Tør vi glede oss?


God morgen alle der ute, «ny dag, nye muligheter» er ikke det hva man sier? Da får jeg bare se hva denne dagen bringer, annet enn masse skyer, tåke og fuktighet. Det kommer helt klart masse regn, men hva gjør vel det? I går var det jo helt nydelig her i Drammen, sol og varmt, og meteorologen inni meg sier at det kommer nok litt til godvær i løpet av uka, selv om værappen min sier noe helt annet.

Vi har akkurat spist brunsj, det ble et fersk rundstykke på meg, med baconost på og et mellomkokt egg ved siden av.

Sitter her nå og rydder i emailene mine og tenker litt fremover. Snuppen min og jeg er over gjennomsnittet rastløse nå og trenger at vi får ta tilbake «livet» vårt som vi liker å leve det. Være sosiale, dra på konserter og reise til både nye steder og faste steder. September er en «tøff» måned mtp at vi alltid bruker reise denne måneden. I en måned nå har det vært daglig at man får opp minner på SoMe fra reiser en har vært på alle tidligere år, unntatt 2020 og i år. Nå er intet ønske høyere enn «back to normal».

For cirka 2 år siden bestilte jeg billetter til konsert med Elton John på Telenor Arena. Den konserten ble bare utsatt og utsatt. Lenge har datoen vært i slutten av oktober, altså snart, men nå har den blitt utsatt til mai 2022. Får håpe den blir noe av, for nå er det ikke covid som er årsak til utsettelse, nå er det hoftene til mannen. Han skal altså rekke å bli 75 år før denne konserten, så her er det bare å krysse fingrene for at han ikke pensjonerer seg før den tid.


I går bestilte jeg billetter til Bonnie Tyler i Oslo konserthus, den konserten er også satt til i mai 2022. Men det er jo slik, skal en på konserter så må jo billetter bestilles i god tid. Man kan jo vente til i siste liten, men da risikerer man en veldig dårlig plass, eller at en ikke får billetter i det hele tatt. Bonnie Tyler har jo rukket å bli 70 år, så her er det også en risiko for at hun avgår med pensjon. Hverken snuppen min eller jeg har vært på konsert med hverken Bonnie eller Elton, så det hadde jo vært kult om dette ble noe av. Vi er oppvokst med disse, så her er utrolig masse nostalgi.

Tenke seg å få se og høre Elton John fremføre «Candle in the wind», «Nikita» og «Sacrifice» live?! Eller høre Bonnie Tyler synge «It’s a Heartache», «Total Eclipse of the Heart» og «Bitterblue». Kan ikke se for meg noe annet enn at det hadde vært amazing.

Men tør vi glede oss?

Ikke bare tenker jeg på at disse artistene er pensjonister, men det ligger enda virus og korrupte politikere i luften og hinter om potensielle nye tiltak i framtiden. Koronasertifikat som må fornyes, studier som sier at vaksiner er «sluttet å fungere» etter 7 måneder og nye må tas, og mye annen «bullshit» som vonde trusler. Og de strengeste tiltakene som henger over hodet vårt er jo så absolutt for de uvaksinerte, den nye minoriteten i samfunnet, de nye utstøtte.

Linken under er til en TikTok video. Jeg synes den er hysterisk morsom på tross av alvoret og realiteten i den. Varer under 20 sekunder, hehe..

Link: https://vm.tiktok.com/ZMR7PD7qW/

Vi har også bestilt for noen uker siden en langweekend til Gdansk i Polen. Polen er et av få land i Europa jeg ikke har vært, og snuppen min har heller ikke vært der. Jeg har reiseskjema klart her til utfylling, for nå er det under to uker til denne reisen skal foretas. Det eksisterer også en blogg som heter «besøkpolen» som har mange gode råd og tips med mer. Vi er bare sååå klare, barnevakt til jentene er i boks, alt er på stell, magefølelsen er så som så, men mest positiv.

Link: Besøkpolen.

Det var det jeg hadde på hjertet her og nå, kommer innom igjen litt senere i dag, så da «prekas» vi.

Har dere noe dere ser litt ekstra fram og gleder dere til fremover nå?


Følg:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#konsert #reiser #storbyferie #langweekend #weekendtur #gdansk #polen #eltonjohn #telenorarena #bonnietyler #oslokonserthus #fest #moro #tiktok #jatillivet #bunnytrash

5 kommentarer
    1. Godt å ha noe å se frem til, men så kjedelig når alt bare blir utsatt og utsatt. Lyster på å reise litt jeg også, men det er så vanskelig å få gjort med 3 skolebarn. En dag så skal vi og det gleder jeg meg til. Ja tenk det du, å få høre han synge det live, det er jo en drøm.

      Ha en fin dag ❤

    2. Jeg ville vel snarere gått for ‘håpefull’ enn forventningsfull, for å si det sånn! Tror det er greit å være beredt på at det kan gå til helvete for å unngå/demme opp for en eventuelt vond fallhøyde..

      1. Det er der jeg er egentlig, håp på det beste og vær forberedt på det verste. Etter at lockdown forekom på akkurat den dagen vi skulle reise til Paris med VIP-billetter til Madonna-konsert, luksushotell, Disneyland og mer til, så ser jeg ikke for meg at noen fallhøyde kan bli større. Jeg er enda bitter for akkurat dén.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg