Topplisten (blogg.no) glipper!

Det er rart å se at en kan poste blogginnlegg som ‘tar helt av’ og deles over 1500 ganger og havner som tema inne på diverse diskusjonsforum rundt om på nettet og det ikke utgjør noen forskjell på blogg.no’s Toppliste.

Det er rart å se at sådan innlegg som ‘tar helt av’ ikke utgjør større forskjell enn om en poster et innlegg som ‘ingen’ leser eller deler annet enn at en selv poster innlegget i noen få bloggrupper på FB for å muligens få med seg et par lesere i pluss.

Det er rart å se at noen kan poste innholdsløse innlegg som tilsynelatende gir en drøss av lesere som om de markedsføres av plattformen eller har en avtale at der oppgis flere klikk/lesere enn de faktisk har pga sin tidligere popularitet, mens de som faktisk oppnår en del lesere får tallene sine for den ene dagen fordelt utover flere dager slik at de blir ‘holdt nede’ på lista.

Det er rart å se når Topplisten ‘henger seg opp’ i flere dager og uker uten endringer av uvisse årsaker da det i dag ikke skal være noen typer system som tar så lang tid å rettes opp og fikse hvis det mot all formodning skulle skje ‘tekniske feil’.

Det er rart å se at en plattform som har vært i drift i mange år skal inneha så mange glipper, dårlig tellerverk og feil.

Det er rart å se at en Toppliste som oppdateres én gang i døgnet plutselig finner det på sin plass å plassere sine faste brukere lengre ned på listen, klokken 18:35 og 20:35 for å fra intet plassere inaktive rosablogger på topp 20 en stakket stund.

Det var rart å se sist i går hvordan blogg.no og Topplisten stadig glippet og rokket om på enkelte blogger til fordel for blogger som ikke har postet noe på måneder og år, og i dag har disse som plutselig dukket opp på topp 20 bare forduftet helt ut av lista. Det er faktisk helt usannsynlig at en går fra 1500 til under 100 på under 12 timer.

Blogg.no og denne listen er langt fra hverken seriøs, presis eller adekvat – bare en stor glipp hele greia! 😂


Følg gjerne:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#topplisten #blogg #egmont #klikk #likes #facebook #sosialemedia #diskusjonsforum #bunnytrash

15 kommentarer
    1. Det er ikke rart i det hele tatt.
      Sophie Elise er stadig aktuell, bla. med utsagn om hvor og når operasjoner, huskjøp, reiser, i Bloggerne o.l. Da kan bloggen bli besøkt av ganske mange for å ettergå fakta om NÅR ting skjedde.
      Det samme med Iselin Guttormsen. Hun er aktuell i media, og bloggen blir dermed av interesse igjen.
      Det er forklaringen, spiller ingen rolle at de ikke har blogget aktivt på måneder og år.

      1. Du kan så mene, og akkurat det du skriver har skjedd, men hvis det du skriver hadde vært reelt i dette tilfellet så hadde ikke disse blitt oppdatert inn på listen klokken 18:35 med en topp 20 plassering for så å forsvinne ut av topp 100 før det har gått 12 timer på en liste som skal oppdateres 1 gang i døgnet 😜

      2. Hvis du hadde lest hva Bunnytrash skriver hadde du sett at de dukker opp blant topp 20 en liten stund, under et døgn, av en liste som oppdateres en gang i døgnet.
        Det har ingen fornuftig forklaring.
        Hvorfor endres lista ved 18 tiden i går?

      1. Topp 16 faktisk 😜 hehe.. jo akkurat der skal jeg være veldig enig med deg 👍🏾 la det vedvare 🍻 ha en utmerket fin dag du også Remi 👍🏾

    2. Du er jo i “teten”! Well done! 😀
      Lurer på hvor jeg hadde ligget om jeg hadde fortsatt å blogge på blogg.no… 🙂

    3. Også.. Hvorfor i helvete finner jeg ikke et eneste av våre, som i månedsvis har hatt langt flere plasseringer innenfor topp 20 enn utenfor, har hatt topp 3 plasseringer og blogger fast, innlegg verken på Side 2 eller på Klikk.no, mens de har flere som nå kun er å finne under topp 50!? – Og enda verre; Det er heller ikke et jævla innlegg fra verken deg eller meg på Blogg.no sin Facebook -side!! Jeg ble faktisk regelrett forbannet i det jeg skrollet meg nedover den siden og ble meg bevisst på at ikke engang en 3 plass på den jævla listen var verdig en link til et utvalgt innlegg! Her ser de ut til å ha lagt sin uforbeholdne elsk på Martine Halvorsen.. Ikke noe galt om M.H, men såpass smålig er jeg at dette opplevde jeg faktisk som urettferdig.. Jeg mener.. Hva faen skal en gjøre for å bli verdiget en promotering når ikke engang en topp 3, i tillegg til jevnlige topp 20 -plasseringer holder!?..

      1. Jeg lå på førsteplass med nesten 100 000 lesere på et døgn, det ble ikke estimert fra den kanten. Et av de tre høyeste hele året. Men hyggelig at jeg nådde ut i hvertfall, selv med påfølgende rasist-stempling fra medblogger med glimrende penn og litt sånn 😜

        1. Altså.. Det er ABSURD!!

          Det henger rett og slett ikke på greip, hvilket levner meg med den ene tenkelige forklaringen at det er en subtil form for sensur; Altså.. Vi fronter meninger og oppfatninger som ofte er kontroversielle, og derfor våger de ikke å fronte oss i det de da risikerer å få kritiske røster rettet mot seg i det en slik promotering kan bli sett på som et medansvar for det som uttales..
          Der dette virkelig gnager hos meg, er at det er INGEN som later til å frontes i en tilsvarende grad som Martine Halvorsen, -som i likhet med oss er en meningsytrer, dog en POLITISK KORREKT sådan..

          1. Jeg irriterer meg mer over begrensningene på Facebook, hvor jeg sist ble totalt blokkert i 10 dager, det kom opp at jeg var blokka i 7 dager, men det kom opp i 3 hele dager FØR den begynte å telle ned. Og hvorfor ble jeg blokka? Fordi jeg hadde skrevet #labarnavære

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg