Sushi og Solo!

Det er få ting som er så godt på en søndag som Sushi og Solo. Nettopp spist, og det var helt rått!! Bokstavelig talt, hehe.. Nydelig var det!!

Tradisjonell søndag dette. Utenom å ha ryddet etter gårsdagen, tatt oppvasken og inntatt deilige måltider, så har jeg egentlig bare gjort.. ingenting!! Hahaha!! Det er noe med å bare ligge å slumre på sofaen og ta inn over seg hvor deilig livet er.

Men dere.. denne sushien som snuppen min har henta på No.1 Sushi her i Drammen, og denne iskalde boksen med sushi. Mener dere virkelig at jeg ikke har lov å poste disse bildene? At de skal merkes med reklame? Det er noen som mener det. Samtidig er det også de som kritiserer og mener jeg har reklame på bloggen og ikke følger de retningslinjer som er. Kan være at jeg har misforstått litt her, men..

Jeg har lagt ut innlegg hvor jeg anbefaler restauranter, cafeer, puber, produkter jeg bruker fra Rituals, musikk jeg liker å høre på, bilder av CD’er og LP’er og så videre. Dette er jo anbefalinger fra min side, ikke reklame. Jeg har ingen avtaler, jeg har ingen sponsorer, jeg tjener ingenting på å vise dette i bloggen. Ikke er det mine reklamer de dere ser utenom i bloggen her heller. De tilhører Egmont, og de medfølger bloggen for at jeg skal kunne bruke siden. Jeg har ingen inntekt på de reklamene. Hadde det vært opp til meg så hadde de ikke vært der.

Noen er veldig på også og retter kritikk om at jeg prøver få klikk på bloggen for å tjene penger. Klikk er bra, det vil jeg veldig gjerne ha mange av på bloggen. Men jeg tjener nøyaktig null kroner på disse klikkene. Det er nemlig ikke for penger jeg blogger. Jeg liker å skrive, jeg har ting jeg brenner for som jeg ønsker skal deles. Altså det er mange grunner til at jeg skriver, poster og deler blogginnlegg. Penger er ikke én av dem. Faktisk så bruker jeg penger på bloggen. Jeg har en gang innimellom giveaways hvor jeg sender morsomme ting og flaxlodd til lesere, og dette er fra egen lomme, ikke sponset og ikke fra noe jeg har tjent på bloggen. På over ti år har jeg aldri hatt sponsorer, reklame eller whatever. Slik er det bare!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#helg #søndag #sushi #solo #reklame #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Reklame og reklame fru Blom.
      Er ikkje dette ditt bilete, av mat du er i ferd med å setja tennene i?
      Eg trudde ikkje eigne bileter kom inn under deisse reglane, med mindre dei synte andre sin reklame, eller inneholdt ting med andres opphavsrett. Og då er det og greit, om du oppgir kven som har opphavsretten.
      Det er ved bruk av andres bileter du kan koma i heisen for missbruk.
      T.d. når du bruker eitt bilete frå ei avis, så må du opplyse om kva avis du har lånt bilete frå, då denne mest sannsynleg har opphavsrett på biletet.
      Eg har eitt bilete av ei gamal torvbu, som Visit…. no ville bruke i ei brosjyre. Då måtte dei fyrst innhenta tillating frå meg, om å få bruka det, og så må dei oppgi meg som fotograf. Om ikkje kom dei på kant med åndsverkslova, og bruken ville reknast som tjuveri.
      Nå er det ganske kompliserte greier, det lovverket, men eg trur ikkje det biletet her kjem inn under reklame, då det ikkje er brukt i forretningsøyemed.
      Hadde du derimot mottatt ytelser av noko slag, enten frå No1 Sushi, eller Solo, då måtte du ha merka det.

      1. Slik du skriver er hvordan jeg har forstått det, men iflg flere så er det mer komplisert enn som så, så må vel gå grundigere til verks å finne ut hva som er rett og galt. Synes uansett at dette er dårlige lover, for meg er de ment for å brytes, haha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg