Ting skjer.. game on!!

God morgen alle sammen! Her hos min lille familie og meg ligger vi alle fire flatet ut på sofaen. Det ble litt av en kveld i går. Etter noen timer på balkongen med gode drinker, snacks og musikk ble vi hentet av en libanesisk taxi og kjørt ut av byen og videre inn til en bolig i Lier hvor det ble danset på bordet og tennene nesten sto igjen i tapetet. Så ja, da er man litt tappet for energi dagen derpå.

Så nå tilbake til sociale media, Facebook, Blogg.no og så videre. Observasjoner i det siste viser at Facebook fjerner linker som tar deg videre til andre plattformer som for eksempel MeWe hvor ytringsfriheten er satt høyt og sensur ikke forekommer. Facebook ønsker ikke reklame for andre plattformer, spesielt ikke de som støtter ytringsfrihet.

Fri meningsutveksling er altså i strid med Facebookstandardene.

Det er påfallende hvordan Facebook, faktasjekkerne og YouTube er samstemte i å hindre ytringsfriheten. Faktasjekk er ikke annet enn meningskontroll.

Sist onsdag fikk jeg selv begrensninger på Facebook hvor jeg nå ikke får lov til å dele innlegg eller kommentere i grupper jeg er medlem. Jeg får kun postet noe på egen side og grupper jeg selv administrerer. Etter nesten to dager fant jeg ut att denne blokkeringen skulle vare en uke, men etter å ha postet et nytt blogginnlegg som nevner koronavirus og vaksiner så ble blokkeringen økt ytterligere og forlenget. Siden jeg ikke klarer å holde kjeft, ikke lar meg kneble, så kan det ta tid før jeg kommer tilbake som «normalt» på sosiale media. Da spesielt Facebook og deres underdogs.

Mulighetene er også tilstede for at jeg bare blir «borte». Så jeg håper dere, mine lesere, blir flinkere til å klikke dere direkte inn på bloggen min, og ikke bare venter på at innlegg skal dukke opp på Facebook. Og jeg håper dere blir flinkere til å dele innleggene mine. Veldig takknemlig for det, vi støtter ytringsfrihet!

Fra onsdag til i dag har jeg observert hvordan Facebook strategisk har begrenset visninger på mine poster og innlegg. De har også gått gjennom alt av innlegg jeg har lagt ut over tid og fjernet sikkert 80 prosent av hva jeg har postet av blogginnlegg, og delinger andre har gjort av mine innlegg. Nederst på siden min kommer det opp varsler når noen liker, kommenterer, og deler ting jeg har lagt ut. Fra å få mengder varsler er det nå dødt.

Det er nesten som noe har hengt seg opp. Ytringsfriheten knebles stadig mer, folk sier ikke fra, og vi blir mer og mer styrt. Det verste som kan skje noen er å bli fjernet fra Facebook, så den sjansen tør man ikke ta. Det er nesten verre å miste Facebook enn å miste sin integritet og menneskelighet, hahaha.. Vi er altså med på dette, vi lar dette skje da vi kun er et fåtall som taler dette i mot.

Takk for titten!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#gameon

4 kommentarer
    1. Hei igjen,Bunnytrash 😊👍🏻🌺

      For meg blir det mer og mer utrolig at ikke folk begynner å reagere snart.Folk som ikke har vært redd for å uttrykke sine meninger mot tidligere,ser ut for å ha gitt seg ende over.
      Men,det er vel ikke annet å forvente,når de få som stepper opp å snakker midt i mot blir stemplet som utskudd og forstyrrende i en ellers nummen verden.Det siste eg har blitt kalt,under en vaksinediskusjon,er at eg er en jævla sabotør – og vi vet jo alle hva som har skjedd med sabotører opp i gjennom historien…
      Det viser seg at mye av det flere har forutsett,og blitt beskyldt for konspirasjoner,har blitt en realitet.Den siste skanse for min del i så måte,var min innstendige bønn om å la barn og unge under atten år og andre uten selvbestemmelsesrett få slippe vaksine,håper fortsatt at noen tar til fornuft før massevaksineringen av disse gruppene er en realitet det også.For meg blir det å regne som et av historiens største og verste overgrep mot forsvarsløse noensinne.
      Å melde inn bivirkninger av vaksinen er heller ikke enkelt,alt for mange i høye helsestillinger avfeier innmeldinger med begrunnelsen,ikke nok forskning til å kunne konkludere…Det er jo i den hensikt å prøve å holde forsikringstallene nede.

      Eg har bedt min nærmeste om å ikke ta vaksine,eg håper de har tillit nok til meg til å la det være.

      Det som skjer i verden nå startet seint på 80-tallet/tidlig 90-tall,da alle krefter i samfunnet blei satt inn på sentralisering.Den gang,som nå,blei man forsikret om at ingen blei tvunget,men etter et tiår blei man jo tvunget ut fra distriktene om man ville overleve.Eg syns det som skjer i dag bare er en videreføring,et nytt ledd i “planen”.Det hevdes,i dag,som dengang at ingen blir tvunget,samtidig driver man massivt press for vaksinering,vaksinesertifikat osv..det er mange måter å tvinge på.

      Eg vet ikke hva eg skal si til denne omfattende sensureringen av dine sosiale medier,eg kan ikke forstå at ingen tar ordet midt i mot.To mennesker kan utestenges,tyve mennesker kan utestenges,to hundre mennesker kan utestenges,men når tyvetusen,tohundretusen osv tar ordet vil utestengerne,myndighetene og andre øvrigheter få store problemer – med bla.å beholde makta.Makta har de akkurat så lenge vi alle tillater at de har den – ikke en meter lenger.Sørgelig nok så ser det ut for at alle har glemt det.

      Eg skulle prøve å ikke gruble så mye i noen dager,det gikk ikke helt etter planen …
      Ha en fin søndag☀️😊Hilsen synskepeggy.

      1. I en gruppe jeg er med på MeWe er vi 450 utestengte eller begrensede på Facebook.. de reelle tallene er nok på mange tusenvis.. folk må ikke være redde for å ytre seg, hvis alle som har meninger om dette begynner å skrive statuser dele innlegg og linker så vil Facebook bli belastet. I tillegg synes jeg alle skulle laget seg profil på MeWe.

    2. For hva det er verdt, så er Brian May.. – Jepp, THAT Brian May(!) blockert på Tic-toc (eller hva nå det heter), så du er jo forsåvidt i nobelt selskap her, i det minste.. 😉

      1. TicToc faktisk 😳😂😂 hver gang jeg glemmer meg av og skal poste noe på FB og jeg blir påminnet om blokkeringen så tenker jeg på Donald Trump.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg