Smakfull lasagne.

I dag har jeg laget lasagne. Eller laget og laget. Det har seg slik at jeg elsker lasagnen fra Toro, så jeg ser ikke noe poeng å lage selv fra bunnen. Denne laget min mamma, min bestemor og whomever, så det kan ha noe med det, at det er derfor jeg er veldig glad i denne. Jeg har liksom aldri smakt noen lasagne som jeg synes er så mye bedre. Ei heller synes jeg lasagne med hvit saus, ostesaus eller bechamelsaus er noen høydare. Jeg foretrekker lasagne med kun kjøtt- tomatsaus.

Til og med i Italia er det slik at jeg har spist lasagne, og synes ikke den er helt som jeg vil ha den. Italia har mange fantastiske retter, som pizza, diverse pastaretter og lasagne. Føler det er litt oppskrytt. Det er gode basisretter, men jeg synes ofte smaken er flatere. Må liksom på restauranter som har fått stjerne fra Michelin, for at jeg skal bli fornøyd. Har en italiensk venninne som skrøt veldig av lasagnen sin, og laget en kveld til oss. Hellige kaninmåne, jeg måtte pepre og pepre, for jeg syntes den var så dau i smaken. Her i Drammen er det en restaurant som heter Lizzis, der synes jeg de har veldig god lasagne. Jeg bruker bestille den med ekstra ost. Nydelig!

Uansett, i dag har jeg mekket sammen denne Toros lasagne, og jeg gjør stort sett som står på pakken. Eneste er at jeg lar blandingen koke litt lengre enn 2 minutter som det står i tilberedningsanvisningen. De anbefaler også å bruke grovkvernet sort pepper og hakket basilikum om man vil ha mer smak. Det gjør ikke jeg, jeg bruker heller en pinch med Carolina Reaper fra Chili Klaus. Jeg mener ikke at en skal ha i dette krydret for å gjøre den spicy eller ‘hot’, at maten begynner å brenne i munnen. Det jeg sier er at man har i en liten mengde som forsterker og fremhever smaken i lasagnen. Smaksforsterker som gir rundere, fyldigere og kraftigere smak. Er dere med? Selvsagt, om man vil ha spicy eller ‘hot’ lasagne, så har man i litt til. Men vær forsiktig, man tuller ikke med Carolina Reaper fra Chili Klaus, hehe..

Når steketiden er over og jeg tar formen ut av ovnen bruker jeg drysse litt oregano over.

På pakken står det også ‘serveres med salat og brød til’, men det er sjelden vi har med salat. Det blir hvis det skal komme gjester til middag, det er estetisk bedre å servere lasagnen da. Men sånn til vanlig, som i dag, så spiste vi lasagne med kun stekt hvitløksbrød til. Og det var helt nydelig. Formen er til fire porsjoner, så da blir det lasagne i morgen også, hehe..

Ha en digg kveld folkens!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lasagne #carolinareaper #chilliklaus #alforno #middag #søndag #bunny #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Toro sin lasagne er absolutt av dei betre.
      Det er ei stund sidan me hadde det nå, men i går byta me ut pizzaen med Toro mosaka, med kjerringa sin greske salat til 😊.
      Det er ingen som kan lage gresk salat som kjerringa. Til og med ein resturanteigar på Creta meinte det, etter å ha fått smake den, og måtte få oppskrifta 😊.
      I dag vart det bomba sau (får i kål), ikkje så verst det heller 😜.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg