Topplistens undervurderte!

Har stjålet disse bildene fra de respektive blogger, men tenker det går bra da disse brukes i positiv sammenheng. Fra venstre: Gryende, Solliv, Vestfrøken og Torjusdolo.

Det ble en del snakk om blogglister og plasseringer her på blogg i går, og disse listene er for meg helt annerledes enn hvordan jeg selv ser for meg de ideelle plasseringer.

Det har seg slik at hvis man deler opp Topplisten fra 1-20, 21-40, 41-60, 61-80 og 81-100 så befinner i dag flertallet av de bloggene jeg liker best seg på plasseringene 21-40, og det er minst like mange gode, om ikke bedre, blogger i de tre laveste «båsene» som det er i den øverste. Det er min personlige mening!

Så jeg tenkte å legge ut en liste her over blogger jeg personlig mener er sterkt undervurderte, altså blogger som ligger langt under den plassering de burde inneha. Det er selvsagt mange flere jeg mener burde ha bedre plasseringer, og det finnes blogger jeg mener ikke burde vært på plattformen i det hele tatt, men det er en annen sak.

01). «Gryende»

02). «Torjusdolo»

03). «Vestfrøken»

04). «Solliv»

Ingen av disse befinner seg på topp 10!! Kan dere skjønne??!!

Dette er aktive blogger, da spesielt «Solliv» og deretter «Gryende». Disse to legger sjel og arbeid inn i bloggen sin. At «Gryende» plasseres høyt hos meg er fordi hun har en inkluderende og løftende blogg. Hun har aktivt jobbet med å fremheve kvalitetene til sine medbloggere, og har vært i front for å bygge et bra miljø på plattformen. Hun har en variert blogg og tør stikke hodet frem for kontroversielle tema og gir flatt faen i politisk korrekthet. Når en har lært seg «språket» til «Gryende» så kan en også se at vi her snakker et høyere nivå av forståelse og substans.

«Torjusdolo» gir også flatt faen i det politisk korrekte og deler lett sine tanker om samfunnsrelaterte tema, gjerne de som folk flest er for feige til å ta opp og belyse. Dette gjøres på en vidunderlig måte med satire og humor og en fortellerstil vi ikke har maken til på blogg. Han tegner skisser også. Og som «Gryende» er han virkelig en original.

«Vestfrøken» har en tendens til å forsvinne innimellom, men akkurat nå er hun «på». Her ser vi også at det tas opp samfunnsproblemer og den slags. Viktige ting, som «Torjusdolo» og «Gryende», hvilket viser hva som engasjerer meg personlig best å lese om. Dette er hva jeg mener er det viktigste som blogger, å tørre bruke stemmen sin. Hadde vi hatt flere bloggere som dette kunne bloggere muligens tatt tilbake litt av den makten og påvirkningskraften bloggere en gang hadde, og styrt samfunnet i litt bedre retning enn rosabloggerne i sin tid gjorde, med hva jeg mente var utelukkende ødeleggende der de bidro til kroppspress og overfladiskhet. «Vestfrøken» er også god på underholdningssiden og jeg har sett flere ganger at hennes innlegg har påvirket til en serie av innlegg hos andre bloggere.

«Solliv» skiller seg ut her blant disse bloggerne da hun oppholder seg mest i en helt annen sjanger. Fremfor å fronte samfunnsaktuelle temaer og politikk så tar bloggen hennes oss med på en flukt fra alt dette. Hun er innom det samfunnsaktuelle også, men her handler det mer om å ta med leserne sine på opplevelser. De små opplevelsene som betyr noe i hverdagen, turer hit og dit, små steder, byer, hadde det ikke vært for pandemi så hadde vi sikkert vært en tur på Kreta nå, eller noe sånt. Denne dama, «Solliv» altså, har et talent for å finne kriker og kroker som blir gjengitt i hennes bilder på fascinerende vis. I love it!

Mange bloggere skulle fått mer oppmerksomhet enn de gjør, men disse fire anser jeg som sterkt undervurdert og burde rykke opp mange plasser. Vi er på blogg for faen, og dette er bloggere i ordets rette betydning!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #gryende #torjusdolo #vestfroeken #torjusdolo #bunnytrash

36 kommentarer
    1. Mange tusen takk! Håper jeg snart er blant de 20 <3 Måtte det bli min tur en dag.
      Men lykkes aldri…Selv på jobben er jeg den som har dårligst lønn – vært her lengt av alle og
      Må fremdeles stå litt med lua i hånda der..Ikke bra! Må være noe med meg som ikke folk tåler tenker jeg!
      Aldri blitt belønnet eller premiert eller rost…på jobb altså.
      Jeg bruker jo masse tid på denne bloggen, sikkert 2 – 3 timer hver dag og så kommer turene ut for å ta
      bilder i tillegg! DET ER MIN TUR NÅ! TAKK SNILLE DEG.

    2. Sådana här listor gillar jag. Det är som du säger inte alltid bäst på “toppen” av dessa blogglistor!
      Hos Solliv verkade det trevligt och Torjus hade jag glömt lite men han är ju fantastisk..
      Skall kika in på dom andra lite senare..
      Gryende har jag såklart oxå -lite- koll på 🙂

      Tack för tips i alla fall!

        1. Men så lenge de har mange lesere, er det jo mange som liker de, det er forskjellig hvilke budskap vi liker. Jeg har blogget i 10 år, før jeg nå har krøpet høyere opp til bildeplass, med budskap. Men jeg har nok ikke et budskap mange nok vil ha. Vi mennesker er jo forskjellige.

            1. Ja det har jeg oppdaget. Og noen prøver å skjelle ut andre. Jeg tenker jeg har klart meg alene i 10, bare ved å være meg. Det er enklest det. Vil de ha meg, før de ta meg som jeg er. Hvis ikke, la meg være. 🙂

                      1. Er vel en begrensing på antall kommentarer her, innstillingene ble gjort for så lenge siden at jeg er nødt til å plundre for å endre på dem. Var mye dårligere miljø den gang. Da Sophie Elise startet sin karriere som blogger hadde hun en kusine som lå høyt på listene, Sophie Elise stjal da passordet til kusinen sin og logget seg inn på hennes blogg og skrev en hyggelig omtale der om sin egen blogg, med det var hun inne på lista. Deretter ble hun kjent med bloggeren TCMN som klarte seg veldig bra på listene. De to la en plan om å diskreditere hverandre, de latet som om de ikke likte hverandre og laget konflikter på blogg. Folk ble engasjerte og disse to endte med å bli toppbloggere. Resten er historie, men derav ble det et svært uvennlig miljø, som straks ble bedre da rosabloggerne begynte å bevege seg over til andre plattformer.

                      2. Svarer her jeg,hihi. Ja slik er der når det viktigste er å komme seg opp og frem. Trist egentlig. Speiler jo hva vi har inni oss. Trist at negativitet er det som selger best. Ha en topp dag der oppe på toppen. Jeg falt ned igjen jeg, som forventet, når lesere av favorittbøkene daler 🙂 har det godt uansett jeg 🙂

                      3. Trist, nåvel.. ikke bare har disse kjøpt seg selv flere hus og leiligheter, de har utbetalt foreldrenes hjem, de har suksessfulle bedrifter og kan gjøre hva dem måtte ønske til enhver tid. Dette er ting jeg selv skulle gjort, dessverre ser jeg at slik suksess ofte medfører rævva personlighet, stive ansikt og lepper som ser ut som aperomper.

                      4. Men er de lykkelige? Ja man får gjøre som man vil. Min vei er annerledes <3 men hadde jeg vært ung, hadde jeg kanskje gjort det samme hvis kunne. Men jeg er nå bare en aldrende bestemor som blogger for å få tiden til å gå 🙂

    3. Herlige bloggere det der, og så har vi deg da Bunny. Ja, den listen er ikke til å forstå seg på synes jeg. Jeg finnes ikke der til vanlig i det hele tatt, men sånn får det være. Det er umulig for meg å legge ut to eller tre innlegg om dagen! Jeg klarer som regel en, og med det kommer man slett ikke på noen liste. Jeg skriver jo blogg som jeg gjorde i starten 2007, så det er vel alt for gammeldags. Men jeg har mine herlige som kommer inn og leser, og de setter jeg pris på. Ha en strålende kveld og lykke til med plassering på topplisten.

      1. Så lenge man ikke har et navn fra før, vært med i en TV-serie, eier bedrift, gitt ut bøker og sådan så skal en være rimelig heldig for å få til en godt lest blogg med kun et innlegg om dagen. Mange blogger jo for egen del, kun fordi man liker det, men samtidig så ønsker man vel lesere, spesielt hvis man har ting man ønsker å nå ut med, ting en mener burde få oppmerksomhet..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg