Tyrkisk Oil Wrestling


Jeg har hele mitt liv vært langt under gjennomsnittet interessert i sport. Som barn prøvde jeg meg på fotball, handball, volleyball og kanonball, haha.. men å løpe etter baller var ikke min greie, alle andre gjorde jo det, og når mange løper etter en og samme ball så er det noe som gir meg følelsen av at det er bare dumt, en tåpelig greie.. men det er meg, jeg fant mer interessante baller å la meg fascinere av da jeg ble voksen. Men mitt poeng, sport og idrett har for meg aldri vært særlig interessant..

Noe jeg alltid derimot har likt er å reise, og det har seg slik at jeg vet ikke selv lengre hvor mange ganger jeg har vært i Tyrkia, det har blitt en del ganger for å si det slik. Så derfor ble jeg litt forbauset over, ikke bare med tanke på hvor mye jeg har vært i Tyrkia, men også fordi jeg har gode Tyrkiske venner, jeg er med i tyrkiske grupper på sosiale media, og det faktum at jeg er en homofil mann som har jobbet med organisasjonsarbeide for LHBT, og ja i det hele tatt.. men altså mest fordi jeg er homo..

Jeg hadde aldri før her om dagen hverken sett eller hørt om Tyrkisk olje-bryting. Det dukket opp en video på SnapChat som jeg tittet på, med store øyne må jeg innrømme. Altså tyrkisk oljebryting er en form for bryting som er en stilart innen folkestil-bryting. Haha.. det er beskrivelsen!! På tyrkisk kalles stilarten Yağlı güreş, bare for å ta det med.

Dette er Tyrkias nasjonalsport. Enda en grunn til å bli litt forbauset, at jeg hverken har sett denne sporten utført før, eller har hørt noen av mine tyrkiske venner hverken i Norge eller Tyrkia som har nevnt denne sporten. Aldri har jeg hørt at noen skal se på, eller har sett på noen kamp. I tillegg er denne sporten veldig populær blant annet i Japan og Nederland. Og sistnevnte er jo et land jeg heller ikke vet hvor mange ganger jeg har vært der. Altså jeg var litt sammen med en tyrker, og jeg var en periode sammen med en nederlender. Ikke engang homofile menn fra disse landene har nevnt tyrkisk oljebryting.

Dere undres vel hvorfor jeg selv synes dette er så merkverdig, men les videre.. altså bryterne har på seg meget spesielle skinnbukser som kalles ‘kypset’ og kroppene deres er smurt inn i olivenolje. En kamp varer i 30 eller 40 minutter, maksimalt, hvor de mesteparten av tiden ikke bryter, men de tafser og beføler. Da ble jo plutselig denne sporten mer interessant haha, og jeg burde jo på et tidspunkt i livet ha sett eller hørt om, men neida..

Målet er å få lagt motstanderen ned på ryggen selv om de er innsmurt i olivenolje. Derfor er det lov å ta hånda nedi buksa til motstanderen for å få tak. I videoen jeg kom over på SnapChat og ved å søke opp andre videoer så ser man at de holder hendene sine nedi buksen på motstanderen lenge, både foran og bak, som om de beføler og «koser» før de «wrestler» videre. Litt spesielt å se på må jeg si, og det stanser ikke her..

Når en ser på annen wrestling og kampsport så bruker gjerne utøverne ha mer aggressive uttrykk, men under tyrkisk oljebryting så ser de så fornøyde og tilfredse ut, og utøverne smører hverandre inn med olje, og i pausene ligger de inntil hverandre. Jeg kødder ikke.. men de gjør for å si det sånn!

Altså det er tilogmed slik at når man søker opp sporten så er det en ting at de driver å gnikker hverandre foran og bak og blir kjent med hverandres hull, peniser og baller. Men når en ser på bilder hvor disse bryterne stiller opp for kamera så står de med hendene nedi buksa på hverandre og nærmest holder hverandres pikker!!

I’m amazed!

Altså, allerede første gang jeg var i Tyrkia så oppdaget jeg en adferd hos tyrkiske menn som jeg reagerte på. Disse skal jo være muslimer og homofili var/er ikke akseptert. De fleste fornekter homofili. Men det er bare det at når solen går ned så er de, mannfolka altså, veldig snar å være frempå for å ha seg med andre menn. Det er vel ingen andre land jeg har fått så mange tilbud som i Tyrkia. Da jeg ble sammen med snuppen min så kom vi inn på dette av en eller annen grunn. Og han ville ikke tro meg på dette, så jeg sa greit, vi drar til Tyrkia så får du se selv. Allerede i første bod kom tilbudene..

Men det er noe med at alt skal foregå i det skjulte, ingen skal vite, det er skam og «forbudt» så derfor handler det om kun sex. De kan ikke tillate seg å elske en av samme kjønn, det kan medføre ubehageligheter for livet, for å si det sånn. Derav handler det kun om sex, ingen nærhet og intimitet. Det er dobbeltmoralens land, og kanskje de får den intimiteten og nærheten de har behov for gjennom denne sporten, at med Tyrkisk Oil Wrestling så får de en frihet og slipper tafse på hverandre i det skjulte. Ikke vet jeg, men som homofil selv så må jeg si at dette er noe av det mest homofile jeg har sett, og desidert den mest homofile sporten..

Link: «Oil Wrestling, Gayety video SnapChat»

Hva mener/tenker dere?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#turkish #oilwrestling #tyrkisk #oljebryting #homo #homofili #homoerotisk #sport #tyrkia #homoseksuelt #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
      1. Altså, dem kan bare spare seg når det gjelder meg. Men planen om neste tyrkiatur ble iverksatt før kunnskapen om oljebryting, men når vi da først er der så må jeg jo overvære muligheten til å se dette real life. Å få overlevert info om at dette eksisterer og kalles sport er jo i seg selv så hysterisk morsomt at det må jo oppleves.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg