Sommerliste!

Uten musikk hadde livet vært mye trasigere for min del, det er nå altså helt sikkert. Hver eneste dag blir jeg løftet av musikk. Morgen og kveld, dag og natt, vinter og sommer, hjemme, på fest, på tur og wherever. Altså, jeg kan ikke leve uten. Jeg har redusert hørsel, hadde jeg blitt helt døv, uffameg, jeg grøsser. Her er topp 12 listen min av ny musikk jeg har hørt mest på i sommer:

01). «Wake up» – Imagine Dragons

Denne ble sluppet 28. juni i år, så den har jo bare eksistert i halvannen måned cirka, men jeg har fullstendig dilla. Den løfter så jævlig på humøret, blir «high on life». Elsker når han synger ‘spinning’-in-in’, dere som har hørt denne skjønner hva jeg mener.

02). «Popular» The Weeknd & Madonna.

Denne ble gitt ut 2. juni i fjor og da den kom syntes jeg den var grei nok, men tenkte at den ikke ville bli noen stor hit. Men jeg ser jo nå at jeg har spilt den mer og mer i løpet av året som har gått, og det er jeg ikke alene om. Over et halvt år etter den ble sluppet smalt den plutselig inn på Topp 10 listen i England, en musikkvideo ble laget og gitt ut i midten av februar. Den har solgt til 3x platina i Australia. 2x platina i Brasil og Hellas. Platina i Danmark, New Zealand, Polen, Portugal, England og USA. Gull i Belgia, Tyskland, Frankrike, Italia og Spania. Den bare vokser og vokser og avspilles i milliontall enda i dag.

03). «Eyes Closed» – Imagine Dragons

Dette var første singel ut fra deres nyeste album. Imagine Dragons har greid å bli et av verdens største band og ligger konstant som de rundt 30 mest spilte artistene i verden. Likevel ble aldri denne sangen det helt store på linje med deres tidligere hits. Jeg skjønner det ikke helt. Den er bare nydeligvakker.

04). «Midnight Ride» – Orville Peck, Diplo & Kylie Minogue.

Alltid likt Kylie Minogue jeg, og jeg digget «PADAM PADAM» som vant Grammy i fjor. Men denne låten sammen med Diplo og Orville Peck ble gitt ut 7. juni i år og svippet bare såvidt innom hitlistene i New Zealand og England. Snodig, jeg liker den og elsker stemmen til Orville Peck her.

05). «Immortal Queen» – Sia og Chaka Khan

Sia har de siste årene blitt ansett som en av de største kvinnelige artistene i dag, og som Imagine Dragons er hun av de mest spilte. Likevel, etter flere år uten noe nytt album så ga hun ut et nytt 3. mai i år, men det er fremdeles de gamle låtene som blir mest spilt. Denne låten med Chaka Khan synes jeg er veldig kul da, den er gitt ut som single, men jeg hører den ingen andre steder enn hjemme hos meg selv. Hvorfor?

06). «Pink Friday Girls» – Nicki Minaj

Nicki Minaj ga ut nytt album rett før jul i fjor. Og akkurat denne låten synes jeg er veldig morsom. Blir glad av den. Genialt å sample «Girls just want to have fun» med Cyndi Lauper.

07). «Happy (Fast & Swift)» – Able Heart

Du har ikke hørt om Able Heart sier du?! Nei, ingen jeg kjenner har hørt om han. Han bare dukket opp her for noen måneder siden i en musikkgruppe jeg er med. Det var en sang som het «Live it up» og jeg fikk dilla. Han gir ut sanger hele tiden, helt ok, men aldri helt det store. Men Happy makes me happy!

08). «Barcelona» – Alan Walker & Ina Wroldsen

Ina Wroldsen er eneste norske som havnet på min sommerliste. Hun ga denne sangen ut 13. juni sammen med Alan Walker. Det er jo en ganske så oversett perle egentlig.

09). «Dance Alone» – Sia & Kylie Minogue

Denne er også fra Sias helt nye album. En middels hit. Undervurdert sang.

10). «Chasin’» – Paris Hilton & Meghan Trainor

Paris Hilton tenker dere og ler sikkert.. jaja, hun ga ut denne sangen nettopp, altså 26. juli.. og den spinner rundt på klubbene. Denne får dere sikkert høre hist og her etterhvert.. så det så..

11). «Houdini» – Eminem

Han erklærte Slim Shady død. Likevel havnet han på toppen av listene. He’s back..

12. «My Oh My» – Kylie Minogue, Bebe Rexha & Tove Lo

Helt ny denne også, lettfordøyd gladpop.

Hvilke sanger og artister har dere hørt på i sommer, fortell?!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#sommerliste #musikk #helg #bunnytrash #bunny

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg