Snart i mål, 5:2 I løøøv U!!

Før slankingen startet, oktober 2019. Dagbladet ved journalist: Trine Høklie Jonassen. Foto: Lars Eivind Bones.

I oktober 2019 startet jeg med 5:2-dietten. Jeg satte meg som mål å gå ned 22 kilo på et år. Jeg hadde fått som råd fra kostholdsekspert Tine Sundfør å ikke sette meg for høyt mål, så 22 kilo på et år mente jeg var overkommelig.

I løpet av under 8 måneder hadde jeg redusert vekta med 28 kilo, jeg har hatt store helsegevinster og perfekt BMI. Ved 28 kilo vektreduksjon stoppet jeg 5:2 dietten.

Siste halvåret av 2020 gikk jeg opp igjen vel 5 kilo. Derfor startet jeg med 5:2 igjen når vi kom inn i det nye året, 2021. Dette for å justere vekta tilbake, hvis man lar det gå for langt, så risikerer man å begynne å slite igjen.

Nytt mål, redusere vekta 5 kilo.

Fra oktober 2019 har jeg veid meg én gang i uka. Hver fredag morgen. Slik holder jeg kontroll. Og fra vi startet på det nye året har jeg hatt «fastedager» hver tirsdag og torsdag. Det vil si, ikke mer enn 500 kcal de dagene.


Bare bittelitt gikk jeg ned i vekt i starten, der var faktisk en uke jeg gikk en del opp også, på tross av at jeg har vært konsekvent og holdt fastedagene. Men det lønner seg å være sta og bestemt. I morges veide jeg meg igjen, og har siste uka redusert vekten med 1,5 kilo.

Da er jeg i mål, neste uke vet jeg at jeg passerer et vekttap på 5 kilo. Dette har jeg nå fått til i løpet av to måneder. Jeg har ikke stresset eller vært «nazi». Hatt et helt avslappet forhold til å gjøre dette.

Har til og med de to siste ukene vært to ganger på (uff) McDonalds og ved begge tilfeller spist 2 chilli cheeseburgere, 7 chicken nuggets og 4 chilli cheese tops med en 0,4 Coca-Cola til.

Jeg har også vært på andre restaurantbesøk tidligere, for eksempel på Indiske Safran Restaurant i Drammen på Valentines Day.

Nå er det helg. I morgen kveld kommer venner på besøk, da blir det Irish Coffee, drinker, shots, spekemat, potetgull og dip. Vi skal kose oss masse, og ha det moro. Det er viktig!!

Takk for titten folkens! Jeg er tilgjengelig for råd og tips vedrørende slanking og 5:2 i kommentarfeltet under. Ta vare på dere selv og hverandre. Nyt livet så godt dere kan. Hold hodet kaldt og hjertet varmt. Riktig god helg 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#slanking #diett #52 #vektreduksjon #tinesundfør #råd #tips #kosthold

3 kommentarer
    1. Imponerende 🙂
      Selv er dette noe som jeg kjenner jeg vil prøve.
      Du har jo gått ned så mye❤️
      Trener du også ved siden av ? Og spiser du ellers alt du vil de 5 dagene ?

      Klem Mariann

      1. Når jeg hadde tatt av meg 18 kg og det ble mindre og «ta av» så begynte jeg å gå lengre turer for å få litt mer effekt. Etter det begynte jeg bli ganske energisk, friskere, men i vinter har motivasjonen dalt litt. Det begynner bli bedre igjen nå med sol og kommende vår.

        Jeg spiser vanlig de andre dagene ja. Altså normalt, ikke overspise. Spis heller en potet eller kjøttkake mindre til middag enn vanligvis. Hvis man spiser 3 brødskiver til kvelds, spis heller 2 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg