Stigmatisering og selvinnsikt!

Dette er så typisk personer fra blodrøde voldsvenstre, stadige forsøk på å henge andre ut negativt, ofte kalle mennesker for rasister og denslags karakteristikker, når dem selv egentlig er mye verre, altså det er så absurd patetisk at det faktisk blir gode blogginnlegg av det..

Tema var altså slemme barn, tilfeller der barn med et smil om munnen plager dyr og andre barn, er likegyldige til straff, og i det hele tatt opptrer som om de var blottet for empati og samvittighet. Den som startet diskusjonen uttrykte at «da må der være noe så til de grader galt fatt i toppetasjen til det barnet». Videre ble det stilt spørsmål om hvorfor- og hvordan enkelte mennesker utvikler såkalte dysfunksjonelle personlighetsforstyrrelser som psykopati, sosiopati og narsissisme. Det nevnes at enkelte er født uten evne til empati, men at det i hovedsak er en kombinasjon av arv- og miljø som ligger til grunn. Til slutt skriver vedkommende at det ville vært interessant å høre andres tanker og meninger rundt dette.

Jeg har jo hatt noen opplevelser og erfaringer her i livet, dannet meg meninger, som jeg gjør rundt det meste, så jeg valgte å kommentere da vedkommende som tok opp saken gjerne ville ha innspill om tanker og meninger rundt dette.

Jeg skrev så at jeg tenker at det nødvendigvis ikke er «noe så til de grader galt fatt i toppetasjen til det barnet», med det mener jeg jo at barnet er blitt formet av omgivelsene. Jeg klarer ikke få meg til å tro, helt ærlig, at noen barn blir født onde. Jeg vet jo ikke, altså hvem gjør det? Men i mitt hode er det slik at mennesker er både og, og at hvordan dette utvikler seg handler om omgivelsene, altså hvordan samfunnet og menneskene rundt former det barnet.

Jeg dro fram egne opplevelser, fra land der det jeg oppfatter og beskriver som ukultur, altså hvor voldskulturer og denslags er mer vanlig enn her. Land hvor respekten for dyr og dyrs liv ikke betyr, ikke har samme verdi som her. I min oppvekst, i mine kretser i dag er det en selvfølge at man skal være snill med dyr, ikke plage dem, misbruke, mishandle. Slik er det ikke overalt. Enhver som har reist litt har vel sett pisk bli brukt på både esler og kameler, arr etter pisken foreviget i dyrenes kropp. Katter som har blitt sparket vekk fra uterestauranter, slanger som blir tapet rundt munnen, neddopede reptiler, aper i små bur. Listen er lang, men der er dette vanlig, de er bare dyr. «Det er jo bare en ape lissom». Her er ikke sånt noe aktuelt, gjør man slikt er man dyremishandler og slike folk liker vi ikke.. sant?!

Jeg fortalte om at ved besøk enkelte steder kan en lett være uheldig å komme i bakholdsangrep der titalls barn under ti år flyr på deg, banker deg med kjepper og hva det måtte være, denger deg til blods og etterlater deg for død, etter å ha tatt hva det måtte være av verdier. Det er sant, det skjer hele tiden. I samme land kan du se barn mishandle dyr, katter, hunder, torturere dem og etterlate dem på samme vis. Det er ikke uvanlig, og det er få foreldre som blir sterkt opprørte og tar seg noen alvorsprat med barnet sitt og forklarer det hvor grusomt galt dette er. Fordi i deres del av verden, i deres kultur, er det ikke sett på som så forferdelig, som jeg faktisk synes det er.

Faktisk er det slik at disse barna er opplært til at andre mennesker (og dyr) ikke har verdi. Det blir som hvordan kafirs omtales i koranen. Videre uttaler jeg at man ser tilfeller av dette her til lands også, og jeg fortsetter med å skrive om egne erfaringer og opplevelser, og fortalte om det å være homofil hvor barn, med opphav fra visse kulturer blir oppdratt til å se på homofile som ikke-mennesker. Jeg fortalte om førsteklassinger, altså barn helt ned i seks års alder som roper grusomheter etter deg og de kan til eksempel stå oppå en bro og spytte ned på deg i det du passerer under. Jeg påpeker at det har ingen hensikt å løpe etter og følge dem hjem til foreldrene, at de bare ler, og foreldrene ler. Altså, dette er ikke noe å være uenig med meg om, for igjen, mine opplevelser, mine erfaringer. At du har andre opplevelser og erfaringer endrer ikke mine.

At jeg skriver at disse kommer fra andre kulturer er fordi norsk kultur er ikke slik, jeg har aldri opplevd dette fra barn som er oppdratt på sådan måte som jeg som var i speideren på tirsdager, søndagsskole når vi besøkte mormor, og vi hadde hund, katt, marsvin og fugler som vi stelte, ga mat og koset med. Å sparke en katt, eller spytte på andre mennesker, hadde jeg gjort det hadde jeg blitt løftet etter nakkehårene og plassert på gutterommet med forbud mot alt mulig i et par uker, med begrunnelse sånt gjør man bare IKKE!!

Til slutt fremla jeg en påstand om at disse barna ville nok vært helt annerledes hadde det ikke vært for den ukulturen de har vokst opp under og det synet de opplæres til…

Ja, det var mitt innspill til saken som ble tatt opp, mitt poeng var at jeg tror ikke at barn blir født slemme, men at omgivelsene er årsaken, rett og slett!

Så popper «insektet» opp, for de som ikke vet så er «insektet» en person som forfølger meg på internett, som jeg blokkerte her i egen blogg for over et år siden. Da etter vedkommende over et år hadde sendt meg stygge og ufine meldinger og kommentarer, og ikke ville gi seg med det da jeg hadde bedt om det flere ganger. Vedkommende bruker flere pseudonymer i kommentarfeltene her på blogg, og har faktisk meldt meg inn til blogg support for å få slettet bloggen min fordi hun er uenig med meg i mine ytringer. Nå ved årsskiftet fikk blogg support opp hele 746 uleste kommentarer sendt til meg gjennom 2022, så vi kan trygt kalle «insektet» for en psykisk ustabil «stalker», og enhver kan se i diverse kommentarfelt at det ofte er ikke å delta i diskusjonene på blogg som er av betydning, det er opphenget i meg som er fremtredende. Ja jeg vet, jeg er ekstremt tiltrekkende.. og det er bittert for enkelte at jeg er opptatt, tilbedt og elsket.

Anyways, i nevnte nylige diskusjon som jeg skrev om poppet insektet, som forventet, opp og måtte slenge inn negative karakteristikker om meg. Som alltid. Så irriterende som en stalker kan være så er det både ironisk, patetisk og hysterisk morsomt på en måte, hvordan en person hele tiden kan kritisere andres personlighet, tillegge en tanker, meninger og holdninger en ikke har, og aldri se på seg selv hvor galt ting er skrudd sammen i ens eget hode når en faktisk daglig, 24/7 forfølger andre mennesker. Og i dette kommentarfeltet hvor jeg postet et innspill, så greier vedkommende å ytre at jeg stigmatiserer muslimer.

Ikke med et ord nevnte jeg muslimer. Var insektet der? Altså, jeg ser et gjeng guttunger sparke og plage en katt, en gjeng ungdommer kjører forbi meg og skriker jævla soper, fem stykker overfaller meg og truer meg med kniv… hvem gjør sånt?

Dette blodrøde insektet som her er snakk om har altså konkludert at disse episodene, disse voldelige og grusomme barna må være muslimer – hvem er det som stigmatiserer muslimer her, jeg bare spør?!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#stigmatisering #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Tilsvar på denne får du hos Gryende som alltid har åpen dør. Og som kan svare for seg på en intelligent måte, uansett om vi er enig eller ei 😉

    2. Neida, venstresiden finnes ikke rasistisk, for jødehat og utslettelse av Israel regner de ikke for rasistisk!

      1. Hæ? Snakk om å generalisere 🤔 jeg befinner meg til venstre, men hater da absolutt ikke jøder. Hater man jøder om man også har sympati med palestinere?

    3. Insekter er virkelig irriterende, når en feier de vekk, eller blokker de ute, ved hjelp av en spray så de ikke kjenner lukten av blod, tar det uansett, ikke så alt for lang tid, før de er tilbake. Nå for tiden dukker de også oftere opp i maten, men der er den i alle fall synlig så vi kan unngå dem.

    4. Her har du verkeleg skrevet eitt godt innlegg, med herleg ironi ispedd alvoret.
      Då eg las kommentarene til insektet, måtte eg jo tenke mine tanker.
      Hu skriver at hu hadde ei gjild kristen bestemor, så hu skulle jo ha alle moglegheiter til å verta eitt godt menneske. Er hu ei av dei som er født vonde, eller har hu vore mykje for lite i lag med bestemora, og fått oppseding i god skikk og bruk?
      Ein ting er sikkert. Ut frå det eg har lese av hennar skriverier, bærer hu tydelege tekn på både psykopati, narssisisme, og rein vondskap.
      Ellers ang tema. Eg såg ein dokumentar om Bill Gates, om hans oppvekst og skulegang. Der var ikkje mykje som tilsa at han skulle verta så innful som han er. Så ut frå det, trur eg faktisk at barn kan verta fødde slik. At eg trur det er ein eller anna form for hjerneskade, er ei anna sak.
      Ein kontakt av meg i USA, sa det slik,
      That POS (peas of shit) makes Satan look like an Saint.

      1. Etter over 12 år på blogg så må det innrømmes at vedkommende skulle hatt en ærespris som verste menneske på blogg, for det er tydelig preg av all of the above, med det sagt, jeg må hellig overbevises når det kommer til barn som er født onde, etter å ha jobbet med barn såpass jeg har, så er det samfunnet de lever. Det er jo også noe med opplevelser, hendelser. Profeten Muhammed virket jo ok nok, han var jo uheldig i starten, foreldreløs og greier, men hadde familie som stilte opp, han gifta seg jo med Khadija, elsket henne, satt på fanget hennes, behandlet henne godt, men da hun døde så virket det som en knapp ble trykket på og dermed fikk vi fanden selv..

        1. Eg er eineg med deg, når det gjeld dei aller fleste, men er det som eg trur, at hjå nokon få, så kjem det av hjerneskade, enten under svangerskapet, eller under fødselen, så kan det nok flrekomma at enkelte individ er fødde slik.

    5. Personen er jo ikke vel bevart, 700 mld, bare å anmelde for trakassering det vel, men hvordan kan du få 700 kommentarer fra noen du har blokkert?

      1. Når man blokkerer noen på blogg så havner kommentarene i en «søppelkasse». Etter at vedkommende begynte å blande seg med mine familieanliggender, melde meg til blogg support, truet med Kripos og mye rart, og masse helt koko greier, så inngikk jeg avtale med blogg support om å ikke slette kommentarene helt, men la support gå gjennom dem. Så den «søppelboksen» overlot jeg til support og ved årets slutt gikk de gjennom det som viste seg å være 746 kommentarer med drittslenging.

    6. Haha, morsom du. En annen sak er at det å lese blogg fortia, er som å lese Reset eller Document. I alle fall kommentarene som er kliss lik. Som å høre karakteren Trygdebeistet i Nrk programmet “Trygdekontoret” Stor underholdningsverdi. Jaja… uansett så mater trollet deg slik at du får noe å skrive om
      Hjertelig hilsen alle oss her i stova 😉

    7. Personen kan ikke være vel bevart. 746 kommentarer er rett og slett drøyt. God lørdag til deg og Snuppen + jentene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg