SOS!!


Dette dukker opp overalt i dag, og jeg blir så jævla eitranesss førbainna!!! Pisse fette sur!!! Sat*n!!! Dritt!!

De som latterliggjør konspirasjonsteorier, latterliggjør de som har mistanker om korrupsjon, de bør ta seg sammen, for korrupsjon og konspirasjoner lever i beste velgående, OBVIOUSLY!!!

Altså.. det viser seg at det er varslet og rapportert om overgrep mot barn som er innafor SOS Barnebyer. Det koke i mæ!! Dette leste jeg tidlig i dag, og tenkte at jeg skulle skrive et innlegg, få ut min forargelse, men jeg klarte ikke. Jeg er like forbannet angående dette akkurat nå, så nå skriver jeg bare det jeg greier å lire ut av meg.

SOS-barnebyer innrømmer å ha sviktet barn etter at blant annet seksuelle overgrep er blitt dokumentert.

Rapportene avdekker enkeltsaker knyttet til overgrep, korrupsjon, misbruk av innsamlede midler. Varslere som ikke har blitt tatt på alvor og hendelser som rett og slett har blitt feid under teppet.

Det påstås også at de (sos-barnebyer) har sendt meldinger til oss som er faddere for barn i SOS-barnebyer for å forklare det som har skjedd og hva som er avdekket, men jeg har ikke fått noen melding WHATSOEVER!! Heller kommer det ikke fram hvor i verden disse utsatte barna som har blitt overgrepet og faen veit befinner seg i verden! Er det i Malawi? Rwanda? Etiopia? Hvor??

Jeg har vært fadder til en gutt i Etiopia i 10-12 år. Jeg ER fadder til en gutt i Etiopia. Han er liksom min hjertebarnsak. Da pandemien startet og jeg innså at her er lurt å ha fullstendig kontroll på penger og økonomi så pauset jeg mine bidrag til RaisingMalawi, Noah, Greeanpeace, Amnesty og til og med Kreftforeningen!!

Det sier seg selv, jeg kan ikke bidra eller hjelpe noen hvis jeg selv blir grusa. Men jeg valgte å fortsette bidragene til Beamlak, gutten «min» i Etiopia. Jeg sa til meg selv at disse skal fortsette til han er voksen mann!! Her skulle jeg stå løpet ut..

Nå blir det litt sånn.. skal jeg fortsette sende disse månedlige bidragene? Hva skjer da? Støtter jeg «dritt» hvis jeg fortsetter? Rammer det Beamlak hvis jeg ikke fortsetter?

Jeg må ringe litt rundt og finne ut mer om hva som skjer i denne organisasjonen. Dette er ikke akseptabelt!!

Råd og veiledning noen?

💔

Link: Sviktet barna de skulle beskytte (Klassekampen)

Link: Rapport om SOS barnebyer, avdekker overgrep, korrupsjon og misbruk av midler (NRK)


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sosbarnebyer #overgrep #korrupsjon

2 kommentarer
    1. Okaay.. Når en får en sånn sjokkmld. i fleisen, så tar det en stund før en klarer å skille fakta fra vreden, for å si det sånn, så.. – Hva vet vi?
      A) Denne guttungen er i utgangspunktet prisgitt deg for skolegang, osv, osv. Ergo; Stopper du utbetalingene, blir det iallfall ingen skolegang, osv, osv. For per i dag, har du ingen annen måte å få overført denne summen fra a til b utenom gjennom denne organisasjonen.
      Altså: Å stoppe utbetalingene er uaktuelt inntil du eventuelt finner en annen måte/organisasjon som kan få dette gjort.
      B) I en eller annen av disse barnebyene har det blitt begått en alvorlig forbrytelse, liksom det iallfall ikke kan utelukkes en sløvhet blant de øvrige ansatte som har muliggjort at dette har fått pågå så og så lenge. Samtidig, så må en se det positive i at de tar tak i det nå. De har vitterlig gått ut med det inntrufne i all sin gru, uten å forsøke å undergrave det, selv om dette vil bety katastrofe for organisasjonen og dermed jobbene deres.
      Og om de skulle ha forsøkt seg på å ordne opp mer eller mindre internt, behøver ikke dette være så galt som det høres ut, da denne skandalen unektelig vil gå ut over ungene i form av frafall av faddere.
      C) At du enda ikke har mottatt noen rapport, har mest sannsynlig sin årsak i at det inntrufne ikke har skjedd der denne gutten bor..
      D) En ting som er 100% sikkert akkurat nå, er at guttungen ikke har noen skyld i dette her, ergo bør også det eneste som kan sies med med tilsvarende sikkerhet m.h.t hva en skal gjøre at dette ikke skal gå ut over ham..

      (Og da takker dr.Ruth for seg for denne gang..) 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg