Still opp for de 26!!

Jeg har møtt flere mennesker i Norge som har lidd fordi vårt eget land har lav prioritet på å godkjenne nye nødvendige medisiner. Derav opplever mange at de må reise utenlands for å få riktige behandlinger hvilket er meget kostbart. Jeg har vært med på spleiser hvor den enkelte har hatt behov for flere hundre tusen for å få nødvendig hjelp. Jeg har hatt venner som har blitt sykere av medisiner som de blir gitt i Norge, fordi de ikke har alternativer her, mens gode velfungerende medisiner eksisterer og er tatt i bruk andre steder. En kan si at man gikk ned i kjelleren da en av mine nærmeste her i livet fikk leukemi (blodkreft) av cellegiften hun fikk mot brystkreften. Det ble en kamp hun ikke kunne vinne. Norge må ha mer fokus på pasientenes beste, ikke være mest opptatt av å spare penger.

Jeg støtter helhjertet opp om Kreftforeningen og 25 andre pasientorganisasjoner sitt opprop om raskere tilgang på ny medisinsk behandling. Fremover nå vil dette være viktigere enn noen gang før!

Gi din støtte og signer her:

—> PASIENTOPPROPET <—

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kreftforeningen #pasientoppropet #bunny #bunnytrash

22 kommentarer

Siste innlegg