Spørsmål til dere andre bloggere!

Dette lurer jeg på. Hvor ofte deler dere nye innlegg? Altså for mange er det veldig vanskelig å finne noe nytt å skrive om hver eneste dag, derav kommer det en del intetsigende innlegg fra noen. Det forstår jeg, ikke helt, men delvis. Er det nødvendig å publisere flere innlegg hver dag?

Tenker dere at leserne forventer noe hver dag? Eller to-tre-fire-fem seks ganger om dagen? Jeg har lagt merke til at noen spammer blogg.no sin side med 3-5 innlegg på én gang. Jeg synes det er irriterende, og jeg spør er det nødvendig? NorgeOgVerdensNytt, Miba, Joasol, Nesfotballen mfl?

Hva mener dere andre, er det nødvendig å spamme blogg.no for å få lesere?

Er det faktisk talt nødvendig å publisere mer enn tre innlegg hver dag?

Mer enn to?

Er det behov for å publisere noe hver dag?

Jeg spør, for jeg poster forskjellig, i det siste tre-fire om dagen, tidligere to, da jeg begynte å blogge var det bare et hver dag?

Noen ser jeg legger ut et i uka eller annenhver uke og spretter opp på listen som klovnen ut av kaken i en barnebursdag.

Man må dele noe jevnlig for å få bloggen til å vokse, jeg ser den. Men er innholdet uviktig? Skal ikke innholdet være bra? Jeg observerte en kveld Miba la ut fem innlegg samtidig med hver sin plante?! Nesfotballen legger ut lister av noe jeg ikke skjønner og jeg tipper få interesserer seg for. NorgeOgVerdensNyheter kopierer nyheter fra MSM og bryr seg intet om utallige skrivefeil, og setninger snudd om på hverandre at de kan oppleves krenkende og gi en helt annen mening. Dixierose opererer med to blogger med samme innhold, hva er vitsen med det? Og noen er inne på Kvinneguiden og Rampelys og skaper diskusjoner som henviser andre til sin og hverandres blogger. Her er mye rart for å få klikk ig lesere tenker jeg.

Kanskje redusere antall innlegg, og bruke mer tid på hvert innlegg, slik at det blir enda bedre og mer gjennomarbeidet?

Har du noen andre tips til hvordan en kommer opp og frem med hva en skal skrive om? For de metodene med spamming, to blogger, og lage furore på KG er ikke noe annet enn midlertidig og kvantitet. Hvilke andre metoder kan en bruke utenom å ta sin flid i innleggene og jobbe med dem? Altså metoder som viser god etikk og kvalitet? Jeg vil gjerne høre!


Følg gjerne:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #blogging #bunnytrash

37 kommentarer
    1. Overskriften din her gir nok klikk….
      Ellers finnes det sikkert ikke en fasit på hvor ofte.
      Innhold tror jeg er viktig,ikke det at ikke jeg har intetsigende innlegg,.

    2. Her er jeg meget enig i hva du skriver! Hvorfor så mange innlegg tenker jeg. Litt desperat. Man kommer ikke på toppen om man har 100 innlegg. Det er helt andre grunner til at folk er på bloggtoppen! Se på Vibbedille – hun serverer 2 innlegg med kvalitet hver eneste dag! Noen blogger sjelden og da blir det 2-3 innlegg tette. Det blir på en måte en hobby og man er litt på den dagen. Det skjønner jeg. Slik som Annebe som er syk og blogger en gang i blant da hun føler seg ok. Noen legger ut et bilde og 5 ord. Det er ikke et blogginnlegg! Men alle har litt fyllmasse innimellom, for ikke enkelt å lage flere gode innlegg pr. dag – alltid. Da er man god altså og tid må man ha! Tror det var vanlig her inne på blogg tidligere at man lagde max et innlegg om dagen! Nå her hele systemet litt i forandring og man blander i hop – blogg, IG og face på en måte! Mens andre er ensomme og det et rop om hjelp. Se meg! Vi er mange forskjellige her inne og alle har ikke samme målet! Noen blogger for seg selv og kaller det dagbok og tenker ikke helt over at det havner der ute! Skriver og skriver og deler og deler! Jeg liker å dele mine på grupper. Skriver jeg et innlegg om hørsel, deler jeg det på en gruppe for hørselshemmede. Skriver jeg noe som handler om Fredrikstad så deler jeg det på en lokal gruppe her hos oss! Ellers så deler jeg på de standard gruppene! Og på min side Solliv. Deler det sjelden på den vanlige FB sida mi!

      1. Dette var et godt svar, og Vibbedille er et godt eksempel på stabil blogg. Men jeg tenker også at hvis man skal legge ut fem innlegg samtidig med fem forskjellige planter, så kan man like gjerne bare finne seg en plantegrupoe og skrive der, en trenger ikke blogg, og ikke spamme blogg.no. Jeg tror ikke det blir noe mer lesere av spamming og flere innlegg med et bilde og fem setninger i hver. Men det kunne kanskje blitt flere lesere med 5 bilder og 25 setninger i et og samme innlegg? Det jeg forstår av deg er at det burde legges mer vekt på innleggene, og finne de rette leserne for aktuelle tema. Da er det kanskje greit å ha en blogg med et konsept, et tema som går som en rød tråd gjennom bloggen? Vibbedille har jo et soleklart tema/konsept.

    3. Gode spørsmål, Bunny 👍
      Basert på egen erfaring så kan eg jo lett si at for mange innlegg pr dag slår de andre ihjel. De siste årene har eg blogget i allefall morgen og kwell, om eg legger inn det 3.midt mellom har det sjelden en kjempeeffekt for sluttresultatet – hvis det da ikkje er noe sensasjonelt eg kommer med.
      Det eg og har funnet ut at selv om eg kun kommer med ett innlegg om morningen tar statistikken seg opp igjen på kvelden når eg normalt legger ut nr 2 selv om eg ikkje poster nr 2.

      Det er bedre å være stabil enn en yo-yo blogger på lista. Tålmodighet og gode innlegg får deg oppover lista. Jooda du kan kjøre clickbait og hente materiale fra KG, det gir masse nysgjerrige lesere, krangle og diskutere og drive litt kverulering får deg også fort opp på lista, men du klarer aldri holde det nivået og ikkje minst troverdigheten over tid. Der av boka “kvinner som hater kvinner”, Det er jo det berømte ekspresstoget mot suksess som hver gang ender med en kjempesmell…. Vær troverdig, ikkje kom med forklarende innlegg for noen meninger du har skrevet, ikkje syns og ikkje si: jammen eg mente d ikkje sånn. Stå for det du skriver og ikkje lyv, da blir det bra.

      Jaja så skled det helt ut her *ler*

      Vibbedille

      1. Jeg ser deg. Og du er vel den eneste som er «med i gamet» på denne «berømte» listen som har vært tilstede lengre enn meg selv. Og du har jo da også greid å jobbe deg opp, være der, og best av alt holde det stabilt. Så ethvert råd fra deg burde jo enhver blogger lytte til.

    4. Hmm..
      I utgangspunktet mener jeg folk må stå fritt til å drifte bloggen etter eget forgodtbefinnende. Men når det går over fra hva som i sin videste betydning kan kalles et innlegg til å bli regelrett spamming av hjemmesiden, så har en imidlertid trådt over en grense. Å pøse ut x-antall innlegg med max 5 min mellomrom er ren og skjær sabotasje for de andre som måtte ha postet innlegg i den tiden disse holder på, så det er virkelig IKKE greit! Et bilde av ei plante er IKKE for et innlegg å regne, og iallfall ikke når det renner på med innlegg inneholdende ei plante i hvert av de!
      Litt mer kinkig blir det med de matbloggerne som poster ukesmenyer, men jeg syntes vel heller ikke slike 7 innlegg på rappen inneholdende en oppskrift er helt innafor pga den ødeleggelsen dette innebærer for promoteringen av de øvrige innleggene som legges ut i det aktuelle tidsrommet..
      Hva antall innlegg angår, er det å komme seg opp og frem iallfall betinget av min to innlegg, og helst et lite et attåt pr. dag. Når det er sagt, så er det en absolutt betingelse at det som legges ut faktisk innehar en viss kvalitet! Dette er jo som kjent noe jeg har løst i form av faste spalter/konsept, ellers er det ikke gjennomførbart! Jeg føler iallfall selv at jeg ved å gjøre på dette viset har funnet en metode som muiggjør det å utkomme med flere innlegg med integriteten intakt, for å si det sånn 😉
      Hvordan den enkelte måtte velge av metoder for å markedsføre bloggen på, har jeg imidlertid ingen formeninger om, forutsatt at det som gjøres er fair, og ikke går på bekostning av andre. Hva KG angår, tviler jeg sterkt på at det er noe å hente for andre enn de som er blitt ‘hat-tråder’ til del, hvorpå det følger x-antall ‘troll’. Jeg har jo selv postet en ganske klar og tydelig meningsytring der for noen dager siden, uten at dette var grunnet i noen intensjoner om å fremme bloggen, men som dog kan sies å ‘ha fyrt opp til bråk’. Jeg vil med andre ord tro denne posten var såpass at det ville gitt seg utslag på statistikken dersom det hadde vært noe nevneverdig å hente.. Men for all del.. Jeg har link til bloggen i signaturen på de nettsteder jeg har en bruker, hvilket jeg vil tro gir seg utslag i at en og annen klikker seg inn på bloggen, også fra KG.. Samtidig så vet jeg så alt for godt hvor uendelig lang veien opp og frem er dersom en ikke vet å markedsføre bloggen, eller har noe- eller noen som booster en på veien! Og for å kunne markedsføre noe, er en avhengig av å gjøre seg synlig der det er folksomt, med den følge at jeg ikke ser noe galt i å gjøre seg og bloggen synlig på KG dersom dette gir avkastning for vedkommende.
      Tilbake tll dette med innhold, så ville jeg løyet dersom jeg sa noe annet enn at jeg mang en gang har gremmes over å måtte se meg slått av blogger hvis innhold syntes fullstendig meningsløst, overfladisk og i verste fall ikke-eksisterende. – Og ja, dette avstedkommer med en følelse av urettferdighet! Men ikke desto mindre så er denne følelsen uberettiget, da det jo ikke er sånn at listeplasseringene avgjøres av en jury! Flest besøkende = høyere plassering, enkelt og greit, så man kan vitterlig ikke si noe på dette i forhold til den respektive bloggeren. Men når det er sagt, så må jeg ærlig innrømme at jeg syntes det er urovekkende hvordan så mange velger å lese seg opp på meningsløst fjas kontra utgivelser hvis innhold innehar en viss substans som tilfører en noe av verdi! – For sånt som outboxing av ei Chanel -veske til 25 000 tilfører en strengt tatt ikke en dritt som menneske..

      1. Her starter du med litt av det samme som Vibbe skriver, og det er jo ikke noe å være uenig i, to innlegg av kvalitet. Lengre ned er jeg også enig, noe jeg i og for seg også skriver i innlegget mitt at dette med å spamme siden til oss bloggere ikke er veien å gå. Som blogger selv så synes jeg kun det er irriterende og ødeleggende, derfor motstår jeg å klikke på disse nevnte uansett overskrifter. Jeg har klikket meg inn noen ganger tidligere, og det er jo helt tullete. NorgeOgVerdensNyheter eller whatever er jo bare vås, og den bloggen nominerte jeg til Trash-Award for en tid tilbake siden, de andre nevnte kan herved anse også som nominert. Ikke for å være slem, men heller oppriktig og «brutal». Hva KG angår så gjorde jeg en oppdagelse for litt siden, jeg googlet meg selv, altså bunnytrash, da fikk jeg altså opp tråder på KG hvor jeg var nevnt. Der handlet det om en annen blogger, og jeg hadde kommentert i den nevnte bloggen. Jeg fulgte med, og da viser det seg at denne bloggeren lager furore på KG og plutselig er i øvre siktet på topplisten. Dette blir melket over flere dager. Når det så dabber av så begynner vedkommende å kommentere egne innlegg under forskjellige pseudonymer. Jeg blir helt matt. Dette med Mette Ask ble melket over en uke av samme blogger som da havnet på topp 20, men vedkommende er ikke på topp 100 i dag. Så disse utspillene av triks og fanteri er ikke det jeg ønsker lære om. Jeg prøver så godt jeg kan å holde overskrifter som passer til innleggene mine, men føler selv jeg ikke er så god på overskrifter. Jeg mener innleggene mine er en hel del bedre. Likevel har jeg feks av kokken mer enn en gang fått høre at mine overskrifter oppfattes som klikkåte/clickbait, noe som sier at overskriften er enten villedende, kun for klikk, eller at overskriften er bedre enn innleggene mine. Jeg ønsker at innlegg og overskrift skal matche, jeg vil bli en bedre blogger. Så alle tips og råd om god blogging, og da spesielt iht overskrifter, hvor ofte en skal legge ut noe, og tidspunkt mottas med takk. Også var det dette med konsept/tema da… er Bunny Trash for vinglete i hva det handler om? 😊😜😂

        1. Her er jeg av en helt annen oppfatning enn kokken, for jeg kan faktisk aldri huske det har vært noe sprik mellom dine overskrifter & innhold.. Når det kommer til overskrifter for øvrig så ‘suger jeg baller’, rett og slett, så om noe så må det være å IKKE bruke mine eksempler til etterfølgelse *haha* Jeg trenger seriøst nødhjelp hva overskrifter angår! 😛
          Ei heller kan jeg for mitt bare liv se noe negativt i et konsept med variert innhold!! 🙂

          1. Jo, men ta Vibbe for eksempel, konsept og tema er tydelig, plasseringene er stabile, likevel er det nødvendigvis ikke slik at hun kun skriver om hobby. Det til side.. hvordan lærer vi oss overskrifter? 😜😂

            1. Det finnes litt A-B-C lære hva gjelder overskrifter: Et spørsmål i overskriften pleier alltid å pirre litt extra, en påstand er meget bra – Gjerne hvis den er litt bastant/provoserende kanskje? MEN! Bruker du den er det viktig å følge den opp i innlegget hvis ikkje vil en leser føle seg lurt til å klikke inn og DET er det verste for en leser, og de går fort lei når sånn gjentar seg..

              Ellers funker TALL ganske bra, har du aldri hørt om “Liste Stina?” Hun er forøvrig mer på YouTube nå, men er jo en tidligere toppblogger med gjentagende matfattig innhold…eksempler på tall er f.eks: “5 gode grunner til bla bla”, “7 Herlige bla bla”<–Fyll med hva du ønsker, men også her er det jo viktig å følge opp. Ikkje lov 4 ting og server 2, skjønner? haha

              Aldri skyld en "god" historie på noe du overhørte på bussen, et venterom etc Den taktikken er oppbrukt av Martine Halvorsen….bare nevner det sånn forsiktig…

    5. Jeg tror det er ganske sammensatt hvorfor folk klatrer på listene i alle fall, hvis det er poenget. Noen kommer seg oppover gjennom KG, eller å skrive mye innlegg. Viktig å skrive gode innlegg mener jeg. Men det er ikke alltid NOK. Noen ganger hjelper det å ha en “bygd” som kjenner en, eller ha vært med i noe reality-greier. Men skriver man bare “skval” etterpå, hjelper det lite. Noen ganger hjelper det å ha en NISJE, for å få lesere. Så egentlig har ikke JEG noen gode råd. Jeg synes det er gøy å være blant topp 40 innimellom, for da kommer man opp med bilde. Men det gøyeste er å skrive, bli kjent med folk gjennom blogg og komme med ting jeg ser skaper litt liv og moro. Så jeg vil jo helst at folk skal lese det, men hvordan få flere til å lese vet ikke jeg. 😀

      1. Dette med KG er litt sånn lavmål triks slik jeg ser det. Jeg fulgte med en blogger for noen uker siden som laget masse furore på KG og gikk rett opp på topp 20. Vedkommende er ikke på topp 100 i dag. Så.. dette med «bygd» og reality, altså Paradise hotell, den ser jeg. For disse blir superpopulære fordi «alle» vet hvem dem er. Men hva de faktisk har å komme med er en annen sak, masse reklame for produkter dem ikke engang bruker selv, produkter dem ikke kan stå for, da mister man litt integritet synes jeg, For 6-7-8 år siden hadde jeg selv en reklame for et nettsted som heter Superkul som solgte klær. Jeg droppet dem med én gang det viste seg at servicen deres, kundebehandlingen suger. Jeg handlet hos dem i fjor og fikk et rævva produkt, og klaget, og det hele ble bare krøll, fremdeles rævva service, og nå vet jeg at butikken dems går dårlig. Poenget mitt er, skal man drive med reklame og promotering så bør man kunne stå for produktene og ikke lure leserne sine. Jeg klikker alltid på bloggen din, for du har små budskap dom gjør meg glad, du burde strebe deg opp til topp20 for å vises med bilde. De fleste leser blogg med mobil, inntil for få dager siden visste jeg ikke engang at de på topp40 kommer opp med bilde på PC 😂

    6. Jeg har blogget i snart 10 år, men har ikke lenger noe tro på å komme høyere opp enn topp 40. Da må jeg gjøre noe helt utrolig rart for å nå høyere. Jeg har gjort mye rart, som jeg ikke kjenner noen andre som har gjort. Fordi jeg synes det har vært gøy, og har dratt med meg masse bloggere, fordi de liker moro også. Men det blir med blaffene, bloggen blir kanskje FOR variert. 😀 Ikke forutsigbar nok… Men det er ikke så farlig. Jeg liker å komme med de små budskapene, å skape litt glede til de som leser meg, hvis jeg kan. Ikke så farlig om det ikke er så mange. Jeg er sånn privat også. Gjør størst suksess en til en 😀

    7. Skulle gjerne svart deg, for problemstillingen er intersant , men orker ikke denne “lue i hånden”-følelsen jeg får når hver enkelt kommentar må godkjennes på forhånd. Finner heller på noe annet.

    8. Veldig interessant…skulle gjerne visst litt mere om hvordan jeg og ..håper jeg ikke spammer noen av sidene dine altså 🙈😉😋 ha en superfin kveld ❤

    9. 5 innlegg etter hverandre med en plante i hvert innlegg er jo litt rart da. Men har egentlig aldri tenkt over dette ang hvor mange innlegg folk kommer med. Overskrifter kan være vanskelig, men de er jo det første en leser ser så litt interessant prøver man jo å få den. Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha ETT tema på min blogg, derfor bestemte jeg meg for å kjøre en hverdagsblogg 😊

      Ha en god lørdagskveld

      1. Har du ikke tenkt over det? Har du ikke lagt merke til de nevnte som plutselig spammer halve siden over siste innlegg? Når det gjelder overskrifter har jeg kanskje litt å lære av Drammens Tidende og Dagbladet. Og bloggeren på toppen, han er god der. Hverdag er jo da temaet ditt 😜 Happy lørdag 😘

    10. Vet ikkje hvorfor det ikkje er en “Reply” under spørmålet ditt Bunny?
      Vel vel,får svare deg her da: Om du kommer til Stavanger så tar me en kaffi, helt klart! Er ikkje sååå bevandret på kaffibarer her i byen de siste åra, men et bord finner med lett. En tur i fargegata er jo alltid godt for humøret f.eks 🙂

        1. Haha ikkje sant!
          Under denne kommentar din står det Reply som eg kan klikke på og svare under det du skriver, men på den andre var det ikkje det, merkelig 😀

    11. Det er mange grunner til at vi alle sammen blogger, og det finnes vel egentlig ingen fasit her. Noen bruker bloggen sin som dagbok, og lufter tankene sine, noen for å få “venner”, har sterke meninger om forskjellige ting, andre igjen for at det rett og slett er morsomt. Om det er nødvendig å pepre bloggen med 5 – 6 innlegg om dagen? For de fleste av oss så er nok svaret på det nei. For min egen del så bruker jeg bloggen som en dagbok (uten å bli for personlig og intim), og jeg legger ut mellom 1 og 3 om dagen helt avhengig om det skjer noe. Noen dager er jeg kanskje ikke inne på bloggen en gang. Det har aldri vært et ønske å ligge på toppen av blogglistene, for det fører med seg mye oppfølging og tilbakemelding til de som velger å komme med kommentarer. Når det er sagt så er det hyggelig når noen stikker innom å leser å legger igjen en kommentar.

      1. Takk for innspill, skjønner hva du mener. Vil bare si til slutt her at det å ligge på toppen av listen medfører nødvendigvis ikke mye oppfølging og tilbakemelding til de som velger å komme med kommentarer. Jeg har vært innom blogger som regelrett har stengt kommentarfeltet, altså ikke som jeg har hvor du kan kommentere også blir kommentaren godkjent når jeg svarer. Noen har gjort det slik at der faktisk ikke går å kommentere i det hele tatt 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg