To be played LOUD!!


Snuppen min har frihelg. Sånn helt fri fra jobben sin i går, i dag og i morgen. Det er hyggelig det.

I går brukte vi dagen hovedsaklig ute i naturen. I dag blir vi hovedsaklig hjemme. Eller jeg holder meg hjemme, for han stakk faktisk ut nå nettopp. Han blir rastløs og må ha en viss dose turgåing for å holde denne rastløsheten i sjakk på en måte.

Så nå skal jeg  bruke anledningen til å guffe opp musikk. Han liker ikke musikk på høyt volum, egentlig bare når vi er på fest, ute på byen, arrangementer og slikt.. mens jeg er den ultimate musikkhore!

Jeg skal støvsuge og vaske litt i leiligheten her. Det er jo lørdag 😜

Dere som kjenner meg og dere som følger bloggen min vet jo hva som skjer på lørdager, hehe.. vi er ikke invitert noen steder, så da lager vi en liten balkongfest her med musikk, potetgull, spekemat, dip, levende lys og gode drinker av forskjellig slag. Kanskje kommer det noen venner innom også, det er jo lov å håpe, alltid ekstra kos med et par gode venner som er med på å lage en trivelig kveld. Det er jo første mai også.

Så nå skal jeg i gang, støvsuge og vaske litt med høy musikk attåt. Har allerede en plan for hvilken musikk jeg skal spille. Det blir min store dronning Madonna som skal få lov å gi høytallerne juling i dag. Tenkte jeg skulle begynne spille hennes mest undervurderte album.

Først American Life (2003) som er folktronica, eurotechno og electroclash. Albumet inntok førsteplass ikke overraskende i blant annet USA og Storbrittania den gang, det som overrasket var at det havnet på førsteplass her i Norge også, på tross av at nordmenn ikke er like Madonnavennlige som vi ser ellers i verden.

Deretter skal jeg spille MDNA (2012) som er pop electronic dance og club-music. Dette albumet greide også innta førsteplass i blant annet Storbritannia og USA tross mye lavere salgstall enn tidligere album. Låten «Masterpiece» vant også en Golden Globe for Best Original Song. Dette albumet havnet som nummer to på listene her i Norge.

Hvis snuppen min ikke er kommet hjem fortsetter jeg med Madame X (2019) som er Madonnas nyeste album, det er meget eksperimentelt (art pop) med noe latinoinspirasjon og rytmer fra rundt om i verden. Albumet debuterte på førsteplass i Storbritannia og andreplass i USA. I Norge ble høyeste plassering 6.plass.

Turneen og promoteringen i forhold til dette nyeste albumet ble desverre avbrutt og de siste konsertene kansellert da koronapandemien brøt ut. Alle konserter var utsolgte, så det ble en del skuffede fans, meg blant dem.

Under finner dere noen smakebiter fra hvert av disse albumene, kos dere 😜


Fra American Life:

 

Fra MDNA:

 

Fra Madame X:

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#madonna #americanlife #mdna #madamex #hollywood #turnuptheradio #girlgonewild #maluma #medellin #crave #swaelee #music #video #musikk #queen

4 kommentarer
    1. Jeg elsker Madonna. Jeg hørte på henne sist forrige natt. Takk for at du delte en liten lørsdagspilleliste til meg 😉 Lykke til med rydding og vasking, og god helg!

    2. Herlig! Lenge siden jeg har hørt på Madonna nå, men tror jeg skal sette på noe nå og få opp humøret litt. Takk for musikk tips! 😁🎧🎶

      1. Bare hyggelig.. nyere Madonna er sterkt undervurdert og anbefales veldig, men alt er bra, hun er flink med forandringer både når det gjelder stil og musikk 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg