Syng med alle sammen!!

Annie Lennox er en superstjerne de fleste kjenner til, både som soloartist og som den ene halvpart i bandet Eurythmics som bokstavelig talt regjerte hitlistene gjennom hele 80-tallet, litt på starten av 90-tallet og et lite comeback i år 2000.

I 2007 inviterte Lennox personlig andre musikere og sangere til å jobbe sammen med henne på en låt til å øke bevissthet rundt HIV/AIDS. Til slutt ble 23 andre sangere vervet, som spilte inn gjestevokal på refrenget til sangen på forskjellige steder. Blant dem Madonna som også sang det andre verset på låten. Kritikere roste låten, men oppnådde ikke de beste listeplasseringene på tross av alle kjendisene som deltok.

Vi snakker Anastacia, Isobel Campbell, Dido, Céline Dion, Melissa Etheridge, Fergie, Beth Gibbons, Faith Hill, Angélique Kidjo, Beverley Knight, Gladys Knight, k.d. lang, Sarah McLachlan, Beth Orton, Pink, Bonnie Raitt, Shakira, Shingai Shoniwa, Joss Stone, Sugababes, KT Tunstall, Martha Wainwright og som nevnt, Madonna.

Låta hadde mindre listeplasseringer på UK Singles Chart, US Adult Contemporary og Dance Club Songs-listene. Folk i Norge har knapt hørt om sangen og «Sing»-prosjektet til Annie Lennox. Selv var jeg på konserten hennes i forbindelse med HIV/AIDS-kampanjen og jeg får enda gåsehud av opplevelsen.

Låten, som heter «Sing» ble inkludert på Lennox sitt fjerde solostudioalbum, «Songs of Mass Destruction» og «Sing» ble gitt ut som den andre singelen fra albumet for digital nedlasting 1. desember 2007.

Fokuset og bevisstgjøringen rundt HIV/AIDS er i dag nærmest totalt fraværende, det finnes medisiner, men ingen vaksine. Er ikke det besynderlig? Visste dere til eksempel at i Malawi lever over 1 million foreldreløse barn med HIV/AIDS, dette mens vi har hatt en skremselspropaganda og (jeg vet ikke hvor mange) «vaksiner» iht Covid? Absurditetenes tid er ikke over!

Spill «Sing» og støtt gjerne Raising Malawi HER! Dette er en sikker side og en seriøs organisasjon som jeg selv aktivt har donert til støttet og jobbet aktivt for siden 2006. Øk kunnskap om hva som virkelig skjer i verden, og bevissthet omkring HIV/AIDS. Lik og del!!

Ha en fortreffelig ettermiddag og kveld videre 🐰🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#hiv #aids #annielennox #sing #bunny #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Nå følte jeg meg kunnskapsløs… Tusen takk, Bunny, for et lite tupp i rævva. Jeg er 80-talls ungdom, men har aldri oppdaget denne sangen, selv så mye Eurythmics/Lennox jeg har spilt. Jeg vokste opp med hysteri rundt HIV/AIDS, Henki og arbeidslivet, prinsesse Diana sine klemmer, og undret av og til om viruset ebbet ut.

      Jeg aksepterer at jeg ikke kan holde oversikt over alt, men er desto mer takknemlig over at noen andre bryr seg nok til å dele. 😘

      1. Jeg bruker et par gang i året å legge ut denne sangen med litt info omkring saken. Raising Malawi bruker jeg nevne litt oftere da jeg har vært med organisasjonen siden oppstart.

    2. Ja!👌🏻
      Den husker jeg faktisk!🤩
      På 80-tallet var jeg nesten altetende av musikk som kom ut og denne her husker jeg.
      Jeg husker også hvor livredde vi alle var for at vi kunne bli smittet og få AIDS og hvor lite vi egentlig visste. Heldigvis kom det mer kunnskap og medisiner som til en viss grad kunne holde sykdommen i sjakk, men noen skikkelig vaksine har vi ikke fått. Fokuset er nok blitt flyttet andre steder uten at «problemet» er blitt løst.
      Bra innlegg!🤗👏🏻

    3. Tror ikke jeg har hørt om denne sangen før, dessverre! Heldigvis er det mulig å bli opplyst når informasjon blir delt 🙂
      Og ja, du sier noe – noen ting skjer veldig fort, mens andre ting omtrent blir glemt (eller gjemt?) bort – jeg klarer ikke la være å spekulerer i om det kan ha med penger å gjøre – det er jo ofte mye som har med penger å gjøre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg