsevne. Humor er jo ikke å forakte heller.

      1. Oi, i min verden er dette det som virkelig er blogg. Hun er goooood!! Og det sier jeg ikke bare fordi jeg er nordfra 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg