Topp 10: kvinner, menn og grupper!

Sent i går kveld var det en ny leser som stilte meg spørsmål om jeg kunne blogge om topp 10 kvinnelige artister, mannlige artister og band. Det er jo en umulig ting, jeg har plutselig levd et langt liv og det har vært og er så mange utrolig bra artister at en kan ikke lage en slik liste, det vil jo uansett aldri bli helt riktig, for plutselig finner man ut at man burde heller ha nevnt den, og så kommer en på at man har glemt den, og den burde jo absolutt vært nevnt, og så videre. Dere skjønner. Å sette artister opp mot hverandre blir liksom helt feil da de har hvert sine kvaliteter og så helt forskjellig musikk og opplevelser å by på.

Jeg kan ramse opp ti kvinnelige og mannlige artister her nå som jeg liker veldig godt. Og ti band. Men spør du meg om en måned så får du ikke samme svar.

Samtidig må jeg påpeke at ‘artist’ og sanger/sangerinne er ikke det samme. En artist som alltid vil trone på min liste er Madonna, men hun er jo ikke den beste sangerinnen, hun har jo ikke slik fantastisk stemme som for eksempel Whitney Houston, Christina Aguilera eller Aretha Franklin, som ingen av dem er på min liste her, men Madonna har «pakken», som gjør at hun, for meg, er den største artisten i historien.

Med dette sagt, så ramser jeg herved opp ti kvinnelige og mannlige artister, og ti band, som er blant mine favoritter. I random rekkefølge, og med (i mine ører) beste album i parantes.

Kvinnelige:

Madonna (Like a Prayer)
LP (Lost on You)
Kylie Minogue (Impossible Princess)
Miley Cyrus (Plastic Hearts)
P!nk (Missundaztood)
Dolly Parton (Rainbow)
Nina Hagen (NunSexMonkRock)
Rihanna (Loud)
Avril Lavigne (Let Go)
Stevie Nicks (The Other Side of The Mirror)

Mannlige:

Ozzy Osbourne (Ozzmosis)
Billy Idol (Cyberpunk)
Johnny Cash (Highwayman: The best of..)
Kenny Rogers (The Gambler)
Tom Waitz (Rain Dogs)
Bjørn Eidsvåg (På Svai)
Bob Marley (Legend)
Prince (Sign ‘O’ the Times)
Robbie Williams (Escapology)
Tommy Tokyo (The Remaining Days of Life)

Band:

Pink Floyd (The Dark Side of The Moon)
Fleetwood Mac (Rumours)
Blondie (Eat To The Beat)
Metallica (Metallica)
Rammstein (Mutter)
Volbeat (Seal The Deal & Let’s Boogie)
Planet P (Project)
Judas Priest (Metal Works ‘73-‘93)
DumDum Boys (Pstereo)
Transvision Vamp (Velveteen)

Puuuh… det tar tid å lage ønskeinnlegg fra leserne.. nå håper jeg dere kan slenge inn noen av deres favoritter i kommentarfeltet. Kanskje dukker det opp noe nytt som snuppen min og jeg kan spille på balkongen her i kveld 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#musikk #artister #band #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Noe av det som har fått meg til å få “ståpels” for noen år siden var Kylie Minouge og Nick Cave sammen. Where the Wild roses grow. Skal se om jeg finner noen flere hørbare eller fine artister. Må tenke litt 🙂

    2. Har litt vanskelig for å ramse opp favoritter siden musikksmaken min endrer seg etter humøret. Men de artistene/band jeg har hørt mest på den siste uka, er Lindsey Stirling, Jon Henrik Fjällgren, Sia, Omnimar og Amy McDonald. Kos dæ i kveld 🥰

      1. Joe Dassin kan du ha for deg selv 😂 Freddy Fender har Wasted Days and Wasted Nights, den har litt stemning, men utenom det er gan ganske no-no for meg, Billy Swan er, vel.. jeg skjønner ikke greia, vi har jo Elvis, da føler jeg disse andre blir overflødige. BH& HIS Comets har swung!! Julee Cruise Cruise elsker jeg, hun er sterkt undervurdert og burde være langt mer populær enn bare litt som hun var i Twin Peaks tiden..

    3. Vet det er vanskelig- derfor du fikk “utfordringen”. Og jeg er såå lik i deg i musikksmak, det er morsomt 😄 Takk for svar og oppdatert liste for måneden 😉

    4. i dag går det litt i roligere baner. Tina Dico -Count to ten, Petit Biscuit – Sunset lover, Amanda Marshall…+++

      1. Helt fremmed for meg, untatt sistnevnte som har låten Let it rain, men jeg er ingen fan.. hør heller på Melissa Etheridge 😜

    5. Amanda Marshall – Beautiful goodbye og Jewel- Foolish Games kan jeg også høre på. Sex And Candy og 😎

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg